Gå til innhold

JAS: Opel Rekord E1 - Flaming Wheels prosjekt!

Ranger emnet


jas

Anbefalte innlegg

  • Svar 140
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Trudde motoren hadde havarert jeg. Så du skal fortsatt bruke den? Du har kanskje finni uta det, men på E2 er det bare å skru ut vært instrument, trenger jo bare bytte speedometeret da. Stå på, lag en stolt Rekord! Blei forresten helt dårlig av de bildene her tidligere i tråden, lekker bil du også Opel Rekord 24V!

-Ikke mye snøring på lite, men litt snøring på mye! ;)

Nåværende bruksbil: 1992 Ford Sierra 4x4 stasjonsvogn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja vet hvordan du får ut speedometeret og turtelleren, men sliter med nåla på speedo'n... får den ikke av...

 

Motoren har kraftig rådebank så jeg vurderer enten 2.5 fra senator eller en orginal 2liter fra enten rekord eller omega...

95' Opel Omega 2.5 V6

89' Toyota Celica 1.6GT "konebilen"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Omega motoren passer ikke sier de jeg jobba med på Automobil-Kompaniet A\S. Så jeg ville skjekket det opp nøye før jeg kjøper noe da.

 

det er i allefall bare BS.

 

Kom riktignok ingen rekord e1 med slik motor (ohc) men rekord e2 kom med 1.8 ohc som er samme som omega motorn (går utifra at det er en 2.0 fra omega du skal ha)

'01 Alfa 147 2.0TS SS

'76 Ascona 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja vet hvordan du får ut speedometeret og turtelleren, men sliter med nåla på speedo'n... får den ikke av...

 

Motoren har kraftig rådebank så jeg vurderer enten 2.5 fra senator eller en orginal 2liter fra enten rekord eller omega...

 

hva i svarte ska du ha av nåla etter? bare å bytte hele driten.

 

sett i 3.0 24v ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja vet hvordan du får ut speedometeret og turtelleren, men sliter med nåla på speedo'n... får den ikke av...

Hvis du skal ha av nåla for å bytte skiver e.l. så kan du f.eks bruke en gaffel som "brekkjern" og bende av nåla.Legg gjerne ei cd-plate eller noe imellom gaffelen og skiva, for å unngå hakk... u c?

 

Dette PLEIER ihvertfall å funke...

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så små da! 13,5"? ;) Syns du burte holde deg til nesten org.dimensjonens høyde/rulleomkr. i alle fall. Jeg har midlertidig satt på 205 og 215/60R14 på min motorløse Rekord. Blei passe gromt. Men 205/60 er ikke godkjent med tanke på omkrets. Kanskje ikke så mange som bryr seg om godkjenning her, men jeg jobber nå med dekk så, bare til opplysning:)

-Ikke mye snøring på lite, men litt snøring på mye! ;)

Nåværende bruksbil: 1992 Ford Sierra 4x4 stasjonsvogn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår