Gå til innhold

JAS: Opel Rekord E1 - Flaming Wheels prosjekt!

Ranger emnet

jas

Anbefalte innlegg

• Svar 140
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

tok en liten runde inne i bilen med støvsugeren idag, og fant ut noe dumt i bagasjerommet... en sprayflaske med enslags såpe hadde lekki ut halve flaska som nå ligger i den ene fordypningen i bagasjerommet... fikk det ut etterhvert da...

flere bilder her:

opelrekord177pg.jpg

opelrekord166tt.jpg

opelrekord150jo.jpg

opelrekord149xe.jpg

opelrekord138md.jpg

opelrekord121de.jpg

opelrekord117ph.jpg

opelrekord108mb.jpg

95' Opel Omega 2.5 V6

89' Toyota Celica 1.6GT "konebilen"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da var bilen jekka opp bak og tromlene er demontert... sålangt har jeg oppdaga att bremsene er helt fine men pumpa inni der lekker som ei sil...

andre ting er at det er en bensinslange som drypper litt å litt over tid så den må nok byttes eller hvertfall sjekkes opp...

Oljetrykksbryteren var årsaken til at motoren kvelda så den må byttes... skal prøve å få liv i gamle motoren igjen...

undersøkelsen av resten av bilen pågår, sålangt har jeg ikke funnet ut hvorfor ekstralysa ikke lyser, men jeg har funnet ut at alle høytalerene spiller "bra"...

har også bestemt meg for å droppe klistremerkene på siden av bilen men skal fortsette planene som jeg har hatt ellers....

Er fortsatt på jakt etter tips om senkesett (40 - 60mm) og billige felger til bilen...

95' Opel Omega 2.5 V6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her kommer noen bilder fra dagens oppdagelses ferd...

opelrekord278dj.jpg

sliten bremsepumpe som lekker... må nok byttes ja...

opelrekord379ko.jpg

fjerna grillen for å sjekke opp ledningene til ekstra lysa, siden de ikke virker og både pærer og sikringer er hele... men fant ikke noen bryter til de...

opelrekord391ov.jpg

her ser du bilen jekka opp på bukker bak... og der blir den en stund framover...

opelrekord352qa.jpg

satte inn en liten basskasse som spiller ganske dårlig... (ironi!)

opelrekord328ib.jpg

har også satt inn neon i hattehylla og diskolampe i bilen, men diskolampa skal egentlig snurre rundt så jeg må undersøke den litt, tror motoren i den har gått...

opelrekord299he.jpg

her ser du en liten bensin lekkasje... ikke noe farlige greier da..

opelrekord289ce.jpg

og her er synderen til motorhavariet... anger2

95' Opel Omega 2.5 V6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åå, så heldig du er! Den bilen er jo helt knall! Så fin som den er trur jeg ikke jeg hadde gjort noe som helst med den jeg, kanskje bare i motorrommet..

Sånn som jeg så det på bildet så ser det ut som der kjølevannet kommer ut/går inn fra varmeregisteret på 2.2, men vet ikke om det er det samme på 2litern. Har den gått tom for vann og skjert seg eller?

Håper du bevarer bilen fint i alle fall!

-Ikke mye snøring på lite, men litt snøring på mye! ;)

Nåværende bruksbil: 1992 Ford Sierra 4x4 stasjonsvogn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åå, så heldig du er! Den bilen er jo helt knall! Så fin som den er trur jeg ikke jeg hadde gjort noe som helst med den jeg, kanskje bare i motorrommet..

Sånn som jeg så det på bildet så ser det ut som der kjølevannet kommer ut/går inn fra varmeregisteret på 2.2, men vet ikke om det er det samme på 2litern. Har den gått tom for vann og skjert seg eller?

Håper du bevarer bilen fint i alle fall!

hehe takk for den du...

må nok gjøre litt med den, bremser, motor og felger er første prioritet...

deretter litt småsnacks...

Det som skjedde var att oljetrykks bryteren spruta ut olje mens bilen gikk så da gikk motoren tom for olje og nå har den skikkelig rådebank...

95' Opel Omega 2.5 V6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Planene mine for bilen er:

Nye felger

Soting av vinduer

Senking (kanskje 60mm!)

STOOOR stereo

dvd i bilen

kanskje ps2 eller x-box

freshe opp interiøret

KN Filter

antagligvis nye bremser (dobbelt slissa skiver og bedre klosser av typen Brembo)

Hilsen JAS

redigert av joppa ;)

gjorde om litt på lista di jeg, så blir det en knall bil ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OI OI OI!!!

Skjelden bil!!!!

Det er jo turtalls instrument og soltak det er det ikke mange E1 med!! vær så snill å ta vare på denne unike bilen!!!DSCF0045.jpg

Bilde av rekorden min!!

Tips fra meg når det gjelder bilen !

Senk den, sett på felger å fikse rusta helst felger med kant samt fjerne extralysa og skaffe ei front lippe!

Rekord 3.0 24V

4stk.senator 3.0E selges i deler

tlf 41643425

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OI OI OI!!!

Skjelden bil!!!!

Det er jo turtalls instrument og soltak det er det ikke mange E1 med!! vær så snill å ta vare på denne unike bilen!!!DSCF0045.jpg

Bilde av rekorden min!!

Tips fra meg når det gjelder bilen !

Senk den, sett på felger å fikse rusta helst felger med kant samt fjerne extralysa og skaffe ei front lippe!

Hvordan frontfanger er det der?

Veldig pen!

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider