Gå til innhold

JAS: Opel Rekord E1 - Flaming Wheels prosjekt!

Ranger emnet


jas

Anbefalte innlegg

her kommer noen bilder fra dagens oppdagelses ferd...

 

opelrekord299he.jpg

her ser du en liten bensin lekkasje... ikke noe farlige greier da..

 

Merk mine ord at den bilen vil antenne om du spinner/herjer/drifter og du ikke gjør noe med den lekasjen ;)

 

Har sett biler tatt fyr for mindre en det der og vist det tar fyr der så ser ikke du det med det første for å si det slikt.

 

Hadde en Kadett City som var med på banekjøring her i sommer og med den friske kjøringa han hadde så begynnte det faktisk å brenne i bensinpåfyllinga. Han hadde lekkasje der slikt det rant litt nedover siden på bilen. Når han fikk god varmgang i dekka så tok det fyr. Han kjørte i ca 40/50 sekunder før noen greide å stoppe ham og gjøre han oppmerksom på at det brant.

 

Bare sier ifra jeg ;)

"Camry Turbo"

Why try to fit in when you where born to stand out?

 

Sandnes & Stavanger Gatebilklubb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 140
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 2 weeks later...
Merk mine ord at den bilen vil antenne om du spinner/herjer/drifter og du ikke gjør noe med den lekasjen ;)

 

Har sett biler tatt fyr for mindre en det der og vist det tar fyr der så ser ikke du det med det første for å si det slikt.

 

Hadde en Kadett City som var med på banekjøring her i sommer og med den friske kjøringa han hadde så begynnte det faktisk å brenne i bensinpåfyllinga. Han hadde lekkasje der slikt det rant litt nedover siden på bilen. Når han fikk god varmgang i dekka så tok det fyr. Han kjørte i ca 40/50 sekunder før noen greide å stoppe ham og gjøre han oppmerksom på at det brant.

 

Bare sier ifra jeg ;)

 

Dette er jo Flaming-Wheels prosjekt, så det hadde egentligt bare vært helt supert?!

R-line 19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du smelle opp noen bilder så vi får se ?

Alle delene i box ?

 

Bilder av hva?

Eneste jeg mangler er: Grenrør...

 

Må bygge om orginal 2liter eksosen så den passer til 2.5 grenrøret da... men så fort det er ordna så skal bilen kastes sammen og eu-godkjennes...

95' Opel Omega 2.5 V6

89' Toyota Celica 1.6GT "konebilen"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir fet med en slik motor da... Folk sier den er lat, men om noen så de to filmsnuttene av den Commodore 2,5s som sladda godt som faen, så kan en jo begynne å lure... hehe. Se selv her: Den 2,5s får virkelig :iconsm .... hehe

http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=85267

En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

finnes en 2,6 som gis bort i oslo også... er ikke så store markedet for dem. Og så er det mange som har for mange prosjekter på en gang, og som trenger plassen ol... Hadde lyst på den, (egentlig dualramen), men fant ut at jeg ikk hadde plass til den.. prøver fortsatt å bli kvitt en granada damndamn motor vi tok vare på...

 

Problemet med slik motorer, er at de går km etter km uten å ha noe problemer, sant, de er slitesterke, men de går utrolig mange km, og burde hatt en overhaling da de blir jo slitt, selv om de går og går. derfor mener folk de er late... Mye power som bor i slike maskiner... (mye moment)

En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@ gravstein: har ikke fått putta maskina nedi enda så jeg har ikke tatt noen bilder av motorrommet, men så fort jeg får grenrør til den skal maskina puttes inn...

 

@ Rally Koffen: hehe joa, liv her... Der da? lenge siden sist nå.. :D

95' Opel Omega 2.5 V6

89' Toyota Celica 1.6GT "konebilen"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@ gravstein: har ikke fått putta maskina nedi enda så jeg har ikke tatt noen bilder av motorrommet, men så fort jeg får grenrør til den skal maskina puttes inn...

 

@ Rally Koffen: hehe joa, liv her... Der da? lenge siden sist nå.. :D

 

 

Joda... lever vel :p hehe lenge siden ja hehe ... soting da ? må komme snart det!

89 Mazda 323 4x4 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår