Gå til innhold

JAS: Opel Rekord E1 - Flaming Wheels prosjekt!

Ranger emnet


jas

Anbefalte innlegg

  • Svar 140
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

men, dette blir vel litt off topic men: har to 3.0 cih'er liggende, med ledningsnett og alt, lurer bare på hva jeg kan ta for disse når di skal bort? Bra at det er flere som tar vare på gamle opler iallefall! lykke te viare !! ( tsx er tsx, så ikke klag på lakken)

Dæ så går ront, går sont!

Kadett-C - flerårsprosjekt

kadett-C - 77mod selges i deler

Ascona C - stygg som få, bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men, dette blir vel litt off topic men: har to 3.0 cih'er liggende, med ledningsnett og alt, lurer bare på hva jeg kan ta for disse når di skal bort? Bra at det er flere som tar vare på gamle opler iallefall! lykke te viare !! ( tsx er tsx, så ikke klag på lakken)

 

Du har ikke tilfeldigvis 3,0E innsuget også? Hvor mye skal du ha for det???

Kunne trenge luftmengdemåleren også. ++...

Send meg PM om du er interisert i å selge det...

En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har ikke tilfeldigvis 3,0E innsuget også? Hvor mye skal du ha for det???

Kunne trenge luftmengdemåleren også. ++...

Send meg PM om du er interisert i å selge det...

 

 

skal ikke du ha gassere da? :cool:

 

3.0E luftmengdemålern har ikke noe større diameter enn 4syl har,

eneste forskellen er nok kalibreringen på elektronikken + eventuelle forskjeller på biler med L/LE-Jet og Motronic.

Selve huset er med andre ord ganske likt.

 

Skal du ha større hus, er det BMW 3.0 CSi eller M535i som gjelder såvidt jeg har skjønt!

'01 Alfa 147 2.0TS SS

'76 Ascona 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal ikke du ha gassere da? :cool:

 

3.0E luftmengdemålern har ikke noe større diameter enn 4syl har,

eneste forskellen er nok kalibreringen på elektronikken + eventuelle forskjeller på biler med L/LE-Jet og Motronic.

Selve huset er med andre ord ganske likt.

 

Skal du ha større hus, er det BMW 3.0 CSi eller M535i som gjelder såvidt jeg har skjønt!

 

 

Har jo flere prosjekter på gang...

s53009198jv.jpg

En 2,0 som tidligre har blitt plaget med høy komp 1,9s topp(høvlet), skal få kjenne overladning med 2,2 topp og kanskje neddreide stempler... (et såkalt "spengmotor prosjekt" ledet av Kim, (en kammerat som "bor" i verkstedet mitt) (han som sveisa det motorstativet på bilde også)

 

Du får si i fra om du vil selge da...

En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har begynt å ta rusta på bilen mens jeg venter på verkstedplass... er egentlig veldig arti å gjøre litt sånt småplukk... tok noen bilder med telefonen...

 

Begynte med bagasjelokket idag, der var det en bulk i tommelstørrelse så jeg pussa vekk lakk og rust først...

_preview.vsp?entryId=22008126&x=240&y=160&mode=zoom

 

Deretter la jeg på Metall sparkel fra biltema

32d50495313a713a80c0de63d8880789.jpg

 

Og pusset ned sparkelen med 3 forskjellige pussepapir... (grov puss-80 papir, litt finpuss-240 papir og finpuss 320 papir)

c3ceffad74c8b39ce35f823b9d16a1ee.jpg

 

Skal fortsette med dører i morra... mulig det skal lakkes også da...

95' Opel Omega 2.5 V6

89' Toyota Celica 1.6GT "konebilen"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

hehe... nå har det gått veeeeldig lang tid siden det skjedde noe her... hovedsaklig skylles det att den verkstedplassen jeg ble lovt var plutselig ikke ledig alikevel...

 

Men nå blir det nok ikke Rekke 6 i bilen alikevel, beklager til dere som hadde håpa på det...

Hoved årsaken er den at jeg har blidt tilbudt en 2.2i + en spoiler for 1000kr..

og såfort jeg finner noen som gidder å frakte meg dit det ligger, så drar jeg og henter det...

 

Og når jeg får henta det blir det rett opp i låven til en kamerat og montere... kanskje det tilogmed blir Tushbo :D med tiden?

 

 

Btw. noen som vet om en DVD spiller til å ha i bil? Skjerm er ikke noe hastverk enda, men sjølve spilleren kunne vært kjekt å fått tak i...

95' Opel Omega 2.5 V6

89' Toyota Celica 1.6GT "konebilen"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja det tror jeg på...

 

Men var mange av kamerata mine som ble skuffa da jeg sa det ikke ble 2.5 i den alikevel... de hadde gleda seg til å høre feit lyd å greier... :D

 

Men 2.2i med KN-Filter, Effekt anlegg og kanskje en Turbo etterhvert, det låter vel ikke så ille det heller tenker jeg...

 

Btw. gravstein,

ser du har en Uno Turbo... en a kompisane mine hadde det... men når turboen havarerte kastebytta han den i en hønngammal Mazda 929 cupe...

For en tosk tenkte jeg da... :(

95' Opel Omega 2.5 V6

89' Toyota Celica 1.6GT "konebilen"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår