Gå til innhold

Stag til stabilisatoroppheng (eller noe sånt)

Ranger emnet

Magnalf

Anbefalte innlegg

Håi

Jeg dro av hjulet på høyre side foran i dag for å finne ut av en irriterende knirkelyd som har vært der en stund. Det viste seg å være et tynt stag som henger loddrett fast i fjærbeinet og noe under der. Hele greia så egentlig ganske billig ut å få tak i ny siden den var så simpel, men så slo det meg: Er den? :watchout Disse Volkswagen/Audi naziene har vel funnet ut at "Ahaa must have partz groose € prize" så lurte bare på hvor mye det kostet hvis noen visste? dukenukem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tja.billig og billig fru blom

vel 400kr på mekonomen, sikkert omtrent samme pris +- andre dele leverandører.

knirkelyd fra disse? Bruker som regel å gi deg kakkelyd når er defekte. hører du godt når kjører i humper.

men kulene kan også være tørr, evnt.mansjett ødelagt. Ikke vært borti

m.v.h

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjøpte nytt bein til stabstaget for ikke så lenge siden, originalt fra Nissan ble det 325,- for staget (liten metalldings med kuleledd), men get this: 81,- og 70,- for to jævla foringer, og hvor mye tror du ikke en liten metallskive koster? jo - 22,-(!) - - dette var fra Nissan sine originaldeler til en eldre '92 Sunny... Gå for mekonomen ;) Der koster det sikkert halvparten :)

Knirkelyd hørtes rart ut ja, kan være noe annet enn de, jeg opplevde at det sa 'DUNK' i høyresiden av bilen hver gang jeg svingte til venstre. Ikke sånn 'dunk' dunk, men et hardt 'DUNK', som lyden når du kjører over en stein eller noe sånt...

- 2004 Nissan Almera 1.8 Tekna

x 1992 Nissan Sunny 1.6 SLX (Vraket)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var det ene kuleleddet på staget som knirket. Jeg smurte det opp og knirkinga forsvant, men det gikk fortsatt tregt, så jeg tenker det er modent for utbytte. Tenker jeg stikker innom mekonomen i morra da når jeg har et hint om hva det koster, når jeg tenker meg om så har det jo egentlig ikke noe betydning for jeg må jo ha bilen på veien anyway :P Takker for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider