Toyota Forever Skrevet August 3, 2005 Rapporter Share Skrevet August 3, 2005 Kadett C godkjenning med 2.2i Eg lurer på om demperene/fjørene må byttest for å få dette godkjent? Kan du forsikre den med 2.2i eller må du forsikre den som en 2 Liter ? Hadde og vert kjekt å fått linker til andre lignende prosjekt... Takker for alle svar og tips. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
joppa Skrevet August 11, 2005 Rapporter Share Skrevet August 11, 2005 komplett 1600 understell, så blir det godkjendt. forsikkre som 2.2. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KadettC16v Skrevet August 16, 2005 Rapporter Share Skrevet August 16, 2005 Står det 2.2 på blokken eller? visst ikke kan du jo bare montere ett 2.0 toppdeksel.. så merker ingen det. Siter Omega 2.2DTI Omega B 16v Turbo 286whp Kadett C 74' Caravan 1200 Kadett C 77' Caravan RIP Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OpelFanatikeren Skrevet August 16, 2005 Rapporter Share Skrevet August 16, 2005 Det står 22E på blokka Siter "Any fool with fast hands can grab a tiger by the balls, but it takes a hero to keep on squeezing" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kadettc caravan 30e turbo Skrevet August 17, 2005 Rapporter Share Skrevet August 17, 2005 du får ikke forsikret den som annet en det den står i vognkortet. du får ikke forsikret en kadett c som 2,2i for det har den aldri blitt levert ut i fra fabrikk som. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TMB Skrevet August 18, 2005 Rapporter Share Skrevet August 18, 2005 Det står 22E på blokka Det er bare å finne frem slipeskiva, slipe vekk og banke inn et tilfeldig nr som du finner på en rekord/ascona/kadett ol som du finner på skroten. Sett på et toppdeksel av dem gamle typen. Men om de som godkjenner er vrange og kan litt Opel fakta, så ser dem at toppen er anneledes, og at innsugskanalene er hevede, men ingen kan nekte en å ha 2,2 topp på en 2,0l. Desuten, så ser de ikke engang på motoren, kun måler CO ol. Beholder du innspruten, så vil CO utslippene gå ned. og du kan si det er derfor en har innsprut.. hehe. Men tviler dem, så kan de jo ta en volum test.. men det gjør dem aldri annet enn i rally. (der det går mange Kadett/Ascona'er med 2,4, men de blir oppdaget fort hehe...) Siter En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Toyota Forever Skrevet August 19, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 19, 2005 Det er bare å finne frem slipeskiva, slipe vekk og banke inn et tilfeldig nr som du finner på en rekord/ascona/kadett ol som du finner på skroten. Sett på et toppdeksel av dem gamle typen. Men om de som godkjenner er vrange og kan litt Opel fakta, så ser dem at toppen er anneledes, og at innsugskanalene er hevede, men ingen kan nekte en å ha 2,2 topp på en 2,0l. Desuten, så ser de ikke engang på motoren, kun måler CO ol. Beholder du innspruten, så vil CO utslippene gå ned. og du kan si det er derfor en har innsprut.. hehe. Men tviler dem, så kan de jo ta en volum test.. men det gjør dem aldri annet enn i rally. (der det går mange Kadett/Ascona'er med 2,4, men de blir oppdaget fort hehe...) Så i teorien kan du ikkje godkjenne kadett c med 2.2i?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TMB Skrevet August 19, 2005 Rapporter Share Skrevet August 19, 2005 Så i teorien kan du ikkje godkjenne kadett c med 2.2i?? Joa, så lenge en har bremser for det. Har en rekord 2,2i calipere og tilhørende skiver så blir det godkjent. Mange som liker 2,4 i kadett, og det liker ikke bilsagskyndige.. hehe. Dessuten, om det skulle skje en ulykke, så er det greit at det står et motornummer som viser at det ikke satt en 2,4 i bilen (om en gjør som vi alle pleier; å godkjenne bilen med nye bremser og orginalmotor, for så å bytte motor etter godkjenninga) Siter En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fluid Skrevet September 1, 2005 Rapporter Share Skrevet September 1, 2005 Mange som liker 2,4 i kadett, og det liker ikke bilsagskyndige.. hehe. Med papirer og riktige bremser så:) 22i bremser er godkjent til 150hk, så du får godkjent kadettc med 24i. Siter '99 BMW 520iat Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kadettcp Skrevet September 2, 2005 Rapporter Share Skrevet September 2, 2005 Med papirer og riktige bremser så:) 22i bremser er godkjent til 150hk, så du får godkjent kadettc med 24i. å da gjelder forsikringa å. Siter 97748454 Kadett c pick up. Saehan max -79 Kadett B RALLYE 2,4 197hk -72 Ascona B 2,5 24v turbo (600+hk) Cheva Pick up 6,2 turbo ic -88 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Precious Skrevet September 7, 2005 Rapporter Share Skrevet September 7, 2005 Det vil ikke stå Opel Kadett C 2.2i i vognkortet ditt, som sagt av den grunn at det aldri kom med det. Men det vil stå Opel Kadett C 1600/1200..... Merknad: Godkjent ombygd med 2.2i motor, etc bremser, etc senkesett, etc nye dekk/felg dimm... mener det var slik ihvertfall. Siter VACN - VW Audi Club Norwegen avd. Agder [x] VW Golf 5 R-TSI 2007mod [x] Opel Kadett C 1.2 1976mod (solgt) [x] VW Golf 2 1984mod (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fluid Skrevet September 8, 2005 Rapporter Share Skrevet September 8, 2005 Stemmer. Siter '99 BMW 520iat Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MoonGoose Skrevet September 13, 2005 Rapporter Share Skrevet September 13, 2005 Hva må en ut med i forsikring med 2,2i ? evt, cosworth motor? Er 1600 understell å oppdrive? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.