Gå til innhold

Trenger 2x12", best mulig, billigst mulig.

Ranger emnet

Diablito2k

Anbefalte innlegg

Heisann.

trenger 2x12" til bilen, og funderer på hva jeg skal kjøpe.. har ikke lyst å bruke for mye peng på dette.

de som står øvest på list atm er DY9212 (dynabel.no's billigste elementer) de får STOR pluss pga utseende, men åssen spiller de ? er ikke ute etter no svær db bil eller noe som kan spille av rutene, vil ha noe som spiller relativt bra uten å skurre med litt volum.

De DY9212 koster 800,- , finnes det noe bedre til ca den prisen ?

takker så mye på forhånd for svar :)

Don't Kill Me If Im Wrong ;)

Audi 90, 2.2E 86' :pray *hobbyprosjekt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann.

trenger 2x12" til bilen, og funderer på hva jeg skal kjøpe.. har ikke lyst å bruke for mye peng på dette.

de som står øvest på list atm er DY9212 (dynabel.no's billigste elementer) de får STOR pluss pga utseende, men åssen spiller de ? er ikke ute etter no svær db bil eller noe som kan spille av rutene, vil ha noe som spiller relativt bra uten å skurre med litt volum.

Hva med en stk DY9412 da? må det absolutt være 2 stk? den har enda bedre utseende og de spiller bra!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann.

Jeg har to slike som 15" i hjemmehøyttalere, spiller godt som bare det, gir eksakt den bassen jeg ønsker hjemme. god dypbass med god punch.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IkLoma: DY9412 frister, men jeg har allreder "custom" boks som passer bilen perfekt med plass til 2x12", vil ikke ødegge det for mye..

tOFFY: hvis 15" gir skarp dypbass så burde jo 12" være absolutt brukbare :)

hvis jeg kjøpe en DY9412, som er "single coil", åssen får jeg den til å operere med både høyre og venstre ? aktivt delefilter ? link hos dynabel.no til noe slikt ?

takker sålangt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis jeg kjøpe en DY9412, som er "single coil", åssen får jeg den til å operere med både høyre og venstre ? aktivt delefilter ? link hos dynabel.no til noe slikt ?

Bassen skal ikke være høyre og venstre da.. har du en 2-kannals forsterker kan du antageligvis brokoble denne (enkelte forsterkere går ikke dette på) da kobler du + på spolen inn på + på den ene kannalen og - på spolen inn på - på den ANDRE kannalen... hvordan forsterker har du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en Magnat "The rock 800" 4 kanals, og denne skal ikke brokobles, den skal drive 1 eller 2 subs på 2 kanaler og 2stk 9x6".

er bare ute etter noe som funker, ikke noe som sprenger ruter :P

btw, åssen brokobler man ?

er 4channels (+/-) og det står noen streker med "bridgde" til ytter kantene, åssen kobler jeg evt ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IkLoma: DY9412 frister, men jeg har allreder "custom" boks som passer bilen perfekt med plass til 2x12", vil ikke ødegge det for mye..

tOFFY: hvis 15" gir skarp dypbass så burde jo 12" være absolutt brukbare :)

Viktigere at kassen passer elementene, enn at den passer bilen... (må jo få plass i bilen da, men du skjønner hva jeg mener.. :p )

Ikke kast bort masse tid å penger nå, for du kommer til å gjøre dette skikkelig før eller siden, så hvorfor ikke gjøre det før?

Nå vet ikke jeg hvor stor den forsterkeren er, men at en 4-kanals forsterker skal dra 2x12" og 2x6x9 tror jeg ikke blir så bra. Nei, kjøp deg èn bra 12", som er litt lettdreven, og bygg om/bygg ny kasse som passer elementet! Det er mitt råd :)

R-line 19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en Magnat "The rock 800" 4 kanals, og denne skal ikke brokobles, den skal drive 1 eller 2 subs på 2 kanaler og 2stk 9x6".

er bare ute etter noe som funker, ikke noe som sprenger ruter :P

btw, åssen brokobler man ?

er 4channels (+/-) og det står noen streker med "bridgde" til ytter kantene, åssen kobler jeg evt ?

Du kobler ett element på to-kanaler, og bruker da + fra den ene kanalen, og - fra den andre.

+ - + -

|.......|

(+SUB-)

Skjønner?

R-line 19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okei.. det å få èn sub inn er sikkert ikke noe problem, men å få denne ene elemetet til å spille skikkelig.. er usikker :P

handleliste jeg tenker på nå hos dynabel er:

1stk DY9412

1stk Saga 2x75 Watt

(da kommer jeg også over 2k, ergo fraktfritt) :pray

så kan jeg brokoble Magnat saken også få Saga forsterkeren på de 6x9"'ene.

kan noen forklare litt bedre med å bruke bare èn sub ? det virker ulogiskt for meg så lenge den bare har èn coil..

EDIT: skal jeg ha en laske e.l mellom de +/- portene som ikke blir brukt per kanal som er brokoblet da ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider