Gå til innhold

Ford 351 Windsor

Ranger emnet


S2POWER

Anbefalte innlegg

  • 2 weeks later...

Heisann

De ser helt like ut, men blokka til 351 er 7,6 cm høyere målt til toppen av originale ventildeksler, og blir derfor bredere også, siden toppene kommer lenger fra hverandre. Mer støpejern, så den er også 44 kg tyngre. Oljepanna er forskjellig, 302 bruker baksump, 351 frontsump. Du vil da trenge baksumpkit + ny oljepumpe. Annen tenningsrekkefølge på 351 enn vanlig 302. Dette er uviktig med tanke på valg av blokk, MEN tidlige 351w tar ikke rullekam, noe som er kjipt da du etterhvert blir bitt av mye-vil-ha-mer-basillen og vil trimme mer. :fire: Ser at du ha 6er i bilen din, så du bør ha kraftigere motorfester, men det gjelder også 302. Enkelte som har gjort dette byttet i Fox-bodies har vært nødt til å bruke motorfester som plasserer motoren lavere (lett å få tak i), eller har brukt hood-scoop for å få plass i høyden.

Regner med at du vet at du må oppgradere drivlinje og fjærer ol. foran pga økte krefter og vekt.

(Personlig ville jeg valgt å kjøpe/bygge en liten, lett og hissig 302, men smaken er som kjent delt)

Ellers foreslår jeg at du bruker amcardelen her inne, eller http://www.norskmustangclub.no/ sine forum-sider. Sjelden det er mye aktivitet her på merkedelen av forumet

PS kult at du bruker tid og penger på Mustang av din årgang, er ikke mange som gjør det

 

Inspirasjon? http://carcraft.com/featuredvehicles/52478/

5.0L 345hp Motorsport motor, 4tr manuell, Currie bakstuss

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen her som kan svare meg på hvor mange RPM ca 351 w tåler med orginale råder og stempler??

Skal ha den i en 19 fots båt!

Kan komme over ett edelbrock RPM innsug som funker best mellom ca 5000-8000RPM, men det er vell liten vits vis motorn tåler 4500?? Eller er det effekt for det?

Har en kvas kam og, så kunne håpet att den takla litt turtall.

 

Noen her som også kan svare meg på om det er orginalt med holley gasser på windsor, og om den gir nok besin osv, med kam og innsug?

Eller om det er noen justerings skrue for dette?

 

Passer clevland 351 toppene på windsor 351 blokka (78mod)?, mener og ha hørt det engang? Mener og huske jeg fikk 100 ekstra hk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår