lars_b Skrevet August 3, 2005 Rapporter Share Skrevet August 3, 2005 Satte på en M46 kasse som jeg fikk for 500,- og begynner å angre litt. det høres ut som om den står i revers hele tiden for det uler ganske bra ved belastning og i fri med clutchen ute, i tillegg så skraper den når jeg skal sette den i 3 og 4. Tror kassa må byttes, for å overhale den koster sikkert flesk. men, er det noen som har prøvd å sette overdrive delen på en M45. Selve overdriven virker bra, P-type stod det på den. Hva må gjøres, vet at girvelgerstanga mellom kassa og spaken må byttes. Ellers, er det bare å ta av flensen på M45 og skru den på ?????? Er nå også på jakt etter en ny M46 som er helt frisk, så hvis du har en liggende for salg, så send PM, skal stå på en 240 Siter Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Riff Skrevet August 3, 2005 Rapporter Share Skrevet August 3, 2005 Synkringer, lager og pakninger fra volvo koster litt over 8k. Så overhale den fullstendig er dyrt ja. Har en jeg og.. men tror det jeg bare kaster den.. flere synkringer som må byttes. Altfor dyrt når da en "ny" kasse fra volvo koster litt over 8k den og. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mad-Ass Skrevet August 3, 2005 Rapporter Share Skrevet August 3, 2005 Overdriven står vel bak selve girkassa, så det tror jeg ikke skal vere noe problem Siter -91 Volvo 740GL B230F - godkjent med B234F -91 Volvo 940GLT B234F - delebil, solgt -74 Volvo 144DL B20A - bruksbil -91 Volvo 740GL B230F - bruksbil, solgt. __________________ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars_b Skrevet August 3, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 3, 2005 Jeg tenkte tanken på å "bygge" om en M45 til M46, ved å skru over OD delen på den slitne kassa, men jeg vet ikke om alt passer overens. tror heller at jeg skaffer en vanlig M47 kasse, de har jo ca samme utveksling på 5 og OD giret selv om det er litt moro med OD knappen, så hvis noen har en som er i god stand er det bare å si i fra. Siter Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet August 3, 2005 Rapporter Share Skrevet August 3, 2005 jeg har lekt litt med tanken på å lage en 5+OD kasse.. altså en M47 med OD boks.. noe M48 ellerno :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvoturbo240 Skrevet August 3, 2005 Rapporter Share Skrevet August 3, 2005 Akslingen som går ut av m46 kassa er lengere en på m45.. Derfor må du skru opp M46en å ta ut den å montere den i m45 kassa.. Det vil si at du i bunn å grunn må dele kassa i tusen biter og ikke minst få den sammens igjen.. Dette bør gjøres av noen som er kyndige på kasser, ettersom det er så innvikla.. Hvis du får flytta over akslingen så er det bare å slippe od`n rett nedpå å skru til... :volvsmile Siter Volvo 242 DL-R http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=128156 bruksbil: Audi V8 quattro 4,2 biturbo Honda CBR 900RR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet August 3, 2005 Rapporter Share Skrevet August 3, 2005 har aldri eid en od kasse.. men gjelder det samme på 5tr. kassen også? :D:D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvoturbo240 Skrevet August 3, 2005 Rapporter Share Skrevet August 3, 2005 Vil tru det er en annen aksling i m47 ettersom den har et gir til igjennom det samme systemet.. Siter Volvo 242 DL-R http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=128156 bruksbil: Audi V8 quattro 4,2 biturbo Honda CBR 900RR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet August 3, 2005 Rapporter Share Skrevet August 3, 2005 ja.. okai. den som går gjennom hele kassen ja. hmm.. må gå an å få til. hadde vert übernice med 6gir! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars_b Skrevet August 3, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 3, 2005 Akslingen som går ut av m46 kassa er lengere en på m45.. Derfor må du skru opp M46en å ta ut den å montere den i m45 kassa.. Det vil si at du i bunn å grunn må dele kassa i tusen biter og ikke minst få den sammens igjen.. Dette bør gjøres av noen som er kyndige på kasser, ettersom det er så innvikla.. Hvis du får flytta over akslingen så er det bare å slippe od`n rett nedpå å skru til... :volvsmile på den akslinga sitter vel alle dreva osv fra den gamle råtne driten, så jeg tror jeg gir faen, skaffer heller en annen m46 hvor od`en er ødelagt, så setter jeg på min. Har skaffa en M47, med aksel for 250 kroner av en kamerat så jeg vet at den er i orden, setter på den istedet, de har jo tross alt så å si lik utveksling i siste giret, merker nok ingen forskjell. Men det er bare å si i fra om noen har noe "på lager", OD`en kan gjerne være hærpa. Siter Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BurnPr00f Skrevet August 4, 2005 Rapporter Share Skrevet August 4, 2005 jeg har lekt litt med tanken på å lage en 5+OD kasse.. altså en M47 med OD boks.. noe M48 ellerno :D HAHA, gromme tanker det der.. hadde vært skikkelig rått! Siter -940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd -745TIC hehe :P x740TIC 86 modTråd x245TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet August 4, 2005 Rapporter Share Skrevet August 4, 2005 HAHA, gromme tanker det der.. hadde vært skikkelig rått! Jepp.. volvo "orginal" 6-trinnskasse i 240 :D:D:D Edit: ville fått noe sånt som 0.66:1 på 6. giret.. må vere vanvittig økonomisk i 110+ km/t (ex. i sverige..) ex: under 2000rpm i 100km/t med 3.54 bakaksling! 2500rpm i 130! damndamn Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tohola Skrevet August 4, 2005 Rapporter Share Skrevet August 4, 2005 på den akslinga sitter vel alle dreva osv fra den gamle råtne driten, så jeg tror jeg gir faen, skaffer heller en annen m46 hvor od`en er ødelagt, så setter jeg på min. Har skaffa en M47, med aksel for 250 kroner av en kamerat så jeg vet at den er i orden, setter på den istedet, de har jo tross alt så å si lik utveksling i siste giret, merker nok ingen forskjell. Men det er bare å si i fra om noen har noe "på lager", OD`en kan gjerne være hærpa. Jeg har en M46 på lager, skulle egentlig ha den på Amazon, men kom over en M400 istedet så kassa blir ikke brukt med meg. Intressert? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars_b Skrevet August 4, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 4, 2005 Jeg har en M46 på lager, skulle egentlig ha den på Amazon, men kom over en M400 istedet så kassa blir ikke brukt med meg. Intressert? tja, du bor i trøndelag da, tror ikke posten sender girkasser Siter Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KriZ Skrevet August 4, 2005 Rapporter Share Skrevet August 4, 2005 Jeg så en svenske som hadde lagd en m47 med od på en gang. Finner ikke bilde igjen nå, men det er mye jobb, da man må forlenge akselen inni kassa osv. Siter Volvo 242 -81 B23et, Ny motor i vinter. Volvo 242 -78 B21a/B23et "Kjeksen". Vrak Om livet suger..ÖVERLADDA!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg