tohola Skrevet August 4, 2005 Rapporter Share Skrevet August 4, 2005 tja, du bor i trøndelag da, tror ikke posten sender girkasser Nei, M46 er jo ikke akrurat noe lettvekter. Bor i Trøndelag nå ja, men flytter til Kongsberg om 12 dager. Kan jo ta med kassa om du er intressert. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BurnPr00f Skrevet August 4, 2005 Rapporter Share Skrevet August 4, 2005 Nei, M46 er jo ikke akrurat noe lettvekter. Bor i Trøndelag nå ja, men flytter til Kongsberg om 12 dager. Kan jo ta med kassa om du er intressert. Jøss.. begynner å bli en del folk som skal flytter til kongsberg. -Ser ut som om det kommer til å bli et bra volvo-miljø her ettervært :):) Siter -940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd -745TIC hehe :P x740TIC 86 modTråd x245TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tohola Skrevet August 4, 2005 Rapporter Share Skrevet August 4, 2005 Det høres bra ut, det jeg gruer mest til er å flytte bort fra garasjen. Vet du av noen garasjer til leie "BurnPrOOf"? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BurnPr00f Skrevet August 4, 2005 Rapporter Share Skrevet August 4, 2005 -Har da noen på lur :) Hvis man vil leie så finnes det nok alternativer her tenker jeg... -Personlig har jeg kun en dobbel garasje til disposisjon :( :( :( Edit: -Er en del volvofolk her så.. mulig noen vil gå sammen om leie eller no' -det finner vi ut! P.S: Har du 960, syns jeg så det jeg :P bilder? Siter -940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd -745TIC hehe :P x740TIC 86 modTråd x245TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tohola Skrevet August 4, 2005 Rapporter Share Skrevet August 4, 2005 Har 960 ja, ble ett stort uforutsett prosjekt. Etter en rådyrkollisjon med gamle frontn, endte det med komplett S90-look. Har det travelt nå siste dagene før jeg flytter sørover, imorgen skal det monteres ny bakfanger og neste uke skal det lakkeres tak og bakskjermer. Har også igjen en del plastikk innom fronten + senking bak. +utallige andre småting.... Etter bilde ble tatt har det kommet spoiler på bakluka, og speilene har fått ny lakk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BurnPr00f Skrevet August 4, 2005 Rapporter Share Skrevet August 4, 2005 -ÅÅÅÅ!! -*Sikle* :D -Må ha liten takvinge også ettervært! Ellers: nice nice nice! Siter -940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd -745TIC hehe :P x740TIC 86 modTråd x245TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars_b Skrevet August 4, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 4, 2005 Tøff bil, det er sånn jeg skal ha når 240`en tar kvelden for godt. Jeg sendte deg PM ang. M46 kassa. Siter Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BurnPr00f Skrevet August 5, 2005 Rapporter Share Skrevet August 5, 2005 Synd at det er så få 960'er her i norge. :( Det kryr av dem over grensa.... Siter -940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd -745TIC hehe :P x740TIC 86 modTråd x245TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tohola Skrevet August 5, 2005 Rapporter Share Skrevet August 5, 2005 Er egentlig ikke så rart det er så få i Norge, er jo en jævlig ugunstig bil avgiftmessig. Regn på det da, bilen er ca 1600kg, motovolum 3000ccm og 204 hk. Importkalkulator (med nyeste satser for år 2005) Fakturapris i norsk valuta 0 x 1,00 0,00 NKr + Fraktavgift 0,00 NKr + Avgift klimaanlegg 243,00 NKr = Sum faktura og frakt 243,00 NKr + MVA 25 % 60,75 NKr = Sum faktura, frakt + mva 303,75 NKr 303,75 NKr + Vektavgift 1 600 Kg 87 403,50 NKr + Slagvolumavgift 3 000 cm3 116 844,00 NKr + Effektavgift 150 kW 93 285,20 NKr = Sum engangsavgifter 297 532,70 NKr - Bruksfradrag 0 % 0,00 NKr + Vrakpant 1 300,00 NKr = Sum registreringsavgift 298 832,70 NKr 298 832,70 NKr = Totalsum 299 136,45 NKr Det er bare avgiftene, så skal jo importør og alle ledd ha sin del. Velkommen til Norge!!! :aug: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BurnPr00f Skrevet August 5, 2005 Rapporter Share Skrevet August 5, 2005 Å FY F*EN for et potet-land vi lever i! Helt sjukt! :deng :deng :deng Siter -940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd -745TIC hehe :P x740TIC 86 modTråd x245TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars_b Skrevet August 5, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 5, 2005 ja sant det, å importere en 240 som ikke er veteran med 2,3 liter motor koster ca 23000, og det er kun vekt-motor-HK avgift. Siter Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars_b Skrevet August 5, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 5, 2005 Avgiftsberegning: Mva grunnlag: 6000 fakturapris, frakttillegg og klimaavgift 25% mva.: 1500 Klimaavgift: 0 = Sum importavgift: 1500 Betales ved innførsel -------------------------------------------------------------------------------- Vektavgift: 46912 Effektavgift: 20962 Slagvolumavgift: 62855 -------------------------------------------------------------------------------- = Sum engangsavgift 130729 -------------------------------------------------------------------------------- -80 % bruksfradrag 104583 + Vrakpant: 1300 -------------------------------------------------------------------------------- = Sum registreringsavgift: 27446 Betales ved registrering -------------------------------------------------------------------------------- Total sum for kjøretøyet: 34946 fakturapris, frakttillegg, klimaavgift, importavgift og registreringsavgift FOR EN 240, FYTTE HÆLVETE, må være veteran for at det skal lønne seg Siter Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BurnPr00f Skrevet August 6, 2005 Rapporter Share Skrevet August 6, 2005 Det værste er at en 240 med b23a-motor går jo som en bøtte møkk, så det er jo ikke vits i å tenke på det engang... Kanskje det mest gunstige er å importere en med b21et :P (uten intercooler), men mulig det fortsatt blir dyrt på grunn av hestene... ? Siter -940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd -745TIC hehe :P x740TIC 86 modTråd x245TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tohola Skrevet August 9, 2005 Rapporter Share Skrevet August 9, 2005 Må vel regne med nærmere 30000kr i avgifter likevel, dra til Sverige kjøp bil, ta den med hjem og sveis over chassisnummer. Går vel bra det om du gjør det fint og holder kjeft om det, blir det merket av toll-direktoratet eller biltilsynet har du vel kanskje ett problem. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vector Skrevet August 9, 2005 Rapporter Share Skrevet August 9, 2005 litt OT sorry Eller du kjøp en 940 og flytta alt va godsaker til den !!! Men det blir vel dyrt det å! tholandsli: hvordan markeringslys har du på fangerern v40?? Så jo orginalt ut! Siter Volvo 850 1996 R-optik Ex-Volvo 740 Gl 1986 Bakhjulstrekk er som å sette hesten bak vognen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.