Gå til innhold

Kan felgen reddes??

Ranger emnet

Naila

Anbefalte innlegg

Som sagt så var det ei sprekk på 2-3 cm på en av 17x7,5 tsw felgene jeg har tenkt å kjøpe.

Etter å ha vært i kontakt med felg rep firma, skulle jeg ta bilde av felgen og maile til dem.

Da jeg skrudde av felgen, tok bilde og skulle skru den på igjenn, så sprakk hele navet i ei syltynn sprekke. Skrudde seff annenhver, forsiktig, med moment nøkkel osv. MEN driten gav etter og sprakk.

Så nå i tilleg at det er flere sprekker i felgnavet.

Tro om dette lar seg fikse nå da??

Takker for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt så var det ei sprekk på 2-3 cm på en av 17x7,5 tsw felgene jeg har tenkt å kjøpe.

Etter å ha vært i kontakt med felg rep firma, skulle jeg ta bilde av felgen og maile til dem.

Da jeg skrudde av felgen, tok bilde og skulle skru den på igjenn, så sprakk hele navet i ei syltynn sprekke. Skrudde seff annenhver, forsiktig, med moment nøkkel osv. MEN driten gav etter og sprakk.

Så nå i tilleg at det er flere sprekker i felgnavet.

Tro om dette lar seg fikse nå da??

Takker for svar.

Momtentnøkkel og greier ja... ingen kan beskylde deg for å slurve i hvert fall!

76 Volvo 242 DL Jubileum-Rullende prosjekt

87 Volvo 245GLE-Bruksbil

82 MB 280SE W126-Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjør nok det, for vist det var så mye sprekker som han forklarer, må det jo lakk på de å.... så blir nok endel billigere å kjøpe ny.

poenget er at å glassblåse og pulverlakkere en felg, koster 2.000kr alene.

å sveise på felgen, koster sikkert 8-900kr.

det er estimerte priser, men ikke se bortifra at det koster 3-4.000kr.

så kan du lure på hvorfor felgen sprekker så mye.

jeg ville krevd penger tilbake av han du har kjøpt de av.

evnt heve kjøpet..

han har sikkert strammet de som f*** mot navet.

alu-felger skal ikke strammes så jævlig hardt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

forresten, se etter om felgen er "irret"..

om det ligger salt mellom bremseskiven og alu, kan du få korrosjon og felgen går i oppløsning!!

Steel and Alumoinium alloys react together by a form of galvanic corrosion. This is to do with passing of electric charge from one to the other ...

elektrokjemi eller hva faen det er :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke betalt noe for felgene, "prøver" dem enda. Sendte avgårde et par bilder nå, fikk til svar at jeg måtte sende felgen ned til dem, så skulle de vurdere den der.

Om det lot seg reparere, ville det komme på 1500kr. å det er vell bare for sveisinga osv, ekskludert lakk sikkert.

Vet rett og slett ikke om jeg gidder, kan jo hende de andre felgene "gir etter" de også etter en stund.

Frister mest å spare litt til, for så å dra til sverige og hente seg t5 titan med spacers, eller pegasus "R" felgen om jeg sparer ekstra mye:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke betalt noe for felgene, "prøver" dem enda. Sendte avgårde et par bilder nå, fikk til svar at jeg måtte sende felgen ned til dem, så skulle de vurdere den der.

Om det lot seg reparere, ville det komme på 1500kr. å det er vell bare for sveisinga osv, ekskludert lakk sikkert.

Vet rett og slett ikke om jeg gidder, kan jo hende de andre felgene "gir etter" de også etter en stund.

Frister mest å spare litt til, for så å dra til sverige og hente seg t5 titan med spacers, eller pegasus "R" felgen om jeg sparer ekstra mye:D

ja, jeg ville aldri betalt for felger med sprekk i!

Lenke til kommentar
Del på andre sider