Naila Skrevet August 3, 2005 Rapporter Share Skrevet August 3, 2005 Som sagt så var det ei sprekk på 2-3 cm på en av 17x7,5 tsw felgene jeg har tenkt å kjøpe. Etter å ha vært i kontakt med felg rep firma, skulle jeg ta bilde av felgen og maile til dem. Da jeg skrudde av felgen, tok bilde og skulle skru den på igjenn, så sprakk hele navet i ei syltynn sprekke. Skrudde seff annenhver, forsiktig, med moment nøkkel osv. MEN driten gav etter og sprakk. Så nå i tilleg at det er flere sprekker i felgnavet. Tro om dette lar seg fikse nå da?? Takker for svar. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet August 3, 2005 Rapporter Share Skrevet August 3, 2005 alt lar seg fikse. spørsmålet er om det blir såpass holdbart at du kan bruke den uten å risikere å miste et hjul i en hump eller sving.. så jeg ville vurdert å kjøpt en ny. da er du sikker! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VolvoTore Skrevet August 4, 2005 Rapporter Share Skrevet August 4, 2005 Naila skrev: Som sagt så var det ei sprekk på 2-3 cm på en av 17x7,5 tsw felgene jeg har tenkt å kjøpe. Etter å ha vært i kontakt med felg rep firma, skulle jeg ta bilde av felgen og maile til dem. Da jeg skrudde av felgen, tok bilde og skulle skru den på igjenn, så sprakk hele navet i ei syltynn sprekke. Skrudde seff annenhver, forsiktig, med moment nøkkel osv. MEN driten gav etter og sprakk. Så nå i tilleg at det er flere sprekker i felgnavet. Tro om dette lar seg fikse nå da?? Takker for svar. Momtentnøkkel og greier ja... ingen kan beskylde deg for å slurve i hvert fall! Siter 76 Volvo 242 DL Jubileum-Rullende prosjekt 87 Volvo 245GLE-Bruksbil 82 MB 280SE W126-Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tohola Skrevet August 4, 2005 Rapporter Share Skrevet August 4, 2005 Høres farlig ut, får du ikke tak i ny felg da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet August 4, 2005 Rapporter Share Skrevet August 4, 2005 jeg har sagt det hele tiden: det er ikke lønnsomt å fikse! samt: tenke på hvor ubalansert felgen blir etterpå. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KriZ Skrevet August 4, 2005 Rapporter Share Skrevet August 4, 2005 Så du trur ikke de balanserer felgene etter de isåfall har fiksa/retta de doh Siter Volvo 242 -81 B23et, Ny motor i vinter. Volvo 242 -78 B21a/B23et "Kjeksen". Vrak Om livet suger..ÖVERLADDA!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kzn Skrevet August 4, 2005 Rapporter Share Skrevet August 4, 2005 blir sikkert like billig å bare kjøpe en ny felg med en gang.... Siter - 1990 Nissan Sunny N13 1.6 SLX x 1992 Opel Vectra A 1.8i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KriZ Skrevet August 4, 2005 Rapporter Share Skrevet August 4, 2005 Det gjør nok det, for vist det var så mye sprekker som han forklarer, må det jo lakk på de å.... så blir nok endel billigere å kjøpe ny. Siter Volvo 242 -81 B23et, Ny motor i vinter. Volvo 242 -78 B21a/B23et "Kjeksen". Vrak Om livet suger..ÖVERLADDA!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet August 4, 2005 Rapporter Share Skrevet August 4, 2005 KriZ skrev: Det gjør nok det, for vist det var så mye sprekker som han forklarer, må det jo lakk på de å.... så blir nok endel billigere å kjøpe ny. poenget er at å glassblåse og pulverlakkere en felg, koster 2.000kr alene. å sveise på felgen, koster sikkert 8-900kr. det er estimerte priser, men ikke se bortifra at det koster 3-4.000kr. så kan du lure på hvorfor felgen sprekker så mye. jeg ville krevd penger tilbake av han du har kjøpt de av. evnt heve kjøpet.. han har sikkert strammet de som f*** mot navet. alu-felger skal ikke strammes så jævlig hardt Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet August 4, 2005 Rapporter Share Skrevet August 4, 2005 forresten, se etter om felgen er "irret".. om det ligger salt mellom bremseskiven og alu, kan du få korrosjon og felgen går i oppløsning!! Sitat Steel and Alumoinium alloys react together by a form of galvanic corrosion. This is to do with passing of electric charge from one to the other ... elektrokjemi eller hva faen det er :p Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tohola Skrevet August 4, 2005 Rapporter Share Skrevet August 4, 2005 Bruk felgen til å henge slange/ledning på, jeg har ei orignal V40 alufelg på veggen. Det er den dyreste slangetrommelen jeg har (2400kr)!!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Naila Skrevet August 4, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 4, 2005 Har ikke betalt noe for felgene, "prøver" dem enda. Sendte avgårde et par bilder nå, fikk til svar at jeg måtte sende felgen ned til dem, så skulle de vurdere den der. Om det lot seg reparere, ville det komme på 1500kr. å det er vell bare for sveisinga osv, ekskludert lakk sikkert. Vet rett og slett ikke om jeg gidder, kan jo hende de andre felgene "gir etter" de også etter en stund. Frister mest å spare litt til, for så å dra til sverige og hente seg t5 titan med spacers, eller pegasus "R" felgen om jeg sparer ekstra mye:D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jallabmw Skrevet August 5, 2005 Rapporter Share Skrevet August 5, 2005 du klarer d aldri happyhappy Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet August 5, 2005 Rapporter Share Skrevet August 5, 2005 Naila skrev: Har ikke betalt noe for felgene, "prøver" dem enda. Sendte avgårde et par bilder nå, fikk til svar at jeg måtte sende felgen ned til dem, så skulle de vurdere den der.Om det lot seg reparere, ville det komme på 1500kr. å det er vell bare for sveisinga osv, ekskludert lakk sikkert. Vet rett og slett ikke om jeg gidder, kan jo hende de andre felgene "gir etter" de også etter en stund. Frister mest å spare litt til, for så å dra til sverige og hente seg t5 titan med spacers, eller pegasus "R" felgen om jeg sparer ekstra mye:D ja, jeg ville aldri betalt for felger med sprekk i! Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg