Trond.S Skrevet August 3, 2005 Rapporter Share Skrevet August 3, 2005 Passer diffen fra en scorpio (tror det er ca 85 mod, er i alle fall den som kom rett etter granada) rett på en Sierra CL 88 (ikke sedan)? Er det en grei jobb å skifte på disse bilene? Virker ganske lett skrudd ellers i alle fall. Passer deler som støtdempere og fjører over også? Hilsen Trond Siter - BMW 528i 85 -Langtids prosjekt - BMW 525i - BMW 745i X BMW e30 med S50B30 -Morro bil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet August 4, 2005 Rapporter Share Skrevet August 4, 2005 Den passer ikke hvis du ikke har Cosworth eller 2.8/2,9! Drivakselene har forskjellig innfesting Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trond.S Skrevet August 4, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 4, 2005 Den passer ikke hvis du ikke har Cosworth eller 2.8/2,9! Drivakselene har forskjellig innfesting Det var da faen!! Men tusen takk for svaret :) Men vil hele bakstillinga skli rett på visst travers og hele pakka flyttes over? Hilsen Trond Siter - BMW 528i 85 -Langtids prosjekt - BMW 525i - BMW 745i X BMW e30 med S50B30 -Morro bil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Excaliburz Skrevet August 5, 2005 Rapporter Share Skrevet August 5, 2005 Hvis du skifter over hele bakstillinga så skal vell dette passe rimelig bra på det ja vil jeg tro.... Festeskruene skal være likt plassert...Men er ikke sikker på lengden på akslingen da... Siter http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mad_Maxx Skrevet August 5, 2005 Rapporter Share Skrevet August 5, 2005 Enn fra Scorpio med v6 over på granada med v6? Siter Dream as if you'll live forever; live as if you'll die tomorrow. James Dean Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mfafa Skrevet August 5, 2005 Rapporter Share Skrevet August 5, 2005 Hvis det passer rett over så er det ikke så voldsom jobb å bytte over hele bakstillinga...du trenger 17,19 fastnøkler og piper, 13 pipe og lang forlenger, 15 fastnøkkel, jekk ikke minst.. noen treklosser, hammer, flat skrutrekker til å dra ut bremseklips med..noe å henge opp dine gamle bremser i.. regner med du ikke bytter bremser.. mye mindre jobb. Også trenger du gjengelås til bla. boltene til mellomakselen når du monterer. Diffen er en grei jobb å skifte.. har gjort det et par ganger. Du starter med å skru av mellomakselen, så slepper du diffen ned fra undergulvet (4stk. 13) og støtter du den forsiktig med jekken og skrur av mutterne på boltene. Skrur ut et par skruer, deretter tar du en 1/4" forlenger og dunker ut boltene....og slåss med en wisegrip tang i andre enden for å få de helt ut.. Diffen sitter nok litt i klem der hvor den øverste bolten går gjennom, men den kommer ned....å sette INN en diff er MYE enklere :D Apropo drivaksler til 2.8/2.9 som har forskjellig innfesting...du må egentlig ha bærearmer fra samme modellen for at drivakslene skal passe...men har hørt om en som bare filte ned litt på sin originale bærearm slik at drivakselen ikke tok borti.. men kan ikke gå god for at det går ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.