Gå til innhold

granada 2,3

bolboss

Anbefalte innlegg

• 1 month later...
Vet det er forskjell på 4trinns og 5trinns mellomaksel.

vet ikke no mer utover det ..

har en 2,3 V6 med 5trinn stående hjemme, og så har jeg fått tak i en 4trinns fordgirkasse. For min del så virket det som om 4trinn og 5trinns girkassene er like lange. er det forskjellig mellomaksen? (har Ascona B og skal ha fordgirkasse på den se, fikk med mellomaksel til 4trinns Ford -> Opel bakaksel. Hadde tenkt å bruke den til 5trinn se. Derfor lurer jeg...)

En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er vel forskjell på 4 syl og 6 syl driverk\girkasse hvis jeg ikke tar helt feil!

sorry. overså der det stod 2,0granada... og 2,3 sierra.. hehe... det blir andre boller... hvorfor ta 2,3 fra en Sierra? Ekke så ofte en kommer over sierra med 2,3. Nesten alle granada en ser i dag har jo 2,3. da får en jo alt en trenger med på kjøpet. (vært med å kjørt sierra 2,3 på jorde. de går mye bedre enn granada'n da den hadde litt mere vekt å drasse på)

En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

veldig OT, men hvorfor skal du ha ford kasse på opeln din??

hehe.. Ikke alle som er like glad i Opel girkassene... neida, er bare det at på Opel girkassene som passer CIH så er trea nesten like langt som fjerde giret. Så samme åssen motor så dabber dem litt av på trea giret. Og så var det det at jeg trengte sinter clutch, og fikk tilbud på adapterplate, mellomaksel, slitt sinter og 2 stk 4trinns fordgirkasser til en Ok penge. Adapterplata er fristende om jeg en dag får fingra i ei grom kasse... Selholm ol...

Se nederst under Ford her på forumet.. Skrev et innlegg der i går, men ingen som ser så langt ned se... sukk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider