bolboss Skrevet August 4, 2005 Rapporter Share Skrevet August 4, 2005 hei har en granada 2,0 liter, skal sette 2,3 fra en sierra. det er porta topper og trim cam. men må jeg skjifte mellom aksel på bilen da?? også noen styling/tuning tips :naaaws Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ford granada Skrevet September 14, 2005 Rapporter Share Skrevet September 14, 2005 Vet det er forskjell på 4trinns og 5trinns mellomaksel. vet ikke no mer utover det .. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TMB Skrevet September 15, 2005 Rapporter Share Skrevet September 15, 2005 Vet det er forskjell på 4trinns og 5trinns mellomaksel.vet ikke no mer utover det .. har en 2,3 V6 med 5trinn stående hjemme, og så har jeg fått tak i en 4trinns fordgirkasse. For min del så virket det som om 4trinn og 5trinns girkassene er like lange. er det forskjellig mellomaksen? (har Ascona B og skal ha fordgirkasse på den se, fikk med mellomaksel til 4trinns Ford -> Opel bakaksel. Hadde tenkt å bruke den til 5trinn se. Derfor lurer jeg...) Siter En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R|ppeR Skrevet September 15, 2005 Rapporter Share Skrevet September 15, 2005 er vel forskjell på 4 syl og 6 syl driverk\girkasse hvis jeg ikke tar helt feil! Siter Ford Taunus 1975 mod 2.8 Sierra 1986 mod 2,0 X-Audi 90 quattro 1988 mod 2,3 X-Golf Mk2 1985 mod 1,8 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TMB Skrevet September 15, 2005 Rapporter Share Skrevet September 15, 2005 er vel forskjell på 4 syl og 6 syl driverk\girkasse hvis jeg ikke tar helt feil! sorry. overså der det stod 2,0granada... og 2,3 sierra.. hehe... det blir andre boller... hvorfor ta 2,3 fra en Sierra? Ekke så ofte en kommer over sierra med 2,3. Nesten alle granada en ser i dag har jo 2,3. da får en jo alt en trenger med på kjøpet. (vært med å kjørt sierra 2,3 på jorde. de går mye bedre enn granada'n da den hadde litt mere vekt å drasse på) Siter En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R|ppeR Skrevet September 15, 2005 Rapporter Share Skrevet September 15, 2005 veldig OT, men hvorfor skal du ha ford kasse på opeln din?? Siter Ford Taunus 1975 mod 2.8 Sierra 1986 mod 2,0 X-Audi 90 quattro 1988 mod 2,3 X-Golf Mk2 1985 mod 1,8 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet September 16, 2005 Rapporter Share Skrevet September 16, 2005 p[ 2.0 er 4tinns og 5trinns akselen 5mm forskjell s[ den passer over, men v6 er jeg usikker da det er annen kasse, tror det er forskjell. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TMB Skrevet September 16, 2005 Rapporter Share Skrevet September 16, 2005 veldig OT, men hvorfor skal du ha ford kasse på opeln din?? hehe.. Ikke alle som er like glad i Opel girkassene... neida, er bare det at på Opel girkassene som passer CIH så er trea nesten like langt som fjerde giret. Så samme åssen motor så dabber dem litt av på trea giret. Og så var det det at jeg trengte sinter clutch, og fikk tilbud på adapterplate, mellomaksel, slitt sinter og 2 stk 4trinns fordgirkasser til en Ok penge. Adapterplata er fristende om jeg en dag får fingra i ei grom kasse... Selholm ol... Se nederst under Ford her på forumet.. Skrev et innlegg der i går, men ingen som ser så langt ned se... sukk... Siter En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg