Gå til innhold

Import av veteraner?

Ranger emnet


-EKS-

Anbefalte innlegg

Gi meg en forklaring hvordan det er med tolling og slikt på en veteran? :wonder

 

Henter en volvo 242 75mod, så vil jeg vite ca hva jeg må ut med.. :thumb

Må jo gjøre vinter bilen klar for sin økt.. smoker.gif

 

Mvh

E-K Racing

- BMW E90 D Msport 2008 - Alpine white, 19" black CSL`s++

- VOLVO 940 b230fk, 16v tubro, m90, add on, Megasquirt, 300hk osv. prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moms på kjøpsprisen (er denne under 6.000,- er det ingenting). Er vel rundt 1000,- i avgifter ved vognkort osv, ingen veiavgift, ~700 i forsikring elns.

er du sikker på dette?

Jeg trodde det var en "minimumsmoms", om du feks. sier at bilen koster 1000kr, må du betale over 250kr i moms, tror jeg.

 

ellers, er det som du sier, ingen omreg. avgift.

jeg hørte rykter om at det er kommet årsavgift på veteran nå, på 3-400kr, men jeg har ikke prøvd å finne ut om det er sant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er du sikker på dette?

Jeg trodde det var en "minimumsmoms", om du feks. sier at bilen koster 1000kr, må du betale over 250kr i moms, tror jeg.

 

ellers, er det som du sier, ingen omreg. avgift.

jeg hørte rykter om at det er kommet årsavgift på veteran nå, på 3-400kr, men jeg har ikke prøvd å finne ut om det er sant.

 

Det er sant, det er en avgift som man før betalte via forsikringen, men som staten nå skal ha rett på konto. Personskadeavgift eller no.

Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er du sikker på dette?

Jeg trodde det var en "minimumsmoms", om du feks. sier at bilen koster 1000kr, må du betale over 250kr i moms, tror jeg.

 

ellers, er det som du sier, ingen omreg. avgift.

jeg hørte rykter om at det er kommet årsavgift på veteran nå, på 3-400kr, men jeg har ikke prøvd å finne ut om det er sant.

 

Hvis du får et transportfirma til å hente bilen ja, hvis du kjører over grensen med bilen sjøl har du lov til å ha med deg verdier opp til 6.000,- NOK.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er du sikker på dette?

Jeg trodde det var en "minimumsmoms", om du feks. sier at bilen koster 1000kr, må du betale over 250kr i moms, tror jeg.

 

ellers, er det som du sier, ingen omreg. avgift.

jeg hørte rykter om at det er kommet årsavgift på veteran nå, på 3-400kr, men jeg har ikke prøvd å finne ut om det er sant.

 

Det er en "stykkavgift" på et par tre tusen ,pluss vrakpant. og moms av kjøpesummen.

 

Årsavgiften som er innført på veteran , er den trafikkskadeavgiften som tidligere ble lagt på forsikringspremien.

 

 

Erik

95 Volvo 855

96 Volvo 945 LTT (BSR steg 3)

85 Massey Ferguson 675 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har alltid trodd man betaler avgifter ut i fra ytelse på bilen jeg... Hvordan blir dette på veteraner?

 

Si du henter inn en veteran amerikaner til 20 000 med 350 hester under panseret. Må vel betale mer da en moms på de 20k pluss "papir"-gebyr?

Det er bedre med en god trekant enn en ond sirkel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Engangsavgift for dette kjøretøyet blir som følger:

Avgift for egenvekt: 0,00

Avgift for motoreffekt: 0,00

Avgift for slagvolum: 0,00

Stykkavgift: 3038,00

Engangsavgift: 3038,00

Bruksfradrag (80%): -2430,40

Tillegg for minstesats: 1130,40

Vrakpantavgift: 1300,00

Totalt: 4338,00

 

Da skreiv jeg inn en at det var en Volvo veteranbil som var førstegangsregistrert i 01.01.1975

 

http://www.toll.no

Volvo 242 -81 B23et, Ny motor i vinter.

 

Volvo 242 -78 B21a/B23et "Kjeksen". Vrak

 

Om livet suger..ÖVERLADDA!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Engangsavgift for dette kjøretøyet blir som følger:

Avgift for egenvekt: 0,00

Avgift for motoreffekt: 0,00

Avgift for slagvolum: 0,00

Stykkavgift: 3038,00

Engangsavgift: 3038,00

Bruksfradrag (12%): -364,56

Vrakpantavgift: 1300,00

Totalt: 4338,00

 

Da skreiv jeg inn en at det var en Volvo veteranbil som var førstegangsregistrert i 01.01.2005

 

Så det blir samme prisen....

Volvo 242 -81 B23et, Ny motor i vinter.

 

Volvo 242 -78 B21a/B23et "Kjeksen". Vrak

 

Om livet suger..ÖVERLADDA!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og siden slag volumet som utgjør største avgiften, så skreiv jeg det var 2000ccm.

 

For det pleier vell å sitte b20 i 74 og 75 mod vel.. vist ikke lenger opp???

 

 

Men så kommer jo det, hvordan er det å ta inn en sånn bil uten motor???

Er jo ikke største kunsten å ta ut en sånn motor....

 

Regner de da ut fra antal ccm som står i vognkortet???

Volvo 242 -81 B23et, Ny motor i vinter.

 

Volvo 242 -78 B21a/B23et "Kjeksen". Vrak

 

Om livet suger..ÖVERLADDA!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ka når du importerer veteranvolvoen din, og det sitter en sleten b20 i, som du bytter i en b230fk og vil registrere? hører skumle rykter at du då må betale avgifter så det står etter pga effektøkningen, siden bilen då blir registrert i norge etter 1996.. noen som vet?

Bil: 07 Volvo V70

 

Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår