-EKS- Skrevet August 4, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 4, 2005 LoCDoG: hehe.. kjører ikke lav trykk, B230ft skal i.. penger skal brukes.. det skal maskinen også.. :cool: Blir vell litt kroner her og der.. men jeg kjører ikke med noe som har under 100 hk.. 200-250hk er fin vinter bil.. Mvh E-K Racing Siter - BMW E90 D Msport 2008 - Alpine white, 19" black CSL`s++ - VOLVO 940 b230fk, 16v tubro, m90, add on, Megasquirt, 300hk osv. prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MortenK Skrevet August 4, 2005 Rapporter Share Skrevet August 4, 2005 greit at trykket skal økes, hører jo med det ;) men ka med selve problemet, å få godkjent en importert bil med turbo uten å betale 1000 kr per hest i avgift.. for øker du fra 80 til 220 og skal ha det på papiret blir jo det 140 000 kr i avgifter.. teoretisk.. Siter Bil: 07 Volvo V70 Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo_original Skrevet August 4, 2005 Rapporter Share Skrevet August 4, 2005 Såvidt jeg veit må du betale avgift for effektøkning på biler som er registrert i norge etter 1996. Men jeg er usikker på om dette gjelder veteranimport. Siter -Volvo 244 GL 1980 "Genialt strøken", sitat Volvo-Lars, her på forumet -Bruksbil/prosjekt: 1993 240GL Prosjekttråd: http://www.bilforumet.no/showthread.php?p=1835955&posted=1#post1835955 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet August 5, 2005 Rapporter Share Skrevet August 5, 2005 Såvidt jeg veit må du betale avgift for effektøkning på biler som er registrert i norge etter 1996. Men jeg er usikker på om dette gjelder veteranimport. Ja, det er det jeg også har hørt. Eller, jeg har hørt 1994, men det er jo noen år siden :p Sånn jeg forstår det, er det f.reg. I NORGE, som teller for avgiftsøkning. Selvsagt er det ikke problem å regge den som veteran, men jeg tror du da må betale hk øknings avgift. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
COSNORGE Skrevet August 5, 2005 Rapporter Share Skrevet August 5, 2005 Gi meg en forklaring hvordan det er med tolling og slikt på en veteran? :wonder Henter en volvo 242 75mod, så vil jeg vite ca hva jeg må ut med.. :thumb Må jo gjøre vinter bilen klar for sin økt.. Mvh E-K Racing Sjekka på vogna mi med tollvesnet i Drammen etter at jeg hadde betalt moms(å moms må du betele uansett pris, hvis du hadde fått en slik bil gratis i Sverige måtte du ennå betalt moms fordi de regner moms på fraktkostnader hjem å det blir uansett ikke gratis). De skulle ha ca 4800,- i engangsavgift + at du må betale 175,- i Årsavgift mulig du slipper med 1/2 Årsavgift nå fordi vi er kommet over hvalvveis på året, men det er jo bare småpenger uansett. Det som er det store problemet for meg er at bilen må vises på biltilsynet å da må bilen være "tilnærmet i orginal stand" noe jeg med god sanvittighet kan si at min ikke er :rolleyes: Så bilen min kommer nok aldri til å få norske skilter, kommer nok heller til å kikke litt etter en norsk 242 75-78 mod for deretter å bruke min som "delebil". Siter 96 960 T5 06 ML320CDI AMG 02 A4 1.8 TQ S-line // Gatebil Crew // Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet August 5, 2005 Rapporter Share Skrevet August 5, 2005 Sjekka på vogna mi med tollvesnet i Drammen etter at jeg hadde betalt moms(å moms må du betele uansett pris, hvis du hadde fått en slik bil gratis i Sverige måtte du ennå betalt moms fordi de regner moms på fraktkostnader hjem å det blir uansett ikke gratis). De skulle ha ca 4800,- i engangsavgift + at du må betale 175,- i Årsavgift mulig du slipper med 1/2 Årsavgift nå fordi vi er kommet over hvalvveis på året, men det er jo bare småpenger uansett. Det som er det store problemet for meg er at bilen må vises på biltilsynet å da må bilen være "tilnærmet i orginal stand" noe jeg med god sanvittighet kan si at min ikke er :rolleyes: Så bilen min kommer nok aldri til å få norske skilter, kommer nok heller til å kikke litt etter en norsk 242 75-78 mod for deretter å bruke min som "delebil". Nei, nei!!! skru av turbomanifoilen og hiv på en vanlig manifoil :p så viser du den slik, hehe evnt spør om "tilnærmet lik original", da inkluderer motor fra en annen volvo. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
COSNORGE Skrevet August 5, 2005 Rapporter Share Skrevet August 5, 2005 Nei, nei!!!skru av turbomanifoilen og hiv på en vanlig manifoil :p så viser du den slik, hehe evnt spør om "tilnærmet lik original", da inkluderer motor fra en annen volvo. Hva gjør jeg da med følgende: Datasprut, Pedalboks, Hydraulisk håndbrekk, Fuelcell, Coilovers m.m. Nei det lukter arbeid å mye banning lang vei helpme Siter 96 960 T5 06 ML320CDI AMG 02 A4 1.8 TQ S-line // Gatebil Crew // Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet August 5, 2005 Rapporter Share Skrevet August 5, 2005 Hva gjør jeg da med følgende: Datasprut, Pedalboks, Hydraulisk håndbrekk, Fuelcell, Coilovers m.m. Nei det lukter arbeid å mye banning lang vei helpme arbeid ja, men du har jo en gt!! tviler på de kan kicke på datasprut.. hydr håndbrekk dog.. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
COSNORGE Skrevet August 5, 2005 Rapporter Share Skrevet August 5, 2005 arbeid ja, men du har jo en gt!! tviler på de kan kicke på datasprut.. hydr håndbrekk dog.. Ikke GT kun en 244DL, alle GT'r er jo todørs det burde du jo vite :thumb Siter 96 960 T5 06 ML320CDI AMG 02 A4 1.8 TQ S-line // Gatebil Crew // Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet August 5, 2005 Rapporter Share Skrevet August 5, 2005 Ikke GT kun en 244DL, alle GT'r er jo todørs det burde du jo vite :thumb åja, jeg så ikke de 4 dørene, før du sa 244. men da kan du jo bytte over delene. jeg trodde du var han på forumet som kjøpte den gt'en fra sverige.. men ikke kast karrosseriet da, bygg den opp "original", så er det jo "gratis" bil. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZy_T Skrevet August 5, 2005 Rapporter Share Skrevet August 5, 2005 effektøkning er hvertfall gratis 10år etter førstegangsreg i norge. Siter Fin liten HowTo på hvordan bruke et forum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet August 5, 2005 Rapporter Share Skrevet August 5, 2005 Hva gjør jeg da med følgende: Datasprut, Pedalboks, Hydraulisk håndbrekk, Fuelcell, Coilovers m.m. Nei det lukter arbeid å mye banning lang vei helpme tror faktisk ikke de sier så mye så lenge de ikke er veldig kresene. det viktigste er at bilen virker ;) Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet August 5, 2005 Rapporter Share Skrevet August 5, 2005 Sjekka på vogna mi med tollvesnet i Drammen etter at jeg hadde betalt moms(å moms må du betele uansett pris, hvis du hadde fått en slik bil gratis i Sverige måtte du ennå betalt moms fordi de regner moms på fraktkostnader hjem å det blir uansett ikke gratis). De skulle ha ca 4800,- i engangsavgift + at du må betale 175,- i Årsavgift mulig du slipper med 1/2 Årsavgift nå fordi vi er kommet over hvalvveis på året, men det er jo bare småpenger uansett. Det som er det store problemet for meg er at bilen må vises på biltilsynet å da må bilen være "tilnærmet i orginal stand" noe jeg med god sanvittighet kan si at min ikke er :rolleyes: Så bilen min kommer nok aldri til å få norske skilter, kommer nok heller til å kikke litt etter en norsk 242 75-78 mod for deretter å bruke min som "delebil". En har vel lov til å bytte motor osv uansett om bilen er veteran/norsk/svensk eller ikke. Var ikke bilen godkjent slik i sverige i papirene da? Reglene er så enkle som at om en bil er godkjent ombygd i sverige,er den godkjent ombygd i norge også.det er de som har godkjent den først som sitter med ansvaret.. evt kjør til et annet biltilsyn. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZy_T Skrevet August 5, 2005 Rapporter Share Skrevet August 5, 2005 En har vel lov til å bytte motor osv uansett om bilen er veteran/norsk/svensk eller ikke. Var ikke bilen godkjent slik i sverige i papirene da? Reglene er så enkle som at om en bil er godkjent ombygd i sverige,er den godkjent ombygd i norge også.det er de som har godkjent den først som sitter med ansvaret.. evt kjør til et annet biltilsyn. Kitcars ble i sin tid godkjent i sverige og blir godkjent i England fortsatt. Prøv å få en slik en godkjent i Norge :p Siter Fin liten HowTo på hvordan bruke et forum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.