Gå til innhold

lystgass anlegg

Ranger emnet


Dal-z

Anbefalte innlegg

Bilen klikker nok ikke, men tror ikke det er no lurt å sette NOS på en 15 år gammel motor, som sikkert har begynt å kjenne slitasjen både på lager, stempelringer og what-not..

 

Min motor kan mann nok gjøre det med, men den er NY grinchy

Assholes in the rearview mirror are closer than they appear.

- -91 VW Corrado G60 "dyret"

X -89 VW Corrado G60

X -97 Polo 6N 16V

X -91 Corrado G60 "dyret"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe...

 

forstår forstår...

 

vet om en som satte det på en golf.. og der small girkassa første gangen han trykte på knappen... :(

 

 

Det er jo bare å prøve hvis man har nok med cash å er keen på ny motor.. men jeg tror det hadde gått bra.. Kan høre med en kompis av meg som driver å monterer det;)

Nos-on

:naaaws

2006 Bmw E91 Gangster BITCH!

1999Vw LuPo 1.4 16V(Low & Fast)-Solgt-

1999Vw Golf 1,6"one of a kind"(Show No GO projekt)-Solgt-

1994Vw Corrado G60 -Vraka-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

et lite nys med nos er vel greit, men det må monteres ETTER returspjeldet, du vil ikke ha det i laderen, og det må være et wet system. Husk at du må fylle flasken ofte også, og det koster en del kroner.

 

Er vel ikke dyrere å få portet toppen......

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har montert og satt opp, men har ikke fått porøvd det enda, har ikke ahtt penger til å fylle flaska enda;) Kommer vel snart... Tror det sliter en del på motoren, men herlighetm all morro sliter;)

 

"all sladding ble plutselig "drifting" og nå er alle biler

med små felger og div chrome "oldschool"....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen klikker nok ikke, men tror ikke det er no lurt å sette NOS på en 15 år gammel motor, som sikkert har begynt å kjenne slitasjen både på lager, stempelringer og what-not..

 

Min motor kan mann nok gjøre det med, men den er NY grinchy

Helt enig. Dinitrogenoksidinnsprøytningssystem fra Nitrous Oxide Systems er døden for disse motorene, mens andre systemer fra for eksempel Nitrous Express, Zex og Top Gun går helt fint. Tørt system, vått system, single fogger, direct port; det gjør ingen forskjell bare man holder seg unna NOS. Terminologi, folkens.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig. Dinitrogenoksidinnsprøytningssystem fra Nitrous Oxide Systems er døden for disse motorene, mens andre systemer fra for eksempel Nitrous Express, Zex og Top Gun går helt fint. Tørt system, vått system, single fogger, direct port; det gjør ingen forskjell bare man holder seg unna NOS. Terminologi, folkens.

 

 

Same shit, different wrapping...Poenget er at en 15 år gammel motor, med 15 år gammel stempler, 15 år gamle råder, rådelager, veivlager osv ikke har spesiellt godt av den belastningen som dette gir motoren. Tror sjangsene er større for en motor som er rævkjørt enn at du sitter med hull i gearkassen/transmisjonslådan/gearbox.

Assholes in the rearview mirror are closer than they appear.

- -91 VW Corrado G60 "dyret"

X -89 VW Corrado G60

X -97 Polo 6N 16V

X -91 Corrado G60 "dyret"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

et lite nys med nos er vel greit, men det må monteres ETTER returspjeldet, du vil ikke ha det i laderen, og det må være et wet system. Husk at du må fylle flasken ofte også, og det koster en del kroner.

 

Er vel ikke dyrere å få portet toppen......

 

Strengt tatt ikke nødvendig å montere det etter returspjeldet, da ved bruk av nos ikke skal trykke på knappen uten at en har FULL GASS

på noen kitt følger det med fullgass bryter i tillegg for sikkerhetsskyld..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig. Dinitrogenoksidinnsprøytningssystem fra Nitrous Oxide Systems er døden for disse motorene, mens andre systemer fra for eksempel Nitrous Express, Zex og Top Gun går helt fint. Tørt system, vått system, single fogger, direct port; det gjør ingen forskjell bare man holder seg unna NOS. Terminologi, folkens.

 

hva er forskjellen mellom NOS og Nitrous express, Nitrous works og andre merker?

og tørt system kontra vått system er all forskjell..

 

med et vått system blir det teoretisk det samme som å øke ladetrykket og tilføre mer bensin = ok viss en begrenser seg

Tørt system er det samme som å øke ladetrykk uten å gi mer bensin = dårlig ide..

 

Lystgass har dårlig rykte på seg, det skyldes oftest uvettig bruk,

setter på "70hk" dyse på en std bil feks..

og før i tiden da tørt system var lettest å få tak i..

+ at mangen holder den inne for lenge, for lavt\høyt gir, uten å ha fuldgass, eller for høyt på turtallet..

 

Skal en kjøre med lystgass bør en bruke hode sitt ikke miste det..

 

Å ja det er klart at det er ikke det beste en gjør med en 15år gammel bil.. som aldri har hatt en ovehalt motor..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår