Volvokid Skrevet August 4, 2005 Rapporter Share Skrevet August 4, 2005 Har ein 93 modell Volvo 940 GL... Tenkte jeg skulle kjøpe meg et konisk filter til bilen, men har hørt at man må lage oppheng osv. selv. Noen som har erfaring med sportsfilter til 940? som kunne gitt meg noe veiledning Siter - Volvo 940 LT, 1997 modell - - Volvo 940 GL *Gold Edition* (solgt) - Kjør hardt, kjør stil, kjør Volvo uten tvil :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Qvarren Skrevet August 4, 2005 Rapporter Share Skrevet August 4, 2005 Hos meg bare fjerna eg luftfilterboksen og satte på luftfilteret rett etter luftmassemåleren. funka greit for meg..Bilde av motorrom Siter -Volvo 940 Turbo M90 og B230FT e ein god kombinasjon :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvokid Skrevet August 4, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 4, 2005 Hmm ok.. takk for hjelpa :) Hvor du kjøpte sportsfilteret? Siter - Volvo 940 LT, 1997 modell - - Volvo 940 GL *Gold Edition* (solgt) - Kjør hardt, kjør stil, kjør Volvo uten tvil :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Qvarren Skrevet August 6, 2005 Rapporter Share Skrevet August 6, 2005 eg kjøpte mitt på mekonomen..Ractive 399 kr.. Siter -Volvo 940 Turbo M90 og B230FT e ein god kombinasjon :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet August 17, 2005 Rapporter Share Skrevet August 17, 2005 et såkalt grusfilter;) hehe hade også plan om å sette åpent filter rett på lmm, men jeg har ikke turboda..har i senere tid fått vite at en kan tape rimelig mye på å sette på åpent filter, om man setter det på rette plassen, sånn at motoren suger varmere luft enn det den gjor tidligere..ha det i minne:) men en enkel løsning er varmesjold og friskluft salnge;) om man ikke vil lage skikkelig med rør og dritt å flytte hele filteret.. er selv i tvil om hva jeg skal gjøre..!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
v_945 Skrevet August 18, 2005 Rapporter Share Skrevet August 18, 2005 Kjøpte et kit fra GREEN. Der følger det med friskluftslange og et enkelt oppheng. Det fester du på de originale festene fra luftfilter boksen. Passet perfekt. Tok ikke lang tid heller. Frisk luften tar du fra hjulbuen. Bare ta vekk en gummi kopp som sitter der fra før. Kan legge ut et bilde av det senere i dag. Husker ikke akkurat hvor mye jeg betalte for det. Men lå vel rundt 1200 kr. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet August 19, 2005 Rapporter Share Skrevet August 19, 2005 Hos meg bare fjerna eg luftfilterboksen og satte på luftfilteret rett etter luftmassemåleren. funka greit for meg..Bilde av motorrom det oppsettet der, taper du kanskje 10% effekt på. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet August 19, 2005 Rapporter Share Skrevet August 19, 2005 etter at lufta har vært igjennom tuba'n har vel ikke innsugstempen så veldig mye å si, har den det? er jo rimelig heit inni der.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvokid Skrevet August 20, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 20, 2005 Nettopp skaffa meg konisk åpent filter. Må si lyden vart mye råere! og at bilen føltes sprekere :thumb Siter - Volvo 940 LT, 1997 modell - - Volvo 940 GL *Gold Edition* (solgt) - Kjør hardt, kjør stil, kjør Volvo uten tvil :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet August 22, 2005 Rapporter Share Skrevet August 22, 2005 etter at lufta har vært igjennom tuba'n har vel ikke innsugstempen så veldig mye å si, har den det? er jo rimelig heit inni der.. varmere luft tar større plass. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet August 22, 2005 Rapporter Share Skrevet August 22, 2005 så du mener at 20grader +- har noe å si når lufte etter snurre har over 100grader(har glemt ut hvor varm lfta er etter turbo, men er jo rimelig varm) ikke frekt ment detta asså, jeg er langt ifra noen ekspert! men trodde det med innsug temp var viktigst på en sug motor.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.