Gå til innhold

El.vindusheis --> Vinduet står og hakker

Ranger emnet

safoll

Anbefalte innlegg

Når jeg kjører vindusheisen min helt opp, så stopper vinduet plutselig opp rett før det har kommet helt opp, også begynner det å hakke nedi vindusheis-motoren. Den stopper ikke av seg selv, slik som vinduet skal gjøre når det har gått helt opp til vanlig. Det er akkurat som om det skulle være skjevt i toppen av døren/føringslisten, slik at vinduet ikke går rett på plass.

Har forsøkt å smøre opp diverse deler inni dørsiden, samt skiftet vindusføringslist, uten noe hell i resultatet.

Noen som vet hva som mangler?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan høres ut som vindusheisen er utslitt rett og slett! Når du har vinduet halvveis nede, kan du bevege det mye i alle retninger? jeg har slitt vindusheis på min bil, men der går vinduet helt opp, bare veldig tregt, på grunn av at det går skjevt...

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan høres ut som vindusheisen er utslitt rett og slett! Når du har vinduet halvveis nede, kan du bevege det mye i alle retninger? jeg har slitt vindusheis på min bil, men der går vinduet helt opp, bare veldig tregt, på grunn av at det går skjevt...

Kan egentlig ikke tenke meg at vindusheisen er slitt, i og med at vinduet går lett og raskt opp og ned. Glir faktisk lettere på denne siden, enn på passasjersiden.

Det er akkurat som om mekanismen som skal stoppe motoren når vinduet har gått helt opp, ikke fungerer, men i stedet står og presser vinduet oppover selv om det har kommet helt opp, slik at det står og hopper over nedi vaier-opptrekkeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider