Gå til innhold

Prosjektet mitt

Ranger emnet

Riff

Anbefalte innlegg

Bilde007.jpg

b230a motor. For lite hester.

Bilde035.jpg

Endelig fått heist ut motor.

Bilde009.jpg

Rust på ytre del av indre hjulbue. Etter en del kutting fant jeg fort mer.

Bilde033.jpg

Her har jeg fått kuttet litt. Fått platene som skal sveises inn.

Bilde031.jpg

Dette var den delen jeg var mest redd for å kutte i. Mest at jeg tenker litt over hva som skjer om jeg ikke får delene til å passe når jeg skal sveise inn igjen.

Men har funnet ut at det er mest nervøsitet siden det er første gang. Andre deler jeg har kuttet og sveiset i har blitt bra så jeg begynner å få litt mer guts når jeg holder på.

Bilde036.jpg

Har og kuttet vekk kanalen.. Den var gjennomrustet flere plasser. Den har vert "reparert" før, da ved hjelp av takrenne, masse sparkel og bunnsmørning.

Etterhvert er planen å bygge opp en b230ft med 2.5l kittet fra Sten Parner og andre godsaker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser meget bra ut dette. Bra du tar i og skjærer bort all rust.

Veier luddempingen 30kg? I så fall så en min bil straks på 1200kg - blank.

Letting av 240

sparer ~30kg på lyddemping, 25kg ved å montere racingseter,

mao. du sparer lett 55kg, racingseter koster dog litt peng!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser meget bra ut dette. Bra du tar i og skjærer bort all rust.

Ja ingen vits og gjøre ting halvgjort. Bare litt surt at når jeg kutter bort en del så finner jeg mer. Men liker og se at det skjer noe, ser jeg får reparert ting. Da får jeg ny giv.

Det blir ikke noen racer akkurat. Mest cruisebil med mye gamp. Det store spørsmålet er hvordan jeg skal få den godkjent med rundt 300 h.k. Har ikke helt funnet ut hvilke ting jeg må gjøre.

Kan jo godkjenne den med 200 h.k. og stille på senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider