Gå til innhold

hull i membran

Ranger emnet

JOKKE

Anbefalte innlegg

Kommer litt an på hva membranet er laget av da. Papp\papir, tapetlim og aviser. Plast, tape. Glassfiber\kevlar, ??tape?......hehe. blir jo bare nødløsninger i alle tilfellene.

Mine gamle cw bassere husker jeg at jeg fikk re-conet på hi-fi-klubben for litt under halve prisen av en ny.

Hører du mye forskjell på lyden? stort lite hull?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har vært nevnt før men du bruker arald®it som er noe fortynnet med rødspritt, bruk minst mulig og eventuelt om hullet er stor legg på noe papir, gjerne avis eller til rulings så aralditen ikke renner gjennom. Bruk minst mulig og spre det jevnt over den skadede område og gjerne litt over, ellers er det viktigste å holde "vekta" minst mulig da enkelt forklart vil "inertia" effekten være gjeldende i en menbran som er i bevegelse og balansen i menbranen er viktig over tid ellers vil spidderen og opphenget bli kjevt også over tid med alle de feilene det kan gi, men er hullet liten så burde holde med litt hurtig lim også men som nevnt aller viktigste er å holde vekten minst mulig.

hullet har mest betydning for lyden om den spile lengre ned i frekvensen da det kan oppstå blåselyder når luften presses gjennonm åpniningen ved store menbram utslagg en lukket kasse, ellers for frekvenser over/rundt 200 hz har ikke noe å si -min personlig erfaring- :driving

--kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*

-Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 tegn og litt til....

:pimp

Ja, jeg ser det, MEN de fleste kaller alt det foran som flytter på seg for membran.

Derfor jeg spør om det er den bevegelige delen, altså opphenget. Er jo sjeldent at man sklir uti membranen med skrujernet, er jo opphenget som får trøkken i de fleste tilfeller..

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 5 years later...
greide sef. å gleppe skrutrekkeren da jeg monterte front -settet.

resultatet ble et lite hull i membranen på elementet.

er det noen mulighet å fikse dette eller er det bare å kaste det..??

Når jeg skulle montere 15'' min i ei kasse som jeg skulle ha baki bilen så glapp skrutrekkeren rett i membra'n på den og det ble jo ikke så stort hull da, men limpistol funker bar, (Y)

Jeg har et større problem.. er det noen som vet om man kan få laga ny membran? fant noen gammle høytalere som var jævelig bra engang itia, men membran har rettåslett råttna. men vet ikke om det er å prøve å lage ny, har hørt at det funker med teip :P men vet ikke hvor bra det egentelig er, noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes rep kit til mange gamle elementer. Hva slags elementer har du? Du kan enten søke på ebay og se om du finner det der eller du kan feks ringe Dalens Elektronikk service. Hvis du får tak i kittpå ebay så klarer du mest sannsynlig ikke å bytte dette selv, da det er litt jobb å få det perfekt. Men igjen så kan Dalens hjelpe deg med dette.

Opel entusiast? Bli med i Opel Motorsport Club

Lenke til kommentar
Del på andre sider