Gå til innhold

Prosjekt: 1975 modell Audi 80L

Ranger emnet

Cheron

Anbefalte innlegg

Fikk en bil i 30 års gave fra dama her på tirsdag :)

Tenkte å legge ut noen bilder av hvordan det er i dag. Dette prosjektet blir ikke påbegynt nor særlig før Golf 1 cab prosjektet er ferdigstilt.

Men for all del, har funnet ut at jeg trenger: Høyre dør, skjermer, venstre C-stolpe. Det er det jeg trenger av deler. :)

Litt info:

1975 modell

149 000 km

1 eier

Noen bilder:

audi.jpg

audi3.jpg

audi6.jpg

audi4.jpg

audi2.jpg

audi5.jpg

Deler til BMW 525 TDS - E34 og VW Transporter T4 er av interesse...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten oppdatering av dagens økt. Ble noen timer, kom på verkstedet i 11 tide og dro hjem halv ti. Da var jeg rimelig drittlei.... :)

Først av alt ribbet jeg bilen innvendig, fjernet rubbel og bit, bortsett fra dashbordet. Sjekket bilen nøye etter rust. Fant 2 hull på de typiske stedene ved føttene. Bagasjerommet hadde også noen små hull. Men ikke verre en at det går å sette i litt nye plater.

Tok også av høyre skjerm for å se hva som skjulte seg bak der. Hadde Værste-guttas Brunhild frisk i minne da jeg skrudde opp. Hadde sms-kontakt med Polardego mens jeg drev på, og fikk tips om hvor de hælvettes skruene var gjemt. Av gikk det, og litt rust fant vi der og.. Men til å være 30 år gammal bil så var det ikke så ille.. Alt kan fikses.

Noen bilder...

Bagasjerommet

bagasjerom2.jpg

bagasjerom.jpg

Gulvet

gulvet.jpg

hyre.jpg

venstre.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobbet mere med bilen i dag. I går smørte jeg Brunox over utsatte steder. I dag dekket jeg det til med komponet rustgrunning fra Wurth.

beskyttet.jpg

beskyttet2.jpg

beskyttet3.jpg

I tillegg renset jeg under venstre skjerm. Var litt rust der og gitt. Men ikke mer en at det kan fikses.

venstreside3.jpg

venstreside2.jpg

venstreside.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Hei. Jeg driver og pusser opp/ned en einser nå og lurte på en ting.

Du har pussa vekk det meste av rusten før du la på brunox eller? og på bildet her er det rustgrunning over brunox og evt bart metall eller?

beskyttet.jpg

Og her til høyre mot døra, hva gjør du her? Pusser du mer, eller legger du bare brunox rett på den pussejobben du har gjort her?

venstreside.jpg

På forhånd takk for svar.

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

07 Passat 1,9 Tdi - 97 Vectra 1.8

x 04 A4 avant 1.8t x 03 A4 avant 2,0 x 98 A4 avant 1,8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bra prosjekt cheron, jeg har en maken en, 1974 80ls har jeg, maroonbrun, nesten uten rust, innerskjermene og framskjermfeste da ( men det var mye mindre enn ditt), som jeg allerede har sveis, og høyre hjulbue. Mangler også framskjermer, kappa de gamle grovt i stykker forde de var rustne og noen av skruene hadde grodd fast.

Vet du forresten om steder der de har skjermer, har ringt alle høggere på østlandet uten å finne noe :(

si fra om du skal kvitte deg med dine også, jeg kan sveise ;)

Amazon 65-strøken bil

amazon 67-prosjekt

Volvo 245 85-Bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 5 weeks later...