Gå til innhold

Golf 3 TDK

Ranger emnet


Jonte

Anbefalte innlegg

Har en kompis som er ute etter ny bil.

 

Han er ikke opptatt av noe som skiller seg så veldig ut, og som går noe så jævlig heller. Han er ute etter en normal bil som er billig i drift, ser relativt pen ut og går okei.

 

Han har letet litt rundt og fant altså en Golf 3 TDK som han lurer på hva folk har å si om?

 

 

Går det ant å chippe TDK'n? Eller er dette bare for TDi'n?

 

 

Annonsen

 

 

Takker for all respons.

- 02 Porsche Carrera 4

- 98 Porsche Boxster (selges)

http://www.jonte.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TDK har mekanisk innsprøytning og kan ikke chippes. Det er 75 hk i den og den går j**** billig! :D

 

Går nok an å justere noe for å få litt høyere ytelse, men det bør bare gjøres av noen som vet hva de driver med. Skrur man opp så den får for mye diesel går den varm og tar toppakningen/toppen.. (ja, det er omvendt av bensinmotorer.. jo magrere en dieselmotor går, jo kaldere går den også)

'87 Mercedes-Benz 300GD (prosjekt rustfiks - i dvale)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Henrik

Jeg har hatt en slik en. en GTD

Denne skrudde jeg opp pumpa på og just wastegaten så den lada 1,2 kg.

Denne gikk meget bra.

Fikk aldri mont. intercooler, men det hjelper også bra

 

Motoren er å annbefale

Sorry men motoren er ikke å anbefale... Hatt den selv, og 3 andre jeg kjenner. 2 stk tdk og 2 stk gtd.

 

Alle har kosta på den masse....... Bare vært tull med de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by borabora

Sorry men motoren er ikke å anbefale... Hatt den selv, og 3 andre jeg kjenner. 2 stk tdk og 2 stk gtd.

 

Alle har kosta på den masse....... Bare vært tull med de.

 

Hva var galt da??

 

Kjenner også en som har hatt en tdk, ikke vært mye feil på den...

2006 VW Touran Exclusive

x 94 Audi 80 Competition(Møkka bil)

x 01 Passat TDI Highline 130hk

x 95 Golf Cab

x 83 Golf

x 86 Mazda 323(jaggu meg go bil det)

 

Div deler til Golf3 selges...

Interessert?? send PM...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Jackass

 

Hva var galt da??

 

Kjenner også en som har hatt en tdk, ikke vært mye feil på den...

 

Ene Gtd'en måtte skifte motor vet ikke akkurat hva feilen var, andre Gtd'en har skifta turbo og brukt ca 20000 på motor på det siste halvannet året, forskjellige ting.

Min måtte jeg skifte toppakning, registrerreima "kamme" over og noen småting til. Den andre tdk'en "kamme" over, hadde bytta registrerreima og noen ting til før motoren "skar" seg.

Var det jeg hørte men er 1-4 år siden så husker ikke akkurat.

Og må jo være noen motorer som er bra men de jeg vet om har bare hatt dårlige erfaringer med de. Og han som hjalp meg med motoren som har skrudd vag og andre biler i over 30 år sa det var noe av det dårligste som var laget av vag motorer. Han visste om flere andre oxo som hadde hatt problemer med de såvidt jeg skjønte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv hatt en TDK i familien siden den var ny....

veldig lite problemer helt til jeg og min bror overtok den....

grunnet at den ble "brukt" måtte vi bytte topp pakning og dyser etter ca 180` men etter det var den god som "gul" igjen... den er nå solgt og lever godt hos ny eier...

Er ikke akkurat den sprekeste bilen i gata men det går ihvertfall billig:)

Har for mange biler....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde også TDK, men jeg var egentlig fornøyd med min jeg.

Bytta topppakning og vannpumpe, men det syns jeg ikke var så ille... hadde bilen i 2,5 år, så den kosta meg ikke så mye...

En kompis skrudde opp pumpa på sin å den gikk mye bedre enn min da....

 

mvh

 

Johnny

02' Golf 1.9TDI 150PS 4-Motion Highline

X- 90' Jetta 1.6TDK

X- 95' Golf 3 VR6 X- 96' Golf 3 TDK

X- 89' Golf 2 TDK X- 80' Volvo 240

X- 99' Golf 4 TDI Highline X- 92' Golf 3 TDK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 months later...

Funker fint TDK ene, svigers har en 1,6 TDK som runner 280, på metern og er har det ikke vert noe problem med motoren,

 

min ,9 TDK runet 230 000 på metern og der er det ingen problem, skal justere og leke meg litt i jula, så vi får se om den tåler noe i det hele tat...

 

ps, det hjelper ikke bare å skru på diesel mengde, en diesel må ha luft og.. masse luft...

- 2002 Passat TDI 4 Motion

- 1996 Golf GTi 16V http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924976&posted=1#post924976

- 1989 Golf G60 Rallye http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924951#post924951

(x) 1993 Golf 3 GTD Special

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
Originally posted by borabora

Sorry men motoren er ikke å anbefale... Hatt den selv, og 3 andre jeg kjenner. 2 stk tdk og 2 stk gtd.

 

Alle har kosta på den masse....... Bare vært tull med de.

 

Morn du..

 

I jula overhalte jeg motoren min litt, og jeg må bare komme med en utalelse om de motorene.. kasnkje det ike er verdens beste motorer, men det ALLE klager over at overste reimjulet løsner (på kammen) må jeg bare si er egen dumskap...for de som har skrudd en del på dieselmotorer vet hva jeg sikter til..

Så og si nesten ALLE diesel motorer er meget følsomme på at alt er 100% innstil på reg.reima, og visst ikke tar ventilene borti og toppen ryker, veldig lett. Og det er ikke som på en bensiner der man bare smukker hjulene på plass i et spor og vips er dem fast... Øverste hjuet som står på kammen, står bare i et rent kon, ingen spor eller lign som den står fast i. Og her må man være nøye når man teiter dette fast, og sørge for at det re fast, SKIKKELIG fsat, visst ikke vil kamme vri seg og vips, toppen gåen... Dessuten er motoren idiot sikker å sette sammen visst man har verktøye. man setter en "gaffel" på kammen som holder den i sporet sitt og ikke beveger seg, en metal duppedings som man setter inn i diesel pumpen så den står på punktet sitt. også ser man på svinghjulet der det skal treffe et punkt... er alle disse momentene på plass, kan selv mor bytte reg.reim, da er det bare å sette alt på tenna og skli det øverste hjulet i konen sin, se igjen over at svinghjulet står rett, også er det bare å teite i vei på det øversete hjulet.... og teite det som bare F....1 gjør man dette SKAL det ikke løsne, og bare for å nevne det, til alle som sier at det er en dritt motor og at alltid det øverste hjulet løsner, Så og si alle diesel motorer er lik på kamakslingen, hjulet står bare i en kon, og må festes SKIKKELIG....

får de etter dette olje og diesel, ja da går de EVIG...

 

Og at turboen ryker kan være egen dumskap, min er nærmer seg 235 000 km og var ikke det minste slark i den, vet og om en som snart runner 300 000 km uten å byttet en dritt i motoren, og denne er ikke taxi kjørt heller....

 

mvh

- 2002 Passat TDI 4 Motion

- 1996 Golf GTi 16V http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924976&posted=1#post924976

- 1989 Golf G60 Rallye http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924951#post924951

(x) 1993 Golf 3 GTD Special

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår