AndyB Skrevet August 5, 2005 Rapporter Share Skrevet August 5, 2005 2,0GT16V min har jagga helt siden jeg kjøpte den. Har prøvd en del ting, som å bytte noen vakumslanger. og prøvd å rense tomgangsregulatoren i sprit. Men den jager fortsatt.. desuten er den kip å få riktig tomgang på ved oppstart om morgenen. må gjerne starte den et par ganger. Noen tips?? Siter Min prosjekt tråd: PASSAT GT http://www.bilforumet.net/showthread.php?p=1437337#post1437337 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bleck devil Skrevet August 5, 2005 Rapporter Share Skrevet August 5, 2005 Hei! Hadde dette problemet på min , jeg bytta plugger å pluggkabbler. Da forsvant det problemet på min. Men om det hjelper deg vet jeg ikke. MVH Bleck devil Siter Passat 2.0i GT 16V (92 mod) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wabby Skrevet August 5, 2005 Rapporter Share Skrevet August 5, 2005 Hjalp en kamerat av meg som hadde tilsvarende problem, bytta pluggene så var det i orden. Ta også å prøv å sprøyt startgass på vakumslangene o.l. Ruser bilen seg da så ved du hvor du skal se etter lekasje. Siter Selges - 93 VW Passat Stv 2.0i - Prosjekt Selges! AutoDB AD Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kurtemann Skrevet August 5, 2005 Rapporter Share Skrevet August 5, 2005 Lider av det samme problemet. Bilen finner ikke tomgangs turtallet. Spesielt når jeg har kjørt og trår inn kløtsjen. Da ramler tomgangen helt i bånn, noen ganger så lavt ned at motoren stopper. Lurer på om jeg skal prøve det plug trikset, selv om jeg har ganske så nye plugger. Noe spesielt merke som er å anbefale? Jeg hadde trodd det var vakuumet, men jeg har prøvd med startgass og finner ikke noe. Fattern skylder på green filteret, men jeg hadde ikke det problemet med green filteret på den forrige Passaten. Siter [ ] 98' BMW E46 M-Optic [x] 90' VW Passat GL 1,8i [x] 88' VW Passat CL 1,8i (Vrak) [x] 87' VW Golf GL 1,8i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wabby Skrevet August 6, 2005 Rapporter Share Skrevet August 6, 2005 Kurtemann: Kommer opp til mandag og skal hente litt ting og tang i Oslo, bl.a fangeren og vinga (får solgt den for deg), kan jo ta en liten titt på bilen din da og se om vi kan finne feilen eller lokalisere den... Har forresten en ekstra tomgangsregulator til 1.8i , så den kan jo testes =) Siter Selges - 93 VW Passat Stv 2.0i - Prosjekt Selges! AutoDB AD Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kurtemann Skrevet August 6, 2005 Rapporter Share Skrevet August 6, 2005 Kurtemann: Kommer opp til mandag og skal hente litt ting og tang i Oslo, bl.a fangeren og vinga (får solgt den for deg), kan jo ta en liten titt på bilen din da og se om vi kan finne feilen eller lokalisere den... Har forresten en ekstra tomgangsregulator til 1.8i , så den kan jo testes =) Flotte greier! Blir det på mandag kveld eller i arbeidstia? så jeg vet om jeg må ta med fangeren på jobben eller ikke. Hvor sitter tomgangsregulatoren? må det skrues noe? Siter [ ] 98' BMW E46 M-Optic [x] 90' VW Passat GL 1,8i [x] 88' VW Passat CL 1,8i (Vrak) [x] 87' VW Golf GL 1,8i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AndyB Skrevet August 7, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 7, 2005 Har et forslag! Hva om dere (WABBY, Kurtmann) og jeg.. møtes på verkstedet på Økern som jeg jobber på for å hjelp hverandre??? Er en stor hal som kan romme i hvertfall 5 biler. ?? Mandag kl 1800?? Siter Min prosjekt tråd: PASSAT GT http://www.bilforumet.net/showthread.php?p=1437337#post1437337 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wabby Skrevet August 7, 2005 Rapporter Share Skrevet August 7, 2005 Den sitter oppi på langs ved topdekselet. Minimalt med skruing. Vi reiser nok litt tidlig fra Risør, men kan prioritere deg mot slutten av Osloøkta slik at vi rekker en del andre ting først.... Men send meg nr ditt igjen til meg 918 44 168 Hihi. hadde jo ikke vært så galent, men trur dama hadde klikka... Tenkte bare å ta en kjapp titt på detta :) Siter Selges - 93 VW Passat Stv 2.0i - Prosjekt Selges! AutoDB AD Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kurtemann Skrevet August 7, 2005 Rapporter Share Skrevet August 7, 2005 Har et forslag! Hva om dere (WABBY, Kurtmann) og jeg.. møtes på verkstedet på Økern som jeg jobber på for å hjelp hverandre??? Er en stor hal som kan romme i hvertfall 5 biler. ?? Mandag kl 1800?? En morsom idè.. vi får ta det igjen senere! Da er jeg med ihvertfall! Siter [ ] 98' BMW E46 M-Optic [x] 90' VW Passat GL 1,8i [x] 88' VW Passat CL 1,8i (Vrak) [x] 87' VW Golf GL 1,8i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg