Volvo240R Skrevet August 6, 2005 Rapporter Share Skrevet August 6, 2005 kort forklart du trenger clutchkåpa fra ei volvo kasse, type løs :p skru på adapteren på getragen og volvo kåpa på adapteret igjen. neste skritt: kjøp en lamell med 10 splines 28,6mm getrag sentrum bruk enten bmws orginale trøstelager(da må du frese ut lit i volvo clutcharmen for å få lageret inn i den) eller drei ned hylsa på getragen så du får på volvolageret, dermed slipper du å modifisere volvo-armen. sentreringslageret i blokka på volvo er 15mm sentrum, det skal være 12 på bmw. løses enkelt ved å presse inn ei dreid hylse med 12mm sentrum eller kjøpe et spesiallager som jeg ikke aner hvor man kan få tak i.. deretter er det bare å smekke sammen og sveise en liten brakett som du kan feste orginale opphengsgummien til volvo på, som da også passer på getrag kassa i andre enden selvfølgelig ( flere måter å løse oppheng på ) det som er viktig med opphenget er å få medbringern på kassa i rett vinkel forhold til mellomakselen så det ikke bryter! mellomaksel bruker du bakre del fra m46od og fremre del fra 740 med m47 med hardyplate! i boks! simple as that :pimp Takker... Hva kostet hele greia deg? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MercFreak Skrevet August 6, 2005 Rapporter Share Skrevet August 6, 2005 ettersom jeg har skjønt så er det ikke no 265 i bmw men 262cr.. ikke at jeg veit det 100% sikkert da.. men 265 veit jeg at sitter i opel monza og senator i hvertfall hardy plate, er det sånn 6 hulls gummi dritt eller?? da ville jeg heller fått med med fremre del i fra mellomakslen fra den bilen den kommer i fra og fått lagd en fast mellomaksle, mye mer holdbart!! Siter Mercedes 190E selges, send pm for mer info Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240R Skrevet August 6, 2005 Rapporter Share Skrevet August 6, 2005 265 er i BMW ja... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
240 V8 POWER Skrevet August 6, 2005 Rapporter Share Skrevet August 6, 2005 262cr er en 5 gira bmw kasse det også men med 1:1 på 5. gir! 265 er en 262 med 5. gir utveksling 0,83:1 elno sånt. det kosta meg ikke noe mer enn girkasseprisen å få i den... bra kasse :) og den hardyplata holder den.. kan kjøpe hardyplate til m5, da bør det holde! Siter 56 chevy Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240R Skrevet August 6, 2005 Rapporter Share Skrevet August 6, 2005 262cr er en 5 gira bmw kasse det også men med 1:1 på 5. gir! 265 er en 262 med 5. gir utveksling 0,83:1 elno sånt. det kosta meg ikke noe mer enn girkasseprisen å få i den... bra kasse :) Er på utkikk etter en slik kasse!! Skal overhales og tilpasses i vinter og monteres til våren :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
240 V8 POWER Skrevet August 7, 2005 Rapporter Share Skrevet August 7, 2005 Er på utkikk etter en slik kasse!! Skal overhales og tilpasses i vinter og monteres til våren :D har tilgang på flere 4-gira 262 men dum utveksling... Siter 56 chevy Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240R Skrevet August 7, 2005 Rapporter Share Skrevet August 7, 2005 har tilgang på flere 4-gira 262 men dum utveksling... MÅ ha fem gir, og 0,81 på femte giret grunnet 4,88:1 sluttveksel. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MercFreak Skrevet August 8, 2005 Rapporter Share Skrevet August 8, 2005 hvordan ble det med og skaffe den adaterplata? Siter Mercedes 190E selges, send pm for mer info Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet August 8, 2005 Rapporter Share Skrevet August 8, 2005 Om noen er intr. i å skaffe meg komplett kit og bygge om, stiller jeg bilen min til rådighet :P Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Henrik H Skrevet August 8, 2005 Rapporter Share Skrevet August 8, 2005 hvordan ble det med og skaffe den adaterplata? LMS, du har pm..... Siter -77 242 Turbo -66 Ford 17m Super Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg