Gå til innhold

Parkering på Gardemoen - trygt?

Ranger emnet

safoll

Anbefalte innlegg

Skal til Syden om 14 dager, og skal i denne anledning kjøre nedover til Gardemoen, og sette fra meg bilen der mens jeg er borte.

Har egentlig veldig lite lyst til å sette ifra meg S2en min der, i disse "tyveritider". Har allerede hatt forsøk på innbrudd i bilen.

Hvordan er det med kameraovervåkning, osv. der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Parkeringshuset rett utenfor Gardermoen er kameraovervåket, og stedet patruljeres hyppig av parkeringsvakter. Det koster riktignok en kvart arm å parkere der, men det er det verdt! Parkeringsplassene lengre unna (de som skyttelbussene frakter passasjerene til og fra) er mindre sikret, men kameraovervåkning der også.

Holy Moses smell the roses!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Parkeringshuset rett utenfor Gardermoen er kameraovervåket, og stedet patruljeres hyppig av parkeringsvakter. Det koster riktignok en kvart arm å parkere der, men det er det verdt! Parkeringsplassene lengre unna (de som skyttelbussene frakter passasjerene til og fra) er mindre sikret, men kameraovervåkning der også.

Ok, det vil si her? :

getIMG.asp?FileID=1017

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har parkert ved Nordlandia en gang, men ellers parkerer jeg på parkeringshuset rett utenfor ankomst/avgangshallen. Nå bor jeg kun noen få mil fra Gardermoen og kunne tatt toget rett inn til flyplassen, men parkeringshuset rett utenfor flyterminalen er tryggere enn din egen garasje.

Ok, går ut ifra at parkeringsmulighetene er skiltet, når jeg kommer dit. Er det stor forskjell i pris, når det gjelder ved Nordlandia og ved ankomsthallen? Ser på nettsidene at det koster 800,- for 8 dager, ved Nordlandia.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, går ut ifra at parkeringsmulighetene er skiltet, når jeg kommer dit. Er det stor forskjell i pris, når det gjelder ved Nordlandia og ved ankomsthallen? Ser på nettsidene at det koster 800,- for 8 dager, ved Nordlandia.

Sommertilbud i P-huset ved terminalen/ankomsthallen:

1 uke: 550,- (før 850,-)

2 uker: 790,- (før 1350,-)

Tilbudet gjelder innkjøring i perioden 01.07-14.08.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Appropo (eller hvordan det skrives) parkering på gardermoen der..

Hørte en historie om en som hadde hatt en splitter ny audi og parkert den der under 2 ukers syden tur, når han kom tilbake sto nøklene i døra på bilen. :pimp

Tviler på at det var sant men..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kom nettop hjem fra syden jeg .. og jeg parkerte hos bruttern min i oslo og tok taxi jeg .. gratis parkering.... (selvsagt ble det dyrere da taxi er dyrt :P)

men fy faen mye slit jeg sparte.. ble levert rett til døra med all bagasjen.. myye enklere

[*] 2003 Lexus IS200

[*] 1999 BMW 318i - Solgt

[*] 1998 Mitsubishi Carisma GDI - Knust

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg parkerte med min M635 der oppe for et par år siden var bare vekke i to dager men det var lenge nok til att noen forsøkte å bryte seg inn.

Det var også innbruddsforsøk i flere biler.

Så jeg stoler ikke helt på den overvåkningen der oppe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg parkerte med min M635 der oppe for et par år siden var bare vekke i to dager men det var lenge nok til att noen forsøkte å bryte seg inn.

Det var også innbruddsforsøk i flere biler.

Så jeg stoler ikke helt på den overvåkningen der oppe.

Da har du vært meget uheldig og tydeligvis en glipp i systemet. Jeg har en kompis som er vakt der, så episoden din hører med til sjeldenhetene, ifølge statistikken å dømme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider