Diesel Daniel Skrevet August 5, 2005 Rapporter Share Skrevet August 5, 2005 Trenger noen tips anngående min Sub (mod 89)som vandrer en del på veien, særlig på ujevn asfalt. Stor dødgang på ratt er det og noe vibrasjon i bilen. Det er også en viss slitasje på ytterdelen av venstre forhjul. Sannsynligvis er det flere ting som er slitt. Hjullagre er byttet. Hjul balansert. Kan det være bærekuler ? Endeledd ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
1/2en Skrevet Desember 29, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2007 styrestøtdemper? vet ikke om den bilen har det? men en mulighet.. var iallefall det på vår jeep gr cher. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
motordal Skrevet Desember 29, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2007 slark i snekke. hjelpe snekke. opphengs kuler. styre kuler. er kanskje demper på styringen og der. feil spissing og camber kan vera så utrolig mye. alt må sjekkes. og husk hver gang du skifter olje skal du smøre alt i forstillingen av kuler og div er grisnippel på det:spin Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chevysub Skrevet Januar 21, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2008 Trenger noen tips anngående min Sub (mod 89)som vandrer en del på veien, særlig på ujevn asfalt. Stor dødgang på ratt er det og noe vibrasjon i bilen. Det er også en viss slitasje på ytterdelen av venstre forhjul. Sannsynligvis er det flere ting som er slitt. Hjullagre er byttet. Hjul balansert. Kan det være bærekuler ? Endeledd ? Som nevnt, Bærekuler, styrekuler. Bærekuler, jekk opp og bruk et spett enten under hjulet eller inni felgen, og løft. Få noen til å titte om bærekulene er slakke, samt sjekk slakk i lager samtidig. Draglink og senterlink, bare å veive litt på rattet og sjekke alle kulene på stagene. Styresnekke strammes lett. Jekk opp så begge forhjula er oppe, løsne kontramutteren på styresnekka og skru senterskruen inn (umbrako) litt etter litt, kjenn etter at det ikke klyper ved fulle rattutslag. Dette gjøres uten motoren igang. Styredemper koster ca 600kr hos BG-Nor (procomp) og er en billig investering, den orginale sykkelpumpa er ofte utslitt. Har bilen breie dekk vil den vandre uansett, og med slitt forstilling må man ofte "hente" den inn etter en sving, og det er direkte pyton å kjøre med :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.