Gå til innhold

For mye HC etter EU på min 87 mod corolla

Ranger emnet


RedFox

Anbefalte innlegg

Fikk over 1000ppm på avgassene (HC). Det sto at det var på grunn av tydelig ujevn motorgange / tenning.

 

Har bytta pluggene + en pluggkabel som var ødelagt. Bytta også olje for å være på den sikre siden. Fuskinga ga seg betraktelig, men jeg hører innimellom at den fortsatt fusker litt.. kan sitte i bilen i 30 sek, og høre at den "mister" en tenning kanskje 3 ganger eller noe slikt. Når det skjer rykker det også litt i bilen.

 

Motoren er helt fin å kjøre med.. Dette skjer kun på tomang.

 

Utav eksosen kommer det hvit røyk som ikke lukter noe som helst.

 

Har ikke sendt den på etterkontroll etter at jeg har byttet disse tingene, men hva annet kan jeg bytte for å være på den sikre siden ? Luftfilteret ser ganske nytt ut, så jeg tror heller ikke at det kan være her problemet ligger.

2001 Volvo V40

1989 Peugeot 205 1,9 GTI -> 16v (Banebil prosjekt)

x 1992 Honda CRX Del Sol VTI (Solgt)

x 1991 Ford Escort 1.6i (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Ok. Er det fysisk mulig å se at toppakninga kan være gåen ?

 

Jeg kan kanskje måle kompresjonen på hver enkelt sylinder for å finne ut av dette ?

 

Er vel ikke noe spesielt hokus pokus med bytte av toppakning ? Er vel bare å løsne regreim og skru ut topp-boltene som holder toppen fast i blokka ?

 

De topp-boltene skal vel byttes ut med nye strekk-bolter kanskje ? Samt at de skal dras til med en momentnøkkel ?

2001 Volvo V40

1989 Peugeot 205 1,9 GTI -> 16v (Banebil prosjekt)

x 1992 Honda CRX Del Sol VTI (Solgt)

x 1991 Ford Escort 1.6i (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Må snart se å få godkjent denne bilen :P Startet den opp i sta.. Mye hvit eksos som ikke lukter noen ting. Det er fristende å bytte toppakninga, men er det noen som kan svare på de forrige spørsmålene mine ?

2001 Volvo V40

1989 Peugeot 205 1,9 GTI -> 16v (Banebil prosjekt)

x 1992 Honda CRX Del Sol VTI (Solgt)

x 1991 Ford Escort 1.6i (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være mulig å se utvendig, men egentlig ganske sjelden.

 

Ja, man måler kompresjonen på hver enkelt sylinder.

(annbefaler sylinderlekasjetest i tillegg)

 

Er ganske greit å bytte toppakning, tar av registerreim, eksosmanifold, ledninger og slanger som går til innsuget, toppbolter(tror ikke du må bytte dem)

 

Ja, toppboltene skal dras til med moment, hør med et lokalt verksted.... så skriver de ut momentene til deg

 

kort fortalt men.... cheers

1968 Ford Mustang HT "Pro Touring" 352BB FE 500hk, C6, 9"DL, Viper red.

1998 Ford Mustang 3,8V6

1995 Chevrolet Astro EXT AWD

2001 Audi A6 V6 2,7BiTurbo quattro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår