Gå til innhold

Fått meg ei ny børse å skru på:)

Ranger emnet

Volvo-Lars

Anbefalte innlegg

I går sa pappa de magiske ordene. "Når jeg får meg ny børse, så kan du overta 240 stv"

Bilen er en 1986 Volvo 240 Stv. Orginal Telenorbil.

Pappa kjøpte mange sånne på auksjon, satt i baksete å solgte.

Dette er den siste som blei kjøpt å blei bruksbil.

bilen har godt 308k , men jeg tok bakakselen å speedo ledniga over på min, så den har nok godt 312++

Er en del rust å litt bulker her å der, men denne bilen betyr mye for meg så den ska få et nytt liv.

Blir langtidsprosjekt, fikser den gjennom EU så blir det bruksbil, til 242n er 100% klar.

P3100017.jpg

P3100019.jpg

"81 Volvo 242 - Prosjekt

"82 Volvo 760 GLE - Bruksbil

"86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne)

"84 Volvo 240 (kjøpt for 1500,solgt for 13K) (Uten å røre den)

"86 Volvo 240 GLE stv (delebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg ogsa har gått til det skritt å kjøpe meg stasjonsvogn.. ;) 1990 245 GL. B230F, automat (3+OD). veldig fin farge (koksgrå metallic).

6500kr.. pga. HØY km. stand.. (sånn ca 560 000km.. :D)

ellers 'rustfri', jevnlig understellsbehandlet. til og med bakluken så fin ut :D

annonsen.. billig bruksbil?

Volvo-Lars: stasjonsvogn er god bruksbil.. masse plass. til og med mulig å ha en liten basskasse uten å fylle bakasjerommet :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pappa ska bruke den fram til slutten av vintern...må inn på EU i mars trur jeg..å den kommer IKKE igjennom.

Må vel bytte en/to kanaler, har ikke sjekket de ordentlig.

Høyre (eller var det venstre?) lampe foran på byttes da festene er knekt å den henger å slenger. Lysa bak kommer å går, så det må fikses.

Ellers blir det vel sånn vanlig overhaling av bremser, foringer..osv.

Det blir en bruksbil når jeg får lappen å til 242n er klar.

Når 242n er klar, så blir det en prosjektbørse av den.

lakkes i orginalfarge (seff;)) bur, ikke no interiør++.

Hvilken motor det blir er usikkert, men tenker V8 å American Racing wheels, (samme hjul som på den gule 242 med v8 å twin turbo)

"81 Volvo 242 - Prosjekt

"86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ute å kjørte litt i stad, sku hente no saker..uannsett, pappa begynte å snakke om hvor løen bilen var, så sier jeg at den ska få et nytt liv. da sier han at jeg ikke burde satse på den....da utbryter jeg: NEI, denne ska jeg ha....

"81 Volvo 242 - Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men tenker V8 å American Racing wheels, (samme hjul som på den gule 242 med v8 å twin turbo)

Slike:

http://www.americanracing.com/wheels/details.asp?wheelid=30&name=Torq-Thrust%20II%20Custom%20Offset&style=405&desc=2-piece%20alloy,%20polished&section=A

"81 Volvo 242 - Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ute å kjørte litt i stad, sku hente no saker..uannsett, pappa begynte å snakke om hvor løen bilen var, så sier jeg at den ska få et nytt liv. da sier han at jeg ikke burde satse på den....da utbryter jeg: NEI, denne ska jeg ha....

Han har nå strengt tatt et poeng da men... heyyou

-Volvo 244 GL 1980

"Genialt strøken", sitat Volvo-Lars, her på forumet

-Bruksbil/prosjekt: 1993 240GL

Prosjekttråd: http://www.bilforumet.no/showthread.php?p=1835955&posted=1#post1835955

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har nå strengt tatt et poeng da men... heyyou

nei nei....den ska leve videre. for å sette det litt på spissen..jeg har vokst opp i den bilen, lært å like Volvo i den bilen, lærte å kjøre bil i den bil....den er å har vært en viktig del av livet mitt (litt på spissen) så den ska nok få leve en del år til, men i hvilken stand den ska leve videre i er uklart, men den som venter på no godt venter ikke forjeves..;)

Volvo4life!

"81 Volvo 242 - Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei nei....den ska leve videre. for å sette det litt på spissen..jeg har vokst opp i den bilen, lært å like Volvo i den bilen, lærte å kjøre bil i den bil....den er å har vært en viktig del av livet mitt (litt på spissen) så den ska nok få leve en del år til, men i hvilken stand den ska leve videre i er uklart, men den som venter på no godt venter ikke forjeves..;)

Volvo4life!

Så sant, så sant! Måtte bare erte deg litt.

Samma med 240'n min også.. Lærte å kjøre i den, gått i familien hele tida, vokst opp i den og fatter'n har lært meg å like volvo i den... ja sån kan det gå..

-Volvo 244 GL 1980

"Genialt strøken", sitat Volvo-Lars, her på forumet

-Bruksbil/prosjekt: 1993 240GL

Prosjekttråd: http://www.bilforumet.no/showthread.php?p=1835955&posted=1#post1835955

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis noen trenger 245 delebil så pm meg... en kompis a meg skal selge en 79 eller 80, 245 dl for 1500 - 2000,- komplett bil som er "litt" stygg

Info om denne bil? Rust? skylig avgifter?

Ikke svar her. send meg PM.

"81 Volvo 242 - Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider