Gå til innhold

Gule koni spor og Just.bart panhardstag?

Ranger emnet


AlpejoHn

Anbefalte innlegg

  • Svar 59
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

nei. er ikke vits om du ikke skal kjøre rallycross, da kan det være greit, får når du bygger om detta fjerner du bærebruer, laager stående fjærbein og derfor er også wattlink en fordel.. dvs MYE jobb.. :) går også ann å lage det enkelt men hvor bra det blir veit jeg ei

- BMW 525DAT M-Sport 2005 -

- SELGES 400.000 -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei. er ikke vits om du ikke skal kjøre rallycross, da kan det være greit, får når du bygger om detta fjerner du bærebruer, laager stående fjærbein og derfor er også wattlink en fordel.. dvs MYE jobb.. :) går også ann å lage det enkelt men hvor bra det blir veit jeg ei

 

okej..planer å bytte om foringane bake/framme, koni sport framme/bake senke sett, muligens watt link..nåke anna som kan vere kjekt å ha der bake? vill ha skikkelig gjort når eg fyrst bejynder :D

General-Aasen

 

Stolt volvo eiger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drit i wattlink!

koster 4-6.000kr for bare satsen, så skal du i tillegg drive å modifisere på karrosseri, etc. etc.

 

kjøp et justerbart panhardstag for ~1000kr hos http://www.lysakerbil.no (IPD sitt)

 

så måler du differansen i hjulbueklarering, mens bilen står på bakken, deler den differansen på 2.

Så tar du å holder justerbare staget ved siden av det originale staget og justerer inn den verdien du regnet deg til.

 

vips, du har sentrert bakakselen din (ved uavfjæret høyde, men dog. lite differanse når den først er senket!).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg må vel snart få fingen ut å begynne på understellet mitt, og tenkte da å gå for gule koni, ettersom jeg skal senke en smule..dvs mer en 45mm, så fikk jeg høre at bilstein var så jævlig godt og at koni ikke hadde nubbekjangs mot bilstein,(fikk denne i fleisen; hvilken bil har du sett i f.eks. bilsport som kjører koni??"alle" har bilstein!) nå er ikke jeg den mest aktive bilsportleseren, men har alldrig kommt over koni her!

 

så til poenget, jeg som alle andre "juplinger" vil ha bilen stiv å jævlig, hadde da rally dempere vært noe? er de kortere(med tanke på senking) om de ikke er, er det sånn at 240dempere forran og saab900 dempere bak er tingen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åh satan:D

 

faen jeg tror jeg må få fingen ut å slutte å lese/høre/spørre å bare kjøpe det jeg har lust på her og nå..ender alltid opp med å finne noe annet enn det jeg egentlig vil ha, å i mellomtiden maser jeg som en helt på andre her inne;)

 

men jeg får finne ut lenden på bilstein rally dempere, så om de er kortere så kjøper jeg det og lesjôfors, om ikke bilstein har et såkalt "kit" til meg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hold dere til harde fakta ;) ikke det kompisen din med 1,9 gasser sier..

rett fra pedersen racing ;) enjoy

 

Hei!

 

Bilstein Clubsport er kortere, og egner seg godt til mye senking.

 

Pris foran 1995,- pr stk

Pris bak 1495,- pr stk

 

Mvh Heine, Pedersens Racing

 

Mvh

E-K Racing

- BMW E90 D Msport 2008 - Alpine white, 19" black CSL`s++

- VOLVO 940 b230fk, 16v tubro, m90, add on, Megasquirt, 300hk osv. prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm..men når ene kompisen min har hatt 740 i flere år, og har "roen" på både volvo og 740, mens han andre kjører volvo i rally, og kan det med "motorsport", så står jeg der dum og uvitende å redd for å gå på en smell:P hehe nei men en annen ting jeg fikk vite om koni, så bikker jeg vekk fra det..den justeringsskruen, er vist kun for å kompensere for aldring på konidemperen.. i tillegg hadde de en løpskjørte bilsteindempere i dempertest, og de var i mye bedre tilstand enn gatebrukte nesten nye koni, koni'ene var i tillegg skeive, så de måtte slakke på trykket på ene demperen..

 

*ikke vet jeg om dette er 100% riktig..men velger å høre på han med "rallyen"...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm..men når ene kompisen min har hatt 740 i flere år, og har "roen" på både volvo og 740, mens han andre kjører volvo i rally, og kan det med "motorsport", så står jeg der dum og uvitende å redd for å gå på en smell:P hehe nei men en annen ting jeg fikk vite om koni, så bikker jeg vekk fra det..den justeringsskruen, er vist kun for å kompensere for aldring på konidemperen.. i tillegg hadde de en løpskjørte bilsteindempere i dempertest, og de var i mye bedre tilstand enn gatebrukte nesten nye koni, koni'ene var i tillegg skeive, så de måtte slakke på trykket på ene demperen..

 

*ikke vet jeg om dette er 100% riktig..men velger å høre på han med "rallyen"...

gatebrukt trenger ikke å bety at bilen ikke er kjørt værre enn en løpsbil!

har vært snakk om på forumet her, at bilstein ikke lever like lenge som gule koni.

 

jeg er veldig fornøyd med mine gule koni, men har aldri prøvd bilstein.

ps. du justerer jo skruen på fullt med en gang, så har du HARDE dempere :)

bilen min er jævlig stiv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når vi snakker om dempere har jeg for meg at dette er temmelig grymt:

 

http://www.kollevold.no/ohlins.htm

 

...men kun for lottomilionærer: kr 6400,- /stk !!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår