Gå til innhold

Hvor stort batteri får jeg inn i 740 TIC?

Ranger emnet

Sharp

Anbefalte innlegg

Jeg har montert PC i bilen, men kjører nå rundt med et 55Ah batteri fra en 360 jeg vraka i vinter. tannløs

På biltema har de et 92Ah batteri beregnet på 740 Diesel. Dim. 354x174x190, altså ca 10 cm lengre en 60Ah-batteriet. Går den greit ned i TIC'en, eller er det bedre plass i Dieslen? Og har dynamoen kraft nok til å få lada batteriet fult opp?

1996 850 R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har montert PC i bilen, men kjører nå rundt med et 55Ah batteri fra en 360 jeg vraka i vinter. tannløs

På biltema har de et 92Ah batteri beregnet på 740 Diesel. Dim. 354x174x190, altså ca 10 cm lengre en 60Ah-batteriet. Går den greit ned i TIC'en, eller er det bedre plass i Dieslen? Og har dynamoen kraft nok til å få lada batteriet fult opp?

Samme plass i diesel som i bensin. Har hatt diesel i min jeg. Dynamoen var faktisk bare på 70A ellernoe. Og nye bensinmotoren hadde en på 100A.

Om den er kraftig nok til og lade det opp vet ikke jeg. Men det vil nok fungere uansett.

- Volvo 740 TIC, 87 mod.

- Volvo 740 TIC, 89 mod. Kun gått 117.000km.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...
  • 2 weeks later...

sleng inn så stort batteri du føler du får plass til du ;) (Og lommeboka føler for=P)

Det er HELT urelevant om du har 90 eller 50 A batteri, for batteriet er kun en nødstrøm-kilde, og startstrøms-kilde uansett :) Hvertfal sålenge du ikke har Super-stereo, og ørtenhundre ekstralys og ekstrautstyr :)

Når motoren går, så er det Dynamoen som skal levere bilen med den strømmen den trenger..... og resterende kapasitet går med på å lade batteriet ;)

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider