Gå til innhold

Ventiltikking på GT-R - feil olje?

Ranger emnet


safoll

Anbefalte innlegg

Har akkurat vært og hentet meg en GT-R fra Tyskland, som jeg skal bruke som vinterbil. :D

Uansett, så er det litt ventiltikking på bilen. Ikke slitt-ventilløfter-tikking, men litt svak tikking. Går ut ifra at tidligere eier ha fylt feil olje på bilen..

Bilen har forresten gått 90000 km.

Hvilken olje bør jeg kjøre på, for å unngå ventiltikking på GT-R? Samtidig som motor og turbo blir "tilfredstilt"?

Ser at en del Sunny GTi-R - eiere kjører på 10w50 eller 15w50 ester

syntetisk, kan det være ideelt å prøve dette på GT-R også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har akkurat vært og hentet meg en GT-R fra Tyskland, som jeg skal bruke som vinterbil. :D

Uansett, så er det litt ventiltikking på bilen. Ikke slitt-ventilløfter-tikking, men litt svak tikking. Går ut ifra at tidligere eier ha fylt feil olje på bilen..

Bilen har forresten gått 90000 km.

Hvilken olje bør jeg kjøre på, for å unngå ventiltikking på GT-R? Samtidig som motor og turbo blir "tilfredstilt"?

Ser at en del Sunny GTi-R - eiere kjører på 10w50 eller 15w50 ester

syntetisk, kan det være ideelt å prøve dette på GT-R også?

 

Eg kjører Mobil 1 5w50 og er veldig førnyd, oljeskift hver 5000 km.

07' Audi A3 Sportback 2,0 TDI

X - 96' Audi S6, X - 92' Mazda 323 GT-R, X - 99' Passat 1,8T

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har akkurat vært og hentet meg en GT-R fra Tyskland, som jeg skal bruke som vinterbil. :D

Uansett, så er det litt ventiltikking på bilen. Ikke slitt-ventilløfter-tikking, men litt svak tikking. Går ut ifra at tidligere eier ha fylt feil olje på bilen..

Bilen har forresten gått 90000 km.

Hvilken olje bør jeg kjøre på, for å unngå ventiltikking på GT-R? Samtidig som motor og turbo blir "tilfredstilt"?

Ser at en del Sunny GTi-R - eiere kjører på 10w50 eller 15w50 ester

syntetisk, kan det være ideelt å prøve dette på GT-R også?

 

Hei.

 

Sjekk oljetrykket på motoren. Mange biler som tikker, gjør det pga. lavt oljetrykk i toppen. Noen ganger er det pga. slitte lager på veiv og råder (-fører til for stor lekkasje fra lagrene, og derved lavere trykk til topp).

 

Du kan også måle oljetrykket i topplokket.

 

Mange kompenserer slitte lager med tykkere olje. Det holder en stud, men fører ofte til dyrere reperasjoner etter hvert.

 

mvh

Reciprocating engines are OUT !

 

http://www.mazdafun.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Sjekk oljetrykket på motoren. Mange biler som tikker, gjør det pga. lavt oljetrykk i toppen. Noen ganger er det pga. slitte lager på veiv og råder (-fører til for stor lekkasje fra lagrene, og derved lavere trykk til topp).

 

Du kan også måle oljetrykket i topplokket.

 

Mange kompenserer slitte lager med tykkere olje. Det holder en stud, men fører ofte til dyrere reperasjoner etter hvert.

 

mvh

 

Takker for svar, hvor mange bar skal oljetrykket ligge på, på GT-R?

Hvilken olje vil du anbefale meg å bruke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår