Gå til innhold

bakhjulstrekk

Ranger emnet


rpm-racing

Anbefalte innlegg

er det bakhjuls trekk på en toyota starlet noe og 80 mod

 

og hva slags bil burde jeg kjøpe for å bygge om til drifte bil??

den må maks koste 20 000:- org med skilter

 

hadde tenkt meg

ascona b

manta b

volvo 242

volvo pv

bmw e30

 

noen gode tips?

 

jeg er ny her på forumet overtok denne kontoen av en kompis :pimp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Starlet hadde bakhjulstrekk til rundt om 84....

 

240 turbo er jo en genial sladdebil til en billig penge..... Og lette å skru på når.... det går galt :drive2

1968 Ford Mustang HT "Pro Touring" 352BB FE 500hk, C6, 9"DL, Viper red.

1998 Ford Mustang 3,8V6

1995 Chevrolet Astro EXT AWD

2001 Audi A6 V6 2,7BiTurbo quattro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får vel ikke en 240 turbo for under 20.000 med skilter og alt.

:Rettelse Fant noen da men de hadde kjørt usedvanlig langt så er neppe i noe særlig stand.

Men selvsagt med tid og penger kan de nok fixes. :D

-1992 Mitsubishi Lancer GLXI 1.8l 4x4

-1982 BMW 525i *Solgt*

____________________________________________

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får vel ikke en 240 turbo for under 20.000 med skilter og alt.

:Rettelse Fant en men den hadde kjørt usedvanlig langt så er neppe i noe særlig stand.

Men selvsagt med tid og penger kan den nok fixes.

 

Åjoda!

http://www.finn.no/finn/car/object/;pdc=1123348806865?finnkode=5634766&sid=2aXNfV3T7798029&pos=55&tot=58&page=3

-Volvo 244 GL 1980

"Genialt strøken", sitat Volvo-Lars, her på forumet

-Bruksbil/prosjekt: 1993 240GL

Prosjekttråd: http://www.bilforumet.no/showthread.php?p=1835955&posted=1#post1835955

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer KP60 starlet har bakhjulstrekk. Skal du drifte en slik en må du kjøpe en 1,3, da det er den du får tuning til, eller bytte motor til 4a-ge som du finner i Corolla GT eller AE86. Du må også ha girkasse fra AE86, og gjerne en mellomaksel. Bakaksel kan taes fra hiace, tercel, Corolla stv 4wd carina/corona 4wd, eller ae86.

 

Men jeg tror Andrè på verkstedet mitt hadde satset på å være først med en slik konvertering i Norge... På 4dørs, ihvertfall...

 

Edit: du finner dem med jevne mellomrom på autobørsen, finn etc.. er ikke mange ukene siden jeg så en blå 2dørs.

_________________________

'69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det hadde blitt dritt bra

 

Du har ikke anelse.... :D :hammer lol Det er det mest hysterisk latterkrampe-morsomme jeg har kjørt på snø noen gang... 720 kg, rwd, og faktisk baktung!!! :wtf

 

Dessuten har den samme boltsirkel som AE86, gammel supra, celica, 200sx+++ så du får mye feite hjul til den. Andrè kjører svarte suprahjul, golfmk1gti breddere, og snart AE82 skjørter sombrero

_________________________

'69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bakaksel kan taes fra hiace, tercel, Corolla stv 4wd carina/corona 4wd, eller ae86.

 

Tror den orginale holder for litt om en ikke kjører breie dekk. Er jo en dæng lett bil, og skal den driftes skal den lettes ytterligere eller? Bare se hvor mye originalakselen i kadett c tåler (igjen, uten dekk over 185).

Synes nesten den bilen ser ut som den er klar for en B13 sugewankel jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bakakselen tåler IKKE den julingen den får nei... Det har vi testet... lol Dessuten er hovedpoenget at de akslene jeg listet opp har lsd og skivebremser (tercel har ikke skiver), så man får godkjent ombyggingen.

_________________________

'69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår