MazdaLaVista Skrevet August 6, 2005 Rapporter Share Skrevet August 6, 2005 Som topic sier, mye forskjell? Selvfølgelig dashbord, rattkonsoll , og styresnekke. Men noe mer? Vanskelig å bygge om? Hva trenger en av deler utenom dash? Er jo ikke alle biler det er så vanskelig å bygge om, visst det elektriske er likt, styresnekka kan snues 180grader, osv. Virkelig på tide med en FD nå, så jeg har noe å leke med (modifisere) i vinter. Og hvem vet , muligens kjøre litt før den tid også. Siter 93' RX7 FD 88' 323 4wd Turbo (BF Turbo) 86' Daihatsu Charade Turbo Let's go CRAZY Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jorgen Skrevet August 6, 2005 Rapporter Share Skrevet August 6, 2005 Et par smådetaljer du kanskje ikke vil bry deg om men: -Vindusviskerne dine vil gå "feil vei" -Hvis det er sentrallås, må du låse opp på passasjersiden for å låse opp alle dørene (kan vel bare flytte over enheten antar jeg) Siter 02 Konebil - Offroader'n Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cokatommy Skrevet August 6, 2005 Rapporter Share Skrevet August 6, 2005 lednings nettet på jap-rx er ikke likt som på euro-spec. om det er noe stort problem vet jeg ikke men... skal du bygge om må du vel ha hele dæsjen og dørpaneler fra en venstrestyrt Siter http://www.200sx-ogn.org/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cartman Skrevet August 6, 2005 Rapporter Share Skrevet August 6, 2005 styresnekka kan snues 180grader, osv. :omfg Prøv på det, ta det opp på film, legg den ut her :thumb Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MazdaLaVista Skrevet August 6, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 6, 2005 :omfg Prøv på det, ta det opp på film, legg den ut her :thumb Hehe, tar det som ett nei. Knapt nok sett nedi ett RX7 motorrom serru... Hva må byttes da? Noen som vet? Siter 93' RX7 FD 88' 323 4wd Turbo (BF Turbo) 86' Daihatsu Charade Turbo Let's go CRAZY Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cartman Skrevet August 6, 2005 Rapporter Share Skrevet August 6, 2005 Hehe, tar det som ett nei. Knapt nok sett nedi ett RX7 motorrom serru... Hva må byttes da? Noen som vet? Vi har en bil på jobben, hvor man har tatt tannstanga fra en høyrerattet bil og satt på en venstrerattet... Ganske morsom å kjøre, siden bilen går til venstre, når man svinger til høyre. Går fint, helt til man handler på refleks, f.eks hvis noen løper foran bilen. DA går det ikke helt etter planen... :) :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
endorfun Skrevet August 6, 2005 Rapporter Share Skrevet August 6, 2005 pedalene må du jo også bytte om på.. er girkassa på RHD-biler speilvendt? Siter -endorfun- www.smartforum.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VeilSide Skrevet August 6, 2005 Rapporter Share Skrevet August 6, 2005 Er gjerne litt redusert oppi der etter ett par øl men noen ting lurte jeg på : Vindusviskerene går feil vei? Hva ialle dager er "feil vei" på vindusviskere? Ned i motorommet eller? Og girkasse? Den står vel ca i midten den og trenger vel ikke røre den allverden? Men for all del. Hvorfor bytte over? Eneste ulempa er at en sliter litt på McD drive-in og i manuell bomstasjon men det kan løsest ved å anskaffe seg sidetøs. Sietøs kan også brukest i heimen om du finner ei/en av motsatt kjønn som en liker ... Jeg er også på utkikk etter noe som jeg veit bare kom med rattet på right (uttales rett) side. Ser ikke for meg annet en kos med å sitte på den siden. Kjekkere med forbikjøringer o.l. ;) Siter "Camry Turbo" Why try to fit in when you where born to stand out? Sandnes & Stavanger Gatebilklubb Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jorgen Skrevet August 7, 2005 Rapporter Share Skrevet August 7, 2005 Er gjerne litt redusert oppi der etter ett par øl men noen ting lurte jeg på : Vindusviskerene går feil vei? Hva ialle dager er "feil vei" på vindusviskere? Ned i motorommet eller? Nei. Når du visker med bilen din, får du den "flate siden" hvis du skjønner hva jeg mener på din venstre side. Se på høyre siden når du visker, da har du en bue, ergo, du ser ikke like bra ut ruta.. Siter 02 Konebil - Offroader'n Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cartman Skrevet August 7, 2005 Rapporter Share Skrevet August 7, 2005 pedalene må du jo også bytte om på.. er girkassa på RHD-biler speilvendt? Nope. Den er "riktig"... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jantore Skrevet August 7, 2005 Rapporter Share Skrevet August 7, 2005 Nei. Når du visker med bilen din, får du den "flate siden" hvis du skjønner hva jeg mener på din venstre side. Se på høyre siden når du visker, da har du en bue, ergo, du ser ikke like bra ut ruta.. Og dermed så er det egentlig ikke lov til å bygge om en høyres styrt bil til venstre styrt uten også å bygge om vindus viskerne så de visker på riktig sted iforhold til der du sitter. Så egentlig så er det en helvetes jobb man må gjøre. Siter -98 Suzuki Jimny 4x4 -92 Mazda RX7 1.3L Singel Turbo Garret T04E 60 trim x85 Suzuki SJ413 4x4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hfracing Skrevet August 7, 2005 Rapporter Share Skrevet August 7, 2005 du trenger en komplett delebil med alt på rett side egentlig... Siter - 2007 325d coupe Msport , BBS LM , KW3. Sølv bil, coral rødt Msport skinn - Daily driver - 1992 mx5 - Trackday toy Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ochagenes Skrevet August 7, 2005 Rapporter Share Skrevet August 7, 2005 Om rx7 likner på 323 ang forskjeller på LHD og RHD (rar setning gitt...), så må du nok bytte torpedovegg også. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cokatommy Skrevet August 7, 2005 Rapporter Share Skrevet August 7, 2005 det blir vel så dyrt og så mye jobb, at det er vel lønnsomt å kjøpe en venstestyrt med en gang...eller ? Siter http://www.200sx-ogn.org/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mortenf Skrevet August 7, 2005 Rapporter Share Skrevet August 7, 2005 Du kan jo ta en telefon til roger på simtechracing og spørre ham om det er en liten jobb... Hans er blitt meget bra, men jeg tror nok ikke han har lyst til å gjøre det en gang til! Og han startet der araberne sluttet, dersom du skjønte den... Siter 83 RX7 12A Turbo 89 Ford F-250 XLT Lariat x80 RX7 13B x82 929 HT Coupe x89 929 2.2i GLX Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg