Gå til innhold

Venstrestyrt konta høyrestyrt RX7 FD

Ranger emnet

MazdaLaVista

Anbefalte innlegg

Som topic sier, mye forskjell?

Selvfølgelig dashbord, rattkonsoll , og styresnekke. Men noe mer? Vanskelig å bygge om? Hva trenger en av deler utenom dash? Er jo ikke alle biler det er så vanskelig å bygge om, visst det elektriske er likt, styresnekka kan snues 180grader, osv.

Virkelig på tide med en FD nå, så jeg har noe å leke med (modifisere) i vinter. Og hvem vet , muligens kjøre litt før den tid også.

93' RX7 FD

88' 323 4wd Turbo (BF Turbo)

86' Daihatsu Charade Turbo

Let's go CRAZY

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, tar det som ett nei. Knapt nok sett nedi ett RX7 motorrom serru...

Hva må byttes da? Noen som vet?

Vi har en bil på jobben, hvor man har tatt tannstanga fra en høyrerattet bil og satt på en venstrerattet... Ganske morsom å kjøre, siden bilen går til venstre, når man svinger til høyre.

Går fint, helt til man handler på refleks, f.eks hvis noen løper foran bilen. DA går det ikke helt etter planen... :) :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er gjerne litt redusert oppi der etter ett par øl men noen ting lurte jeg på :

Vindusviskerene går feil vei? Hva ialle dager er "feil vei" på vindusviskere? Ned i motorommet eller? Og girkasse? Den står vel ca i midten den og trenger vel ikke røre den allverden?

Men for all del. Hvorfor bytte over? Eneste ulempa er at en sliter litt på McD drive-in og i manuell bomstasjon men det kan løsest ved å anskaffe seg sidetøs. Sietøs kan også brukest i heimen om du finner ei/en av motsatt kjønn som en liker ...

Jeg er også på utkikk etter noe som jeg veit bare kom med rattet på right (uttales rett) side. Ser ikke for meg annet en kos med å sitte på den siden. Kjekkere med forbikjøringer o.l. ;)

"Camry Turbo"

Why try to fit in when you where born to stand out?

Sandnes & Stavanger Gatebilklubb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er gjerne litt redusert oppi der etter ett par øl men noen ting lurte jeg på :

Vindusviskerene går feil vei? Hva ialle dager er "feil vei" på vindusviskere? Ned i motorommet eller?

Nei.

Når du visker med bilen din, får du den "flate siden" hvis du skjønner hva jeg mener på din venstre side.

Se på høyre siden når du visker, da har du en bue, ergo, du ser ikke like bra ut ruta..

02 Konebil - Offroader'n

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei.

Når du visker med bilen din, får du den "flate siden" hvis du skjønner hva jeg mener på din venstre side.

Se på høyre siden når du visker, da har du en bue, ergo, du ser ikke like bra ut ruta..

Og dermed så er det egentlig ikke lov til å bygge om en høyres styrt bil til venstre styrt uten også å bygge om vindus viskerne så de visker på riktig sted iforhold til der du sitter.

Så egentlig så er det en helvetes jobb man må gjøre.

-98 Suzuki Jimny 4x4

-92 Mazda RX7 1.3L Singel Turbo Garret T04E 60 trim

x85 Suzuki SJ413 4x4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo ta en telefon til roger på simtechracing og spørre ham om det er en liten jobb... Hans er blitt meget bra, men jeg tror nok ikke han har lyst til å gjøre det en gang til! Og han startet der araberne sluttet, dersom du skjønte den...

83 RX7 12A Turbo

89 Ford F-250 XLT Lariat

x80 RX7 13B

x82 929 HT Coupe

x89 929 2.2i GLX

Lenke til kommentar
Del på andre sider