Gå til innhold

Støpte for første gang

Ranger emnet

spnDude

Anbefalte innlegg

• Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Her satte du meg på en meget, meget god idè!!!

Har ofte fundert på hvordan jeg skulle få til å lage fine kasser til høyttalerne nede,fremme ved sparkepanelet i bilen min. Har kødda med sponplater og finèrplater, men tror jaggumeg at jeg skal gjøre slik som du driver på med :chevy

Setter pris på om du legger ut oppdateringer om fremgang :-)

-RK!!

2009 Insignia Sports Tourer ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, dette vil vi se mere av! Fortell gjerne med eller uten bilder hvilke erfaringer du gjør deg underveis. Samme om du gjorde ei blemme eller fant et triks, kan vi andre dra nytte av det. :)

Stå på!

Tips til Mantadutten: Se i Chris tutorials om sparkepaneler i bil. Du finner link til den i sticky'en øverst her, samt i min how-to i how-to forumet. :)

Kan anbefales.

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke gjort så veldig mye med denne boksen i det siste. Men noe har jeg gjort.

Har lagt glassfiber over det svarte, på bilde over, og gjorde meg noen erfaringer. Leste på chris, eller hva han heter, sin nettside. Stod ikke veldig mye om hvordan man får "runde former" der. Så jeg prøvde meg fram og fant ut at det er ganske vanskelig å legge glassfiber rett på tøystykket (med polyester og det der da). Så jeg pensla bare inn hele stoffstykket med polyester etter at jeg hadde trekt det over, da blei det litt lettere og legge glassfiberen. Dette har sikkert dere funnet ut fra før av, men skreiv det alikevel.

Bilder kommer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halohalo..

Har kommet så langt at jeg har begynt med behanlinga av glassfibern før lakkering. Begynte å pusse litt, men fant ut at det er sånne små groper i glassfibern. Noen som har noen tips om hvordan man kan behandle disse gropene?

Kan jeg pusse ned litt og sparkle de gropene og pusse over igjen?

(Bilder kommer etterhvert)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

halohalo

på tide med en liten oppdatering da.. nå har jeg fått ordna med bilder og greier så detta blir stas..

2715901e.jpg

Her er bilde etter at jeg har lagt over noen par lag med glassfiber. Dette var da etter at jeg hadde lagt et lag med polyester for at stoff-stykket skulle bli lettere å arbeide med.

f7deb9a4.jpg

Dette er første lag med glassfiber sparkel. Man ser at de svarte ringene er borte, det er fordi de løsna litt da jeg tok vekk det som var over de. Fant ut at det var bedre å ta de helt vekk for så å sparkle litt.

IMG_0121.jpg

Har pussa litt da.. Siden de element-sirklene måtte presses på plass sånn som de var, fant jeg ut at det er mye enklere å bygge ut litt.

4d4d7045.jpg

Her har jeg bygd ut element-sirklene, men har ikke fått pussa enda da. Det ble da ikke så værst?

Det var nok for denne gangen..

Kom gjerne med mkommentarer, tips & triks :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-off topic-

hehe' date=' du kan jo bare la den være sånn, litt gjennomsiktig, røff og upusset, så putter du kalde katoder eller neonlys inni den, blir råtøft :-P[/quote']

skjønner åssen du mener.. legger det inni sånn at du ser det gjennom glassfiberen! Digg!

- 86 Nissan Bluebird Turbo SR

x 90 Mazda 626

x 86 Nissan Laurel 2.4 (Med coilovers)

Lenke til kommentar
Del på andre sider