Gå til innhold

Støpte for første gang

Ranger emnet

spnDude

Anbefalte innlegg

spnDude: huh? Åssen gikk du frem da du støpte med gips? Mulig at jeg missa noe, men du la gips utenpå den første fronten du bygde, for å få et avtrykk. Men skjer etter det? Støper du glassfiber på innsiden av gipsen eller støper du på frem/yttersiden og gjør samme pussejobben en gang til? Føler jeg falt av lasset et sted her.

Er du ferdig nå forresten? Åssen låter det? Og hvor store høyttalerelementer er det snakk om? Har ikke sett mål på kassene heller. :)

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
  • Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Kjempebra! Har aldri støpt før jeg heller, men tenkt å hive meg i gang å gjøre noe av det samme. Skal ha til høytalere i bagasjen. Lagd noe alla det samme bare med en stor til subben istede for 3 små. Men hvordan lagde du den lille forhøyningen? Likte gjennomføringen kjempegodt!

Hva må jeg kjøpe inn for å komme i gang? Og hvor?

Hva du må kjøpe for å komme i gang står vel på 'How to'-forumet. Jeg bare kjøpte det som stod der og viste ikke en gang hva jeg skulle lage. Skulle bare prøve å støpe. :)

Jeg kjøpe mitt på nettshopen til maritim.no (eller noe sånt).

spnDude: huh? Åssen gikk du frem da du støpte med gips? Mulig at jeg missa noe, men du la gips utenpå den første fronten du bygde, for å få et avtrykk. Men skjer etter det? Støper du glassfiber på innsiden av gipsen eller støper du på frem/yttersiden og gjør samme pussejobben en gang til? Føler jeg falt av lasset et sted her.

Er du ferdig nå forresten? Åssen låter det? Og hvor store høyttalerelementer er det snakk om? Har ikke sett mål på kassene heller. :)

Er ikke 100% sikker på dette selv siden jeg gjorde dette i sommer. Jeg tok et hjørne av en pappeske som du ser på bildet, og satt den ferdige høytaler boksen ordentlig inn i hjørnet. Etter jeg hadde gjort det så la jeg folie over, og la gipsen over. Måtte gipsen litt ned for å så med kantene og 'gropa' mellom de tre høytalerne. Så er det bare å vente til det er ferdig stivnet. Drar opp gipsforma og støper bare rett inn i den. Trenger ikke å vokse engang, veldig kjekt. Når glassfiberen har stivnet så må du, på et eller annet vis, få de største delene av gipsen av. Det vil altid sitte igjen litt gipsrester her og der, men det er ikke noe problem. Du legger det du har støpt (glassfiber) i en balje med vann og venter til gipsen har gått av. Det du har igjen da er bare glassfiber og kan begynne å pusse og ordne.. Må pusse litt på den for det kan være horhøyninger i forma.

Har ikke peiling på måla selv, men tror den rommer ca 1650cm3. Og 'elemente' er nusslige 3'? Veldig lite hvertfall

Jeg har ikke kommet så særlig langt. Har klart å ødelegge lakken på den første da jeg skulle ha klarlakk på, men det var jo selvfølgelig noe annet! :fire: shit happens. Så nå står begge boksene halvferdige i kjellern. Om jeg fortsetter tviler jeg sterkt på. For det er for kaldt nå, og til våren kjøper jeg meg en 3dr. Ford Focus 2,0L som jeg skal fikle litt med. + at det ene 'elementet' mitt har blitt mongo.

Men skal ikke se bort ifra at jeg kommer med noen andre greier jeg skal prøve meg på. :thumb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
Har ikke peiling på måla selv, men tror den rommer ca 1650cm3. Og 'elemente' er nusslige 3'? Veldig lite hvertfall

hvor i svarte f*** fikk du tak i 3 fot's høyttalere? aneglsmili

diggbart prosjekt!

Mvh. Hans -

Det er ikke fart som dreper, det er smellet.

It's not the fart who kills, it's the smell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 7 months later...