Gå til innhold

hvorfor er bilene i tyskland sÅ billige?

Ranger emnet


Michael_

Anbefalte innlegg

  • Svar 52
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Alt i tyskland er vell billigere en i norge? (omtrent)

Grunnen til at alt i dette lannet er dyrere en andre plasser er pga. alle avgiftene! :(

Norge er blandt dem land i verden med høyeste avgifter! :deng

99' Audi A8 4.2 Quattro http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=153036

85' Mærche

 

X-96' Audi A4TQ, X-95' Audi A4TQ, X-84' Audi 80cl

http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=118129

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Norge har vi noe som heter engangsavgift på bil som kommer i tillegg til selve prisen på bilen og moms. Hvordan denne regnes ut osv kan du lese om på http://www.toll.no . Ser man på vanlige varer vil de være litt billigere i Tyskland enn i Norge pga lavere moms i Tyskland, men dette er minimalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville nå tro at det har noe med antall biler i Tyskland og da går jo prisene ned litt siden det er så mange brukte biler av samme type. Også det med lønna da selvfølgelig.

 

Så du tror ikke at bruktbilprisene i Norge er avhenging av bruktbilprisene i andre land? Hvis en bil blir veldig mye billigere i tyskland enn den blir i Norge (med avgifter), så vil du få veldig mange importfirmaer som henter inn disse bilene (fordi det er mye å tjene på de). Når tilgangen blir større enn etterspørselen vil prisene gå ned i Norge også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du tror ikke at bruktbilprisene i Norge er avhenging av bruktbilprisene i andre land? Hvis en bil blir veldig mye billigere i tyskland enn den blir i Norge (med avgifter), så vil du få veldig mange importfirmaer som henter inn disse bilene (fordi det er mye å tjene på de). Når tilgangen blir større enn etterspørselen vil prisene gå ned i Norge også.

 

Har et eksempel på den. Audi A8 med 2,8l maskin som var bare er noen år fikk man for noen år tilbake for litt under 300k fra tyskland med alt betalt for å få skilter. Dette er bil som koster nærmere 1.mill ny. Det gjorde at mange av Audi A8 som ble solgt i Norge dalte ned i pris.

 

Så priser i utlande henger sammen med priser i Norge når det gjelder brukt.

[V]2012 Skoda Octavia RS+, Race Blue Metalic

[x]2008 Toyota Auris 2,0 D4D TTE Edition, Night Sky Black

[x]1998 Nissan Skyline R34 GT-T, Sølv perle

[x]1993 Honda Civic HB Vti, Milano Rød

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten fugl hvisket meg i øre at det er VELDIG dyrt å bo i tyskland...boligpriser/leiepriser/strømpriser/avgifter osv.

du har et poeng der.. pga mer privatisering så har de mye høyere strømpriser enn i norge .. men ettersom det er privatisert i norge bå så er vi på vei mot midteuropeisk nivå i stormfart

[*] 2003 Lexus IS200

 

[*] 1999 BMW 318i - Solgt

 

[*] 1998 Mitsubishi Carisma GDI - Knust

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du tror ikke at bruktbilprisene i Norge er avhenging av bruktbilprisene i andre land? Hvis en bil blir veldig mye billigere i tyskland enn den blir i Norge (med avgifter), så vil du få veldig mange importfirmaer som henter inn disse bilene (fordi det er mye å tjene på de). Når tilgangen blir større enn etterspørselen vil prisene gå ned i Norge også.

 

Var egentlig ikke det jeg tenkte... Det jeg mente er at det finnes så utrolig mange bruktbiler i land som Tyskland og Franrike. Og disse bilene koster nesten ingenting i forhold til hva de gjør i Norge. Så da må jo antall biler ha noe å si på prisen i disse landene, eller hva tror du?

 

Edit: Kom på en ting til. Prisene i utlandet har nok noe å si på prisene i Norge. Volvo Norge satt jo ned prisene på bilene sine fordi det var så mange som importerte fra Sverige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var egentlig ikke det jeg tenkte... Det jeg mente er at det finnes så utrolig mange bruktbiler i land som Tyskland og Franrike. Og disse bilene koster nesten ingenting i forhold til hva de gjør i Norge. Så da må jo antall biler ha noe å si på prisen i disse landene, eller hva tror du?

 

Ta en hvilken som helst bil til salgs i Tyskland/Frankrike. Legg på 25% (norsk moms), legg til engangsavgiften ( http://www.toll.no/bin/bilavgift ), legg på ca. 10k i frakt. På de fleste bilene vil jeg anta du ender opp med en prisforskjell opptil 10%.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta en hvilken som helst bil til salgs i Tyskland/Frankrike. Legg på 25% (norsk moms), legg til engangsavgiften ( http://www.toll.no/bin/bilavgift ), legg på ca. 10k i frakt. På de fleste bilene vil jeg anta du ender opp med en prisforskjell opptil 10%.

 

og det er de 10% som bruktbil importører lever av, vis ikke mer.

[V]2012 Skoda Octavia RS+, Race Blue Metalic

[x]2008 Toyota Auris 2,0 D4D TTE Edition, Night Sky Black

[x]1998 Nissan Skyline R34 GT-T, Sølv perle

[x]1993 Honda Civic HB Vti, Milano Rød

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og det er de 10% som bruktbil importører lever av, vis ikke mer.

 

Tipper de lever mest av at de slipper omreg, da førstegangsregistrering i Norge er gratis. De fleste har også ganske store nettverk så når det dukker opp noen gode tilbud er de der med en gang. De har også ofte gode avtaler på transport.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår