Gå til innhold

hvorfor er bilene i tyskland sÅ billige?

Ranger emnet


Michael_

Anbefalte innlegg

  • Svar 52
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Fordi verden er så jææææævla urettferdig!!

 

Driter vel langt oppi lønnsnivået dems og vårt, vi betaler mye, mye mer for akkurat den samme varen.

Forresten er engangsavgiftene helt på trynet. Stor familiebil = Mye vekt = Trenger stor motor = Stor motor = Mange liter = Pisking på ræva av avgiftstaten Norge = Familier kjører rundt i gammle biler/ rustvrak.

 

 

:fire:

 

 

 

De drasser inn milliarder på bøter og sånne ting, og har ræva full av spenn nå, men sette ned avgiftene bittelitt kan de ikke.

 

 

 

LES DENNE FOLKENS;

 

http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=63117

 

 

 

 

Om ikke sportsbiler med folke/familiebiler bør bli mye billigere!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hørte rykter om at det er stortingsvalg 12. september. Dette er vår eneste sjanse på fire år til å få ned engangsavgiften ved førstegangsregistrering ved noe så enkelt som å stemme på rett parti.

 

 

Hvis du sikter til FrP så hater jeg det partiet mer enn noe annet, men er det nødvendig å stemme på dem så de får gjort noe så stemmer jeg på dem uten tvil!!

 

Jeg er max fed-up'ed...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du sikter til FrP så hater jeg det partiet mer enn noe annet, men er det nødvendig å stemme på dem så de får gjort noe så stemmer jeg på dem uten tvil!!

 

Jeg er max fed-up'ed...

 

De prater bare tull alle sammen. Skal bevilge penger til ditten og datten men det skjer aldri noe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper de lever mest av at de slipper omreg, da førstegangsregistrering i Norge er gratis. De fleste har også ganske store nettverk så når det dukker opp noen gode tilbud er de der med en gang. De har også ofte gode avtaler på transport.

 

jupp. De vet å tjene penger.

[V]2012 Skoda Octavia RS+, Race Blue Metalic

[x]2008 Toyota Auris 2,0 D4D TTE Edition, Night Sky Black

[x]1998 Nissan Skyline R34 GT-T, Sølv perle

[x]1993 Honda Civic HB Vti, Milano Rød

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble fortalt av en bilselger at forsikringsselskapene i tyskland har som standard å ha mye dyrere forsikring på biler over 7år og dermed lønner det seg ikke å ha eldre bil der nede. Derfor selges de enda billigere, og 80%(?) av bruktbilsalget der nede er beregnet å bli eksportert mens de holder sin egen bilpark relativt ny.

 

Eldre biler til 100-200k i norge er jo stort sett latterligt billig i tyskland. Derfor det er blitt populært å hente komplette fungerende biler i tyskland istede for å finne seg f.eks en byttemotor i norge. Komplett bil inkl. mva koster gjerne det samme om 1 motor fra høggeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten fugl hvisket meg i øre at det er VELDIG dyrt å bo i tyskland...boligpriser/leiepriser/strømpriser/avgifter osv.

 

 

Sammen med at forsikring blir dyrere for eldre biler i tyskland tror jeg du har mer rett i dette innlegget, enn alt det andre pisspreiket om frp og de "jææævlie" avgiftene vi har her i landet.

Når det gjelder energien, får tyskerne dette fra atomkraftverk, kullkraftverk og litt vindmølleparker. Dette er energi som er dyr å produsere, og som forurenser mer enn vannkraften vi er velsignet med her i norge. Strøm har vært EKSTREMT billig i norge, og er fremdeles veldig billig i forhold til land det er naturlig å sammenlikne oss med. virker som 90% av de som frekventerer bilforumet er totalt fuckups når det gjelder politikk, og evnen til å se ting i sammenheng er totalt fraværende. Lønn er lavere, energi og bokostnader er dyrere, og sosiale støttetiltak er mindre i tyskland enn i norge. Bilprisene er også lavere. Hvis man gjør et skikkelig regnestykke, vil man se at bilprisene i norge faktisk ikke er så himla høye i forhold til alle de andre kostnadene, lønn osv. Bensinprisen har for eksempel blitt ekstremt mye lavere de siste 30 årene, sammenliknet med lønnsutvikling og levestandard.

 

mvh oddi

Saab 900 snurrbo cab solgt! :( :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

etter innførelsen av euro i tyskland, så er det blitt mye dyrere og bo i tyskland, alt er blitt mye dyrere, men lønna er den samme som før. men, for nordmenn, så er det billigere uansett, men blitt dyrere der nede enn før.

some people say that they dont drive fast, they fly low... I`LL BET MY ASS THEY DONT HAVE FLIGHT SERTIFICATION!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

etter innførelsen av euro i tyskland, så er det blitt mye dyrere og bo i tyskland, alt er blitt mye dyrere, men lønna er den samme som før. men, for nordmenn, så er det billigere uansett, men blitt dyrere der nede enn før.

 

det har blitt dyrere å feriere i tyskland for f.eks. nordmenn, men for tyskere er prisene akkurat de samme, siden prisen har steget, og lønnsnivået har fulgt etter. En ting som f.eks. kosta 4 dm, ble priset til 4 euro, men lønna blir utbetalt i euro, slik at det blir det samme for tyskere, men for nordmenn har det blitt ca dobbelt så dyrt :)

 

mvh oddi

Saab 900 snurrbo cab solgt! :( :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sammen med at forsikring blir dyrere for eldre biler i tyskland tror jeg du har mer rett i dette innlegget, enn alt det andre pisspreiket om frp og de "jææævlie" avgiftene vi har her i landet.

Når det gjelder energien, får tyskerne dette fra atomkraftverk, kullkraftverk og litt vindmølleparker. Dette er energi som er dyr å produsere, og som forurenser mer enn vannkraften vi er velsignet med her i norge. Strøm har vært EKSTREMT billig i norge, og er fremdeles veldig billig i forhold til land det er naturlig å sammenlikne oss med. virker som 90% av de som frekventerer bilforumet er totalt fuckups når det gjelder politikk, og evnen til å se ting i sammenheng er totalt fraværende. Lønn er lavere, energi og bokostnader er dyrere, og sosiale støttetiltak er mindre i tyskland enn i norge. Bilprisene er også lavere. Hvis man gjør et skikkelig regnestykke, vil man se at bilprisene i norge faktisk ikke er så himla høye i forhold til alle de andre kostnadene, lønn osv. Bensinprisen har for eksempel blitt ekstremt mye lavere de siste 30 årene, sammenliknet med lønnsutvikling og levestandard.

 

mvh oddi

 

 

Men du oddi, hvor er rettferdigheten i at vi skal straffes fordi vi har høyere lønn?

 

Sveits, har de like høye avgifter?

 

 

Og hvorfor går bare 1/4 av avgiftpenge-kaka tilbake til bilistene mens 3/4 forsvinner til andre mål? Bøtene er jo latterlige. Bompengene går heller ei tilbake til veiene og bilistene dem heller!

 

 

Er det greit at nye biler har en x-antall ganger større omregistreringsavgift enn gamle biler? Jobben med papirene er akkurat den samme.

 

Og det med hestekrefterøkning og biler registrert i Norge før 1996. Er den logisk? Hvis man importerer en 1995 modell må man likevel punge ut for økte hk.

 

 

Mye som er helt på trynet. Jeg er ingen superinformert politikk-fan, men selv en invalid rullestolbruker skjønner at de avgiftene er urettferdige.

 

 

Svenskene har stor u-land gjeld, men de klarer seg fint uten bompenger.

 

 

 

 

Fortsatt fed-up..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men du oddi, hvor er rettferdigheten i at vi skal straffes fordi vi har høyere lønn?

 

ser du ikke på den høye lønna som et privilegium? og i tillegg til den høye lønna, så har du gratis skolegang, gratis pleie hvis du skulle bli syk, og ikke nok med det, hvis du skulle bli arbeidsledig, enten fordi du ikke gidder å jobbe, eller fordi du ikke kan jobbe, så kan du fremdeles opprettholde en nogenlunde okei livsstil?

Sveits, har de like høye avgifter?

Det vet jeg ikke, men hvis de ikke har det, har de sikkert ikke like høye utgifter heller, ref. det jeg sier litt lengre opp.

 

Og hvorfor går bare 1/4 av avgiftpenge-kaka tilbake til bilistene mens 3/4 forsvinner til andre mål? Bøtene er jo latterlige. Bompengene går heller ei tilbake til veiene og bilistene dem heller!

avgiftpengekaka får man tilbake, men ikke nødvendigvis gjennom bil-relaterte ting. igjen, ref. det jeg skrev lengre opp.

 

Er det greit at nye biler har en x-antall ganger større omregistreringsavgift enn gamle biler? Jobben med papirene er akkurat den samme.

 

Og det med hestekrefterøkning og biler registrert i Norge før 1996. Er den logisk? Hvis man importerer en 1995 modell må man likevel punge ut for økte hk.

jeg sier det igjen, har man høye utgifter, må man ha høye inntekter. kan bare nok en gang henvise til det jeg skriver litt lengre opp

Mye som er helt på trynet. Jeg er ingen superinformert politikk-fan, men selv en invalid rullestolbruker skjønner at de avgiftene er urettferdige.

En rullestolbruker ville sannsynligvis være veldig glad for at vi har de avgiftene vi har. Rullestolbrukeren får den hjelpen han trenger, kanskje tilogmed egen, spesial-laget bil tilpasset akkurat han, og han kan få råd til et sted å bo som er verdig, og han kan kanskje tilogmed få seg en jobb han klarer, selv med sitt handicap, slik at livskvaliteten til rullestolbrukeren er like høy som din egen:)

Svenskene har stor u-land gjeld, men de klarer seg fint uten bompenger.

Den setningen der får meg til å tvile på at du har skjønt noe av det jeg skrev...

 

Fortsatt fed-up..

be my guest

 

mvh oddi

Saab 900 snurrbo cab solgt! :( :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ser du ikke på den høye lønna som et privilegium? og i tillegg til den høye lønna, så har du gratis skolegang, gratis pleie hvis du skulle bli syk, og ikke nok med det, hvis du skulle bli arbeidsledig, enten fordi du ikke gidder å jobbe, eller fordi du ikke kan jobbe, så kan du fremdeles opprettholde en nogenlunde okei livsstil?

 

Det vet jeg ikke, men hvis de ikke har det, har de sikkert ikke like høye utgifter heller, ref. det jeg sier litt lengre opp.

 

 

avgiftpengekaka får man tilbake, men ikke nødvendigvis gjennom bil-relaterte ting. igjen, ref. det jeg skrev lengre opp.

 

 

jeg sier det igjen, har man høye utgifter, må man ha høye inntekter. kan bare nok en gang henvise til det jeg skriver litt lengre opp

 

En rullestolbruker ville sannsynligvis være veldig glad for at vi har de avgiftene vi har. Rullestolbrukeren får den hjelpen han trenger, kanskje tilogmed egen, spesial-laget bil tilpasset akkurat han, og han kan få råd til et sted å bo som er verdig, og han kan kanskje tilogmed få seg en jobb han klarer, selv med sitt handicap, slik at livskvaliteten til rullestolbrukeren er like høy som din egen:)

 

Den setningen der får meg til å tvile på at du har skjønt noe av det jeg skrev...

 

 

be my guest

 

mvh oddi

 

 

Skjønner, skjønner. Men det er fortsatt teit å betale nesten det dobbelte for samme vare...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår