Gå til innhold

Fox: Nissan Primera 2.0 SE - P10 Prosjekt

Ranger emnet

Fox

Anbefalte innlegg

Legger ut mitt prosjekt som er en Primera 1995 mod SE med alt av utstyr. AC, 4xel.vinduer mm. gått 201.000

Bilen når den ble hentet:

Kokte, rust i en skjerm, en dør og litt her og der. Lakken er stygg og det er en del småbulker og riper i den. Interiøret er pent i den. Motoren har absolutt ingen ulyder og girkassa virker bra. Tilstandsrapporten inneholder en del småfeil som def. vindusheis, mangler skvettlapp, stygge baklykter, parklys fungerte ikke mm. Shabby enkelt og greit. Men til den prisen jeg fikk den for vil jeg påstå det er ett bra kjøp. Fikk med nesten nye vinterdekk også. Goodyear om jeg ikke husker feil.

Planen:

Senking, 17" felger (helst hvite), sotede ruter, leppe, cupwings, M3 speil, spoiler, ny custum grill, gitter i fangeren og sideskjørt. Sikkert noe mer også

Redd for at den blir noe lik den jeg hadde :)

--------------------------------------------------------------------------

Akkurat nå:

Fullfører felgene og div montering og lakkarbeid

Fullført:

Alarm med fjernstyrt sentrallås montert

Senket 40mm

Spoiler montert

Erstatet antenna

Grillen ferdig

Leppe

Lyktelister

Åpent luftfilter

17" Hvite MasItaly President felger

Sota side/bak blinklysene

Hengerfeste og lyktevaskere er fjernet

Skvettlapper er fjenet

Emblemer bak er fjernet

Trukket om taket, alle dørene og hattehylla

Lakkert interiøret i sølv

Limt løse lister

Dugg i div lykter er fjernet

Demontert luftfilterboks, radiator og annet som skal byttes ut.

Småfiks som pærer etc.

-------------------------------------------------------------------------------------

Skulle også helst ha omlakkert hele bilen. Men jeg får se på budsjettet mitt. 16" jeg har skal jeg selge/bytte siden gummien er litt for stor til at de er lov pluss at de treffer innerskjermen foran. Bak har jeg ikke testet enda men tror de treffer demperen.

Bilder: http://www.spillehallen.net/annet/primera2

Oppdatteres snart igjen

'07 Ford disConnect 220LX

'98 Audi Cabrio

x: V50 Sport, Laguna 1.6, Primera 2.0 GT, 2.0 SRI, 2.0 SE, 2.0 LX & 2.0 DLX, 2x Civic 1.4is, Focus 1.6, BMW 318i & Vectra 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 68
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hmmm... Nå vet jeg hvorfor motoren går varm (tok en sjanse når jeg kjøpte den men med 99% sikkerhet så vet jeg nå hva feilen er) Vannpumpa var byttet for 2 år siden så jeg trodde ikke at det kunne være den. Vannet ble heller ikke borte i store mengder om den ikke begynte å koke. Forrige eier hadde snakket med forskjellige verksteder og fikk mange forskjellige forslag. Men når den var på test så mente verkstedet der at radiatoren var gåen...

Her er den:

radiator.JPG

Ser ikke den bra ut da? ;) Hvor finner jeg det billigst. Neppe noe lur ide å kjøpe brukt siden sikkert alle er sånn. Begynte å bli sånn på den forrige Primeraen også. Mekonomen har en til 2600,-

'98 Audi Cabrio

x: V50 Sport, Laguna 1.6, Primera 2.0 GT, 2.0 SRI, 2.0 SE, 2.0 LX & 2.0 DLX, 2x Civic 1.4is, Focus 1.6, BMW 318i & Vectra 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmmm ikke si sånn da :) Men når jeg kommer opp i hastighet så går tempen ned. Samme om jeg slipper varmluften inn i bilen. Men hvis det hadde vært vannpumpa så ville vel vannet blitt borte. Det gjør det ikke her om den ikke koker.

'98 Audi Cabrio

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan vel godt være radiatoren som ikke holder tett. Hvis vannet lekker ut når den koker, så betyr vel det at det blir noe damp i radiatoren, og denne dampen finner letteste vei ut, som er gjennom et eller annet hull, opg så minker vannstanden. Da kan det jo også være det at vannsystemet ikke får nok trykk, og dermed forsvinner en del av kjøleegenskapene.

Er det mulig å få trykktesta radiatorer og vannsystem generelt? Jeg ville gått for at det var noe sånt hvertfall..

Nissan Primera P11 GT '98 [H6R, AGX, K&N, Under utvikling]

Nissan Primera P10 LX '92 [solgt, sikkert død]

http://www.nccn.no - Nissan Car Club Norway

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du sier det så hørte jeg en "frese" lyd fra bunnen av radiatoren i går når den ble litt for varm igjen. Men siden det var helt mørkt så fikk jeg ikke sett hvor den lakk.

'98 Audi Cabrio

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommet litt vidre. Plastdetaljene i dashen er ute og til lakkering. Begynt å sote rutene også. Grillen er under arbeid og jeg er i kontakt med en høgger som har en havarert SRI med en god del brukbare deler som jeg trenger. Men de forlanget 1000,- for spoiler med lys inkl frakt. Det er jo ikke akruatt gratis. Men jeg får sjekke vidre også. Men muligens jeg betaler litt for servicen der for det er jaggu meg ikke mange høggere som gidder å svare på mail.

Se bort i fra den elektriker tapen på lyktene ;)

Alle bilder blir lagt i http://spillehallen.net/annet/primera2/

Lakkert%20dashbord%20detaljer%201.JPG

Lakkert%20dashbord%20detaljer%202.JPG

Ruter%20under%20soting.JPG

Grillen%20under%20jobb%201.JPG

'98 Audi Cabrio

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk takk :) Da var bilen avregistrert.

Kan fra en høgger få

Spoiler med lys 1000

El. vindusheis bak 600

to stk. baklamper (ikke alle fire) 800

inkl frakt og moms. Heisen var jo billig. Tydelig at de ikke vet hva den koster original :) Men hva syns dere om resten av prisene? Er det noen andre steder som er billigere?

'98 Audi Cabrio

Lenke til kommentar
Del på andre sider