Gå til innhold

Startproblemer

Ranger emnet

Sitron

Anbefalte innlegg

Jeg har en Citroen 16 Millesimè 93 som har stått i ro en stund.

Desverre så har den begynt å oppføre seg merkelig etter at jeg har begynt å bruke den igjen. Nå starter den bare av og til, dvs.

Når den først har startet om morningen, starter den senere på dagen som om det alldri har vært noe startproblem. Det er først på morgenen dagen etterpå det store spørsmålet om den starter i dag eller ikke kommer opp.

Jeg trodde først at det kunne være et eller annet galt når det var kaldt (-) men så startet den merklig nokk en morgen når det var kaldt ute (hutre fryse).

I lengre tid har også jeg lurt på om hvorvidt det er at den står parkert i en bratt bakke som er grunnen, ettersom den alltid har startet når den står horisontalt, dette har jeg mer tro på at tilhører tilfeldigheter. Men er en "nesten" ubestridt teori.

Nylig prøvde jeg å starte bilen klokken 9. Uten hell, derretter klokken 11, forsatt uten hell, men klokken 12 startet den på omtrentlig første omdreining fra startmotoren.

Jeg har sjekket om det er tenning, bensintilførsel og skiftet plugger. Nå lener jeg meg mot en jordingsfeil teori, men jeg aner ikke hvordan den kan starte så lett så den gjør, når den starter, om dette stemmer. Noen som har noen fornuftige forslag?

-Sitron

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker som om det hjelper... over natten står den i en slakk nedoverbakke.. men den triller ikke, så det må vel nesten betegnes som flatt. Nå har den vel og merke latt være å startet en gang.. stående hvor den står nå.

Men når den står parkert i et parkeringshus på jobben, starter den alltid. Selv etter 14 timer siden sist den var i gang. (sover ikke mer en 6 timer om natten=ca 10 timer siden den var sist i gang, men det er også kaldere om natten)

Selv om forhold utenfor karoseriet kan ha en invirkning (noe som virker svært sansynlig) kunne jeg godt tenke meg å finne ut hva det kan være som skjer innenfor karoseriet, ettersom det er her jeg kan gjøre noe for å fjerne dette problemet.

La det være sagt. Bilen var i ypperste stand når den ble parkert for noen måneder. Bilen er også i ypperste stand når den har startet. er bare om morningen den av og til ikke vil starte (må tilogmed bruke gasspedal for å få den til og starte noen ganger. (noe som jeg ikke skal være nød til))

-Sitron

Lenke til kommentar
Del på andre sider