Gå til innhold

Monster Evo`n


Mrleone

Anbefalte innlegg

Hey!

 

Etter mye "press" fra medlemmer her inne har jeg valgt å lage en egen tråd for bilen min... Bilen min er fortsatt veldig ny for meg så jeg har mye å lære om bilen og dens egenskaper.

 

Legger ut litt bilder her, men hele historien fra begynellsen med bilder

vil bli lagt ut på websiden min http://www.evolicious.com litt senere denne måneden.

 

 

Bilen står i deler, APS intercooleren og DAMD fronten er på plass:

1.jpg

 

 

 

Topplokket har blitt lakkert en en lekker blå farge, samt et nytt

carbon plugg deksel er montert:

14.jpg

 

 

 

Her ser man den massive bensin tanken /swirl pot) som står i bagasjerommet.

Først er det 2 500hk walbro pumper som pumper bensinen opp i denne, for så at en ny 1200hk pumpe skal pumpe bensinen fremover.

2.jpg

 

 

 

Motoren ferdig satt sammen med 2,2 stroker kit samt et mega innsug.

15.jpg

 

 

Dette var en smakebitt, mer bilder kommer senere...

http://www.jdmgarage.no "Norges største leverandør av banebiler"

http://www.driftmonkey.no "Fashion For Drifters"

http://www.timeattack.no "Norges raskeste serie"

http://www.d1gp.no "D1 Grand Prix"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 230
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Noen flere bilder!

 

 

 

Her ser man motoren ferdig med turbo kittet og en massiv turbo og screamer pipe. Denne lager gooooooooooooooo lyd!! fatality

26.jpg

 

 

 

 

 

Med tanke på at dette er en gatebil, så ble det valgt et bur som følger takets former og slik at man fortsatt kan sitte komfortabelt i baksetet.

33.jpg

 

 

 

 

 

I bagsjerommet er det montert 2 stabilisator stag for stivhetens del.

Her ser man også bensin tank nummer 2 samt en "bensin kjøler" som kjøler ned bensinen før den går videre inn i pumpe 2! Det skal også nevnes at det ligger en ny bensin kjøler i fronten på bilen for ekstra kjøling. Batteriet er også flyttet hit bak i en carbon boks.

48.jpg

 

 

 

 

 

Bilen ferdig montert og leverings klar.

50.jpg

 

 

 

 

 

Interiøret er fortsatt så originalt som mulig. Bilen ble bygd med tanke om at den skal være en daglig brukende gatebil. Men som skal tåle og bli brukt på bane også... Endel nye målere og "prylar", som olje og turbo trykk, pyrometer for å måle varmen i eksosen, olje temp, ladetrykk og turbotimer er også montert inn. Samt vann injection fra Aquamist for å holde tempen nede i motoren er innmontert. Stereo er ikke noe å snakke om... Lyden fra både eksos og bensin pumpe overdøver den alikevell uhhmmwhat?

57.jpg

 

 

 

 

 

Det er også montert inn 4 punkts seler når man skal kjøre bane.

Disse er avtagbare ved hjelp av en lås rett bak forsete...

Slik at man kan ha med seg fult baksete eller bare 2 stk å race på bane..

59.jpg

 

 

 

 

 

Carbon panser er ikke nødvendigvis for å lette bilen.. Panseret originalt er meget lett men dette forsterker racing looking på bilen. Et par "skyline" look frontlykter er også montert.. Hever racing looking igjen:

63.jpg

 

 

Flere bilder senere hellothere

http://www.jdmgarage.no "Norges største leverandør av banebiler"

http://www.driftmonkey.no "Fashion For Drifters"

http://www.timeattack.no "Norges raskeste serie"

http://www.d1gp.no "D1 Grand Prix"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trrenger hjerte starter etter at den bilen kjører forbi tror jeg

Sierra-> FuckedOnRaceDay

MR 2 '86-> Solgt

Celica 87-> Ribba -> Spiker

Charade-> Solgt tilbake

Citröen ZX -> borte

Corrolla EE 80 --> Døde og gjennoppstod som en flyende filmstjerne--> Skikkelig død denna gangen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen bilder til...

 

 

 

Slimline radiator for å få plass til Garret turbo`n:

8.jpg

 

 

 

 

Her blir 1200 hk bensinpumpen montert, samt ledninger og rør lagt opp

for resten:

20.jpg

 

 

 

 

 

Akkurat passe stor turbo... Drar greit fra bånn og blåser side sveis på de aller fleste når den slår til for fult:

28.jpg

 

 

 

 

 

Motorrommet er modifisert kraftig i forhold til org! Intercooler rør er bøyd i en ny vinkel, batteriet er flyttet bak pluss endel andre ting.

64.jpg

 

 

 

 

 

Leda høydejusterbart med 24 justeringer. 360mm skiver med 6 pot kalippers kit fra KAD sitter montert framme. Alle foringer i motor og understell er byttet

til Powerflex.

5.jpg

 

 

 

 

 

Bilen er meget pen i lakk, og har montert inn 1 stk alarm, 1 stk imobilisier

samt Tracking system fra Guardsystem.

53.jpg

 

 

Flere bilder kommer senere birthday

http://www.jdmgarage.no "Norges største leverandør av banebiler"

http://www.driftmonkey.no "Fashion For Drifters"

http://www.timeattack.no "Norges raskeste serie"

http://www.d1gp.no "D1 Grand Prix"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

syk bil!! yummy

stod buret i da du kjøpte den? hvordan blir det å godkjenne det?

 

Ja buret stod i bilen.

Bilen ble bygd av Shaun fra SeaHaven Motorsport i England..

 

Godkjenning har jeg ikke tenkt noe på ennå, da jeg ikke skal ha skilter på bilen med det første.

http://www.jdmgarage.no "Norges største leverandør av banebiler"

http://www.driftmonkey.no "Fashion For Drifters"

http://www.timeattack.no "Norges raskeste serie"

http://www.d1gp.no "D1 Grand Prix"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Damn Man, har du vinni i lotto eller? :D

 

De frontlyktene gjorde susen, har alltid synes at det har vært Evoens svakeste ekstriørtrekk.

 

Blir spennende å se bilen ferdig med evolicious dekor og full pakke.

 

Rock On!!

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

07 Passat 1,9 Tdi - 97 Vectra 1.8

x 04 A4 avant 1.8t x 03 A4 avant 2,0 x 98 A4 avant 1,8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Damn Man, har du vinni i lotto eller?

 

De frontlyktene gjorde susen, har alltid synes at det har vært Evoens svakeste ekstriørtrekk.

 

Blir spennende å se bilen ferdig med evolicious dekor og full pakke.

 

Rock On!!

 

 

Ja, jeg er meget godt fornøyd med bilen så langt!

Nå gjennstår det bare små kosmetiske forandringer så er den komplett!! cheers

 

 

Leste jeg rett da jeg så 1200hk pumpe? pluss 2 andre på 500hk? Snakker vi hk som i hestekrefter her?

 

Det stemmer.. 2 stk bygd inn i tanken som løfter bensin opp i "Swirl pot`n" i bagasje rommet. Der etter en bråkende 1200hk pumpe som pumper bensinen fremover....

 

 

CAR HAS JUST BEEN DYNOD AT 718 BHP 608 LBFT!!!! AT 2.2 BAR!

 

Fyttirakkern MrLeone, jævlig rå bil du har kjøpt deg

Dette tror jeg er morro, grattis med grombil!

 

Takk, takk.. Ja det er krefter nok her... Det er meg som sjåfør det nå står på!

Og jeg må nok innrømme at jeg ikke har mest erfaring på banekjøring, så det må nok bli noen runder før vi kan se bilen helt værst.. hellothere

http://www.jdmgarage.no "Norges største leverandør av banebiler"

http://www.driftmonkey.no "Fashion For Drifters"

http://www.timeattack.no "Norges raskeste serie"

http://www.d1gp.no "D1 Grand Prix"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stemmer.. 2 stk bygd inn i tanken som løfter bensin opp i "Swirl pot`n" i bagasje rommet. Der etter en bråkende 1200hk pumpe som pumper bensinen fremover....

 

2200hk = 1600kw lurer på hvordan du skal få strøm til å dra det greiene der...

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2200hk = 1600kw lurer på hvordan du skal få strøm til å dra det greiene der...

 

 

Har vell et batteri da vell, er ikke det vanlig at man bruker a? :hammer

http://www.jdmgarage.no "Norges største leverandør av banebiler"

http://www.driftmonkey.no "Fashion For Drifters"

http://www.timeattack.no "Norges raskeste serie"

http://www.d1gp.no "D1 Grand Prix"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår