Gå til innhold

Bytte innsug.

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Skal snart bytte til et Crosswind (Airgap) innsug på den brukte CSB motoren jeg har anskaffet.

 

Ser i en av bøkene jeg har kjøpt at det er to metoder for å tette i for- og bakkant av innsuget: En med gummipakning som gjerne følger med paknings settet, og en hvor man kun bruker silicon på disse stedene. Noen som vet eller har erfart at den ene av disse metodene er bedre enn den andre?

 

Så er det dette med pakninger. Selv om det er småpenger ser jeg at prisene varierer noe. Edelbrock og Fel-Pro er f.eks dyrere enn Mr Gasket. Er det kvalitetsforskjell på pakninger sålenge vi ikke snakker om "ukjente billigmerker"?

 

Er det ting eller teknikker rundt dette med bytte av innusg som er kjekt å vite for nybegynnere som meg?

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har blandete erfaringer med Mr Gasket.Betal heller litt ekstra for Fel Pro.Kjøper du skikkelig silikon feks Wurth sin svarte RTV holder det minst like bra som gummiremsene.Alltid lett for at remsene "sklir" unna ved montering.

1967 Buick Elektra Limited 4dht prosjekt

1968 Oldsmobile 98 Convertible

1968 Buick Skylark 2dht prosjekt

1969 Dodge Charger 440

1978 Chevrolet Corvette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker aldri de remsene på endene, er visst et kjent problem at de kan skli ut. Mulig de også hindrer at det blir riktig press på selve innsugspakningene? Bare en tanke.

 

Gjøre godt rent, ha et tynt lag pakningssement rundt vannkanalene og rundt innsugsportene på begge sider av pakninga - merk: Tynt! :)

Etter dette noen passe tykke strenger med pakningssement i for- og bakkant av blokka, som overlapper litt opp på pakningene (som du legger/"limer" mot toppene). Legge på innsug, pakningssement på boltene til innsuget (lett å få en liten oljedam ved de 4 midterste boltene ellers.

 

Jeg har ingen erfaring med annet enn Fel-Pro og originale GM-pakninger, men har ikke hatt noen problemer heller...

 

Når du har av innsuget, er det lett å se om du har rullekam! Hvis i tvil, ta bilde og legg ut her :)

Christian

'77 Caprice

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok!

Takker for input's. Har begynt å pusse vekk overflaterust fra motoren nå. Er litt koseligere å ha den stående i garasjen når det ser ut som en motor og ikke en jævla moring...:D

 

Om litt kommer jeg til å poste noen bilder her på forumet av endel følere forskjellige steder på blokka.

 

Antar noen av disse har vært for TBI systemet og bare skal blendes av når jeg jeg bygger om til forgasser, mens andre av de skal gi info om oljetemp/trykk og andre ting.

 

Akkurat dette er det lite info om i motor bøkene jeg har kjøpt.

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår