Gå til innhold

kjøpe bremser?

Ranger emnet

volvo242TIC

Anbefalte innlegg

• Svar 38
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Du kan få kjøpe C70 skiver med kalippere av meg, du må lage deg sånt adapter og så var det en ting til som jeg ikke husker i farta... er 304mm hvis jeg ikke husker helt feil, kommer fra en C70T5 (er kun framme!)

Inn på de calipera er det en slange - på 240'n så er det to slanger inn.

Det du må gjøre er å blinde igjen diagonalt på fordelingsboksen slik at det blir en br. slange pr side.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inn på de calipera er det en slange - på 240'n så er det to slanger inn.

Det du må gjøre er å blinde igjen diagonalt på fordelingsboksen slik at det blir en br. slange pr side.

Kan du forklare detta litt nærmere?

-Volvo 244 GL 1980

"Genialt strøken", sitat Volvo-Lars, her på forumet

-Bruksbil/prosjekt: 1993 240GL

Prosjekttråd: http://www.bilforumet.no/showthread.php?p=1835955&posted=1#post1835955

Lenke til kommentar
Del på andre sider

driver å titter runt på nettet nå..fant en del om store bremser..dyrt er det iallefall :D

nice : http://www.pbase.com/ravennexus/dutch240

edit :

hva skjer om man hiver på feks. s60r bremser, (eller tilsvarende framme) i forhold til bak? vil man fremdeles få korrekt grep runt om? og hva sier BT til adapter for calipper, både kjøpt og hjemmelagd?

* Volvo 242,355chevy v8,prosjekt,80mod++

* Volvo S60T5 ®,02mod, bruksbil

X Vovlo 240TIC, 83 mod, B230FT, 405topp++

Kadett V8 morro prosjekt. 350 smallblock. kamerat og jeg som hadde lite å finne på :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har akkurat kjøpt komplett s60r bremser foran med adapter til 240 fjærbein for 5000 kr....noen som slår den?

Søpplekællen! hva måtte du "gjøre" for den prisen da?? om du hadde gått langt med meg skulle du fått bremsa mine til samme pris, og ikke noe svette S60R tøys ;)

Var jo en finfin pris da!! :)

1983 Audi 80Q "rolling on drag radial`s"

2010 Audi A3

ZR 50 SK Med MALOSSI 11 illsinte BHP LOL (Stjålet av NARKOMANE DRITTUNGER!!)

Den Sorte Panther.. rødvannsxpressen (200cc atv sjingsjong fabrikat)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dave Barton sin side, som omhandler s60r bremse-montering.

ps! det er ytterst få felger som vil passe med de bremsene.

Du kan feks. ikke bruke polaris felger, etc. Òg du kan ikke gå under 17" felger!

Husk å tenke på hva vinterdekk i de dimmensjonene koster.

Caliperen vil komme 2.4cm lengre ut, mao.

det står på siden hans hvordan du fikser det med riktig trykk på forbremser/bakbremser.

(var der texascom tok bildet fra)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dave Barton sin side, som omhandler s60r bremse-montering.

ps! det er ytterst få felger som vil passe med de bremsene.

Du kan feks. ikke bruke polaris felger, etc. Òg du kan ikke gå under 17" felger!

Husk å tenke på hva vinterdekk i de dimmensjonene koster.

Caliperen vil komme 2.4cm lengre ut, mao.

det står på siden hans hvordan du fikser det med riktig trykk på forbremser/bakbremser.

(var der texascom tok bildet fra)

17" blir det uansett..og om vinteren kommer 242'n til å stå i en varmt verksted, med skjerf rundt eksosen cheers hehe

titta litt på den siden hans ja..mye bra der. må da være mulig å finne pene 17" som passer, type feks Superstar, Flat out five (fra realcar) osv osv.. spacers finnes jo også.

* Volvo 242,355chevy v8,prosjekt,80mod++

* Volvo S60T5 ®,02mod, bruksbil

X Vovlo 240TIC, 83 mod, B230FT, 405topp++

Kadett V8 morro prosjekt. 350 smallblock. kamerat og jeg som hadde lite å finne på :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider