Gå til innhold

Bytte instrumentpærer i Audi 80

Ranger emnet

Magnalf

Anbefalte innlegg

Ta av rattet og dekslet over rattstammen (skru ut skruene på undersiden og løft av dekslet) Speedoen sitter med to skruer i bunn. Skru ut disse og lirk ut hele greia. Da kommer du lett til pærene på baksiden.

Kanskje ikke så fantastisk bra forklart, men jeg håper du skjønner hva jeg mener.

2002 Jaguar XJ 3,2 V8 Executive

1993 Audi 80 2.0S Avant

Jettaeinser.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta av rattet og dekslet over rattstammen (skru ut skruene på undersiden og løft av dekslet) Speedoen sitter med to skruer i bunn. Skru ut disse og lirk ut hele greia. Da kommer du lett til pærene på baksiden.

Kanskje ikke så fantastisk bra forklart, men jeg håper du skjønner hva jeg mener.

Jo takk det hørtes greit ut :) Var redd jeg måtte dra av hele dash`en jeg :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff.. Jeg må gjøre det samme selv snart (Har ikke lys på speedoen).. Er det bare to pærer eller er det flere? Har ikke noe lys på høyre side av instrumentpanelet... Tempen. er veldig sterkt belyst, og klokken er også belyst, men litt svakere mot høyre..

Tipper det er 4 pærer per klokke/speedometer. Det er hvertfall blitt mørkt nederst i til høyre i klokka mi. Jeg vil tro det er lurest å bytte alle med en gang når en først har ute skiten :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bytt bare alle pærene når først er der inne. F.eks sett i røde diode pærer så slipper du tanken på bytte senere.

lurer på om noen har skiftet speedometer skiver før på disse?

demontere hele instrumentet, men turte ikke brekke i speedometer nåla. Evnt. om det er noe slags nullstilling etter du har satt i ny skive?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...