Gå til innhold

V8 i Volvo 240. hva som må til.

Ranger emnet

Volvo-Lars

Anbefalte innlegg

Dette har vært oppe før...å jeg har søkt, men eneste jeg ser at folk vet er at man trenger diesel fjærer å no stag......

Nå vil jeg at en av dere gutta her som har en 240 med V8 å som er GODKJENT skriver inn her hva som må til. Tips å triks hadde ikke vært dumt.

Når noen kommer med komplett liste, sender jeg PM til en moderator å får denne tråden klistret.

"81 Volvo 242 - Prosjekt

"82 Volvo 760 GLE - Bruksbil

"86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne)

"84 Volvo 240 (kjøpt for 1500,solgt for 13K) (Uten å røre den)

"86 Volvo 240 GLE stv (delebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en lang list om hva biltilsynet krever og masse tips og hint hele veien. Kan også skrive den ut her i morgen.

Vet ikke om du vil ha noe fra meg når bilen min ikke er godkjent der nede enda da ;)

joda....Så lenge lista kommer fra BT så er det et fett.

Det med godkjent bil var litt satt på spissen. tilåmed folk som ikke har en slik bil kan vite regler. :)

Med en gang den lista blir lagt inn her så sender jeg PM til en sjef her å får den klistret.

"81 Volvo 242 - Prosjekt

"82 Volvo 760 GLE - Bruksbil

"86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne)

"84 Volvo 240 (kjøpt for 1500,solgt for 13K) (Uten å røre den)

"86 Volvo 240 GLE stv (delebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godkjenningspapirene ligger på http://www.lysakerbil.no

Du må ha diesel fjærer forran eller bytter til forstilling fra varebil med fjærene. Du må ha støttestag mellom torpedovegg og hjulhustårn og ha dem store typen bremsekraftforsterker og også hovedsylinder hvis det er gammal førr.. og selvfølgelig ikke mer enn 220 hk med ventilerte skiver.. ellers må du forsterke chassiet.. akseltrykket forran skal vel ikke være no særli mer enn 900 kg hvis jeg ikke husker feil.. Dette er vel alt BT krever..

1976 Scania 80 Super Partybuss * 1976 244 GL * 1978 242 L * 1989 240 Gl * 1991 245 GL * 1994 Nissan Skyline R33 GTS-T * 1997 Volvo 940 LT * 1998 Ford E-350 Econoline Powerstroke *

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er den på avataren min. Bremset til 300 hk og 490 Nm på bakhjulene. Skulle det knipe så har jeg NOS kit som gir 500 HK til. Electromotiv datastyring, S60 stoler. Bur er på vei inn. Felgene er jp18 med både sommer dekk og piggfrie vinterdekk. Begge sett er i bra stand. Sperre, 5 trinns manuell kasse. Hadde den på eu for et par mndr siden og eneste er at jeg må sveise gulvet. Løsnet i festet ved jekke festene forran. Så jeg driver og skal gjøre det nå. Det er en 1975 model men ombygd til nyere. Noe smått som mangler som feks speil for at den skal se ut som 1987.

Beklager å være så offtopic men kan slette den etter at den har blitt lest.

Tenkte på rundt 80-85 med felgene. Noe billigere uten så klart.

Real muscles, real power!

Prosjekt: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=94304

Lenke til kommentar
Del på andre sider