Gå til innhold

Kald B230F fusker

Ranger emnet

Mad-Ass

Anbefalte innlegg

Motoren på min 740 GL fusker litt når den er kald... Vet at der er noen trege ventiler (ventil klikking ved høye turtall), men har dette noe å gjøre med fuskinga når motoren er kald?

Klikkinga er faktisk litt verre når en akkurat starter opp motoren også da.

Men det som er så irriterende når den er kald er at dersom en såvidt er bort i gasspedalen ved tomgang, så synker turtallet og av og til så slokner motoren.. Forferdelig frustrerende når en skal rygge ut av en garage på et trangt tun. Når jeg tar gasspedalen i bånn tar det ca 0,5 - 1 sek før den reagerer, og da fusker den temmelig, holder nesten på å slokne.. (PS. driver selfølgelig ikke å ruser motoren når den er kald, men gassen i botn til den når ca 2500 rpm)...

Edit:

Noen som har de feilsøkingskodene? Vet det er her på forumet en plass men..

-91 Volvo 740GL B230F - godkjent med B234F

-91 Volvo 940GLT B234F - delebil, solgt

-74 Volvo 144DL B20A - bruksbil

-91 Volvo 740GL B230F - bruksbil, solgt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motoren på min 740 GL fusker litt når den er kald... Vet at der er noen trege ventiler (ventil klikking ved høye turtall), men har dette noe å gjøre med fuskinga når motoren er kald?

Klikkinga er faktisk litt verre når en akkurat starter opp motoren også da.

Men det som er så irriterende når den er kald er at dersom en såvidt er bort i gasspedalen ved tomgang, så synker turtallet og av og til så slokner motoren.. Forferdelig frustrerende når en skal rygge ut av en garage på et trangt tun. Når jeg tar gasspedalen i bånn tar det ca 0,5 - 1 sek før den reagerer, og da fusker den temmelig, holder nesten på å slokne.. (PS. driver selfølgelig ikke å ruser motoren når den er kald, men gassen i botn til den når ca 2500 rpm)...

Edit:

Noen som har de feilsøkingskodene? Vet det er her på forumet en plass men..

Opplever av og til de samme problemene. Men rykker det fært i motoren. Er akkurat som den ikke får nok tenning eller ikke frieluftveier. Opplevede dette en gang da jeg var å vaske bilen. og har opplevd det en gang i ettertid etter en kraftig regnværsdag

- Volvo V70 2,4D 130HK 2004

x VW Touran Trend. 1,9TDi 2005 Solgt

x Volvo 940 B230FK 1997 Solgt

x Volvo 740 B230F 1991 Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

prøv å ta av plugledningene og se at det er 100%kontakt overalt..

kan også være pjusk i fordeleren..

jeg hadde akkurat samme problemene etter motorvask for en uke å to siden, men det kom seg etter en kjøretur..ble gradvis bedre å bede helt den var iorden..(jag la merke til at den "skruetingen" på noen av pluggene var løsnet..skjell om det kan være feilen, at den ikke sviver rent p åalle sylindrene)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

prøv å ta av plugledningene og se at det er 100%kontakt overalt..

kan også være pjusk i fordeleren..

jeg hadde akkurat samme problemene etter motorvask for en uke å to siden, men det kom seg etter en kjøretur..ble gradvis bedre å bede helt den var iorden..(jag la merke til at den "skruetingen" på noen av pluggene var løsnet..skjell om det kan være feilen, at den ikke sviver rent p åalle sylindrene)

kan nok stemme, mer tro på fordeleren på min bil. Da tennpluggkabla er helt nye, orignale Volvo-tennpluggkabler

- Volvo V70 2,4D 130HK 2004

x VW Touran Trend. 1,9TDi 2005 Solgt

x Volvo 940 B230FK 1997 Solgt

x Volvo 740 B230F 1991 Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider