Gå til innhold

Litt hjelp til å få mer guff i bilen din!

Ranger emnet

Night_wolf_x

Anbefalte innlegg

Det er ganske lett, Skifter til en fetere( mer kvadrat) kabel til jordinga på bilen, da minsker du drivstoff forbruket på bilen med en del+ at den blir rasker fra du trør inn pedalen til den reagerer! OBS kabelen må stå i en stund før det begynner å funke, men etter 3-4 uker er bilen helt annen på reaksjon og drivstoffforbruket har gått ned!

Dette gjelder den litt eldre modelen! :wave

Bilene mine:

vw caddy mk1 86 modell (prosjekt)

vw golf mk1 83 modell (ikke bestemt)

vw golf mk3 92 modell (bygges om)

vw golf mk3 vr6 delebil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 year later...

Sorry at jeg sier det, men dette høres ikke troverdig ut.

Jeg vil tro at grunnen til "økt effekt" i ditt tilfelde var at det fra før av var stort speningsfall over denne kabelen grunnet

A: dårlig kontakt/korrodert kontakt eller innkopling på enten batteri eller karosseri eller

B: Du har et usedvanlig stort strømtrekk over denne kabelen enten grunnet heftig stereo, mye lys osv eller kortsluttning. B forutsetter at du har en oppgradert ladeanlegg og batteri. Så jeg heller mer mot A: Og jeg kan fortsatt ikke se noen grunn til at resultatet av modefikasjonen først kommer etter 2-3 uker.

1985 Subaru XT (WRX)

1992 Subaru SVX sli

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo elektrisk gasspedal på disse, så kan hende det ligger noe i det :P

Hmm er det virkelig det?? Er ganske sikker på at det ikke er det. Da jeg både har erfaring fra ej22, ej20, ej20g og ej18 har jeg aldrig sett dette, men er mulig det er på biler med cruise controll.

1985 Subaru XT (WRX)

1992 Subaru SVX sli

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 6 months later...

Denne modifikasjoen kom som en anbefalling fra Subaru Norge, dette gjør at bilen reagere MYE fortere.

Dette har blitt gjort på en rekke biler, så det er ikke snakk om bare EN bil!

Men hvis du har en slik bil, så er det jo bare å teste det ut og er du ikke fornøyd så er det bare å bytte tilbake til standard ledningen.

Og bilene dette ble gjort på hva 100% orginale biler uten noe ekstra som lys eller anlegg!!!

Bilene mine:

vw caddy mk1 86 modell (prosjekt)

vw golf mk1 83 modell (ikke bestemt)

vw golf mk3 92 modell (bygges om)

vw golf mk3 vr6 delebil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har sin enkle forklaring.........

Det er to ting som bør gjøres etter at batteriet har vært koblet av eller hvis man tømmer minnet i styreenheten:

1. Læring av null-posisjon (helt stengt spjeld)

Etter "Clear Memory" eller frakoblet batteri:

1. Skru tenning PÅ

2. Skru tilbake til Lock-posisjon

3. Vent til ECM selv skrur av strømmen

- varm motor ca. to sekunder (varm motor = vifte har startet og stoppet)

- kald motor ca. to minutter (kald motor = vifte har ikke startet ennå)

Til informasjon: strømmen står på lenge etter kaldstart for å forhindre at motoren får for mye bensin ved oppstart nummer to etter kort tid.

4. Nullposisjonslæringen er fullført, og det skal være mulig å starte motoren på vanlig måte.

2. Kompensasjon på åpningsvinkelen

Denne læringen gjøres automatisk/gradvis ved vanlig kjøring, men det tar lang tid (inntil ett par uker). Det gjøres raskere ved å følge denne prosedyren:

1. Skru av alle elektriske forbrukere og AC

2. La motoren gå på tomgang i fri eller nøytral til kjøleviftene starter (kjølevannstemperatur over 96 grader Celsius)

3. Fortsett på tomgang til viftene stopper igjen

4. Vent i 10 sekunder, stopp motoren

5. Gjenta dette mer enn fem ganger

Nå er gasspjeldet ferdig utlært.

Bassert på erfaringen med bilenes oppførsel må dette utføres hver gang minnet har blitt tømt og hver gang batteriet har vært koblet av. Vi anbefaler at men skaffer seg en "Memory Saver" (eller hva det nå kalles) til å koble over batteripolene før man kobler batteriet av. Da behlodes minnene i bilen. Det finnes også slike man plugger inn i sigarettenneren. Husk at på våre biler virker tenneren kun når tenningsnøkkelen står i ACC eller ON.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 years later...