Gå til innhold

P11: rust

CoilOver

Anbefalte innlegg

Niks..tre små huller på panseret, to på frontfanger, tre flotte roser i frontruta, to små hull med litt rust i på taket (!?!?!) og en svær fin ripe i bakfangeren, rett under kofferten.

Irriterer meg grønn, og mye tyder på at det blir hellakkering med et uhorvelig antall strøk klarlakk til neste år. Men de små greine på taket skal fikses så fort som mulig. Er bare overflaterust nå, men det kan jo alltids bli mer.

Eller er bilen -helt- rustfri i alt som heter karosseri. Er noen flekker her og der i understellet, og en flekk på eksosanlegget. Ingen av disse tinga spiller jo noen rolle, så jeg driter i det. Eksosen skal byttes uansett etterhvert.

Nissan Primera P11 GT '98 [H6R, AGX, K&N, Under utvikling]

Nissan Primera P10 LX '92 [solgt, sikkert død]

http://www.nccn.no - Nissan Car Club Norway

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eksosanlegget er kraftig rusta, eg måtte fjerne potta fordi flensen var rusta vekk. Ellers er det ikkje så mykje, ein skade på framdøra, innsida og litt steinsprut her og der, men ikkje noko som har begynt å rusta.

Fangaren har jo alltid litt rusk, men plastikk ruster jo ikkje.

Nissan Primera P11 98-modell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg kjøpte bilen, var det en del rust under bilen. Dette fikk jeg utbedret på garantien. Så nå er bilen helt rustfri :thumb

Men det er ganske mange små skader av steinsprut, spesielt i front. Dette har jeg bare lakket over. Ellers er bilen veldig fin i lakken. Vokset den i forrige uke, noe som virkelig hjalp på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har et par større steinsprut på panser og to små riper på høyre side ved dørhåndtak (hærverk) og to små ved dørhåndtaket. I tillegg er det en kødd som har kjørt på høyre fremskjerm, så det er en liten bulk. Ellers strøken og rustfri. Ingenting ved dørene engang. Nesten litt skremmende faktisk.

Offtopic:

Har noen prøvd den "color back" saken til turtle wax? den med farge og fargestift?

- 07 mod VW touran tdi highline dsg

- 04 mod Ford Mondeo ghia x 2.0 tdci

- 05 mod Ford Mondeo viva x 2.0 tdci

- 97 mod Nissan Primera 2.0i SLX P11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes det biler uten steinsprut som har gått på veien mer en 3 uker etter lakkering?? Lite trolig.. Er du litt uforsiktig og ligger litt for nærme den forran deg, har du steinsprut med en gang.. Ligger du langt nok bak, kommer det en og legger seg forran deg.. sånn er det bare..

How mutch do you know about yourself, if you've never been in a fight

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Offtopic:

Har noen prøvd den "color back" saken til turtle wax? den med farge og fargestift?

Jepp, funker greit nok..Men er litt vanskeligt å få det skikkelig bra, da disse fargestiftene ikke er samme farge som bilen..Hvertfall ikke til min..

- 1997 Nissan Primera GT

- x 1995 Nissan Primera lx

Lenke til kommentar
Del på andre sider