Gå til innhold

Bli stoppet uten godkjenning

Ranger emnet


Ferrari

Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Mange som f. eks turbokonverter bilene sine, godkjenner dem ikke(fordi det er et sant hælvette å få til)

Hvis man da f. eks er ute å kjører å det er radarkontroll, eller bare rutinekontroll på førerkort og vognkort, så kommer du kjørende og poltimannen hører det sier PFTSSST i bilen din, så spørr han: "er denne godkjent da?" og den ikke er det. Hva skjer da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masse kan egentlig skje. Fra positivt til negativt.

- Onkel ser ikke at det er turbo, eller aner ikke hva han skal se etter

- De gir deg en mangellapp og du må møte på ett biltilsyn innen en viss tid

- De gir deg en mangellapp og du må møte på ett biltilsyn dagen etter

- De beslaglegger bilen din, og sender den til ett sted for å bremse den.

+

+

+

+

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer ikke på hvorfor de ikke godkjenner alt mulig ræl. Men hvorfor de ikke godkjenner biler som er ordentlig bygd, med bremser og drivverk dimensjonert for effekten...det lurer jeg på

 

Kan de virkelig beslaglegge bilen og sende den til bremsing?

Da må de betale meg for slitasje på motoren og alt som blir slitt under den sikkert veldig proffe onkel blå benken..som sikkert viser 80% for mye...

 

Blir jeg tatt og får såkalt mangellapp, er det bare å komma seg hjem å få ut alt av turbodeler da... Så vise den, og de kan ikke si en dritt, for bilen er jo orginal:D haha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle biler er typegodkjent for ett visst antall hester. Bremser og understell gjør saken bedre, men sjelden at man kan hente ut masse hester med god samvittighet. Der er biltilsynet ganske strenge. Og jeg har vært borti folk som har blitt fratatt bilen og den har blitt sendt rett på bremsing. Her i Drammensområdet er det Turbokarlsen som tar seg av bremsing for staten. Er vel bare 2 eller 3 steder som er godkjent av staten og biltilsynet for å gjøre denne jobben for dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som hadde vært greiest når jeg turbokonverterer BMW'en min, hadde vært å montert 325 understellet jeg har, fått i motoren med snurre, alt skal gjøres strøkent(sandblåses og lakkeres), så fått et BMW verksted til å se på sakene og skrive et skriv om at tinga tåler effekten. Noen som vet om det går?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En E30 leveres jo orginalt med nesten 200 hk da, så om du bruker en "dual stage boost controller" og setter det nedre hakket på ca 180 hk og det andre på det du får ut av motoren, så går det jo an å gokjenne bilen med 180 hk og bare nappe over etter godkjenninga. Blir man stoppet er det bare å nappe tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det jeg mener også, at så lenge effekten ikke overskrider det disse bilene hadde orginalt, bør det ikke være no problem.. Men det er visst ikke så enkelt virker det som.. Skal nok en del over 200hk når jeg skal kjøre med den, men kan jo skru maks ned når den skal godkjennes, kan jo justeres på wastegaten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er ingenting i reglene som sier noe om du har en tuba monert på manifoylen eller ikke..så om du blir stoppa må du bare ha en måte å få bort alt som heter trykk..om de komenterer dette eller mener du har kjørt med bar under huven helt til du så de sto i veien, "påstår du igjen" at du bruker bilen på bane, og har da litt mer juice, men demper selvfølgelig før du kommer ut på ofentlig vei..!

 

dette med å prøve å få godkjent turbokonvertering har jeg hørt er dødfødt å prøve på(så lenge det ikke er volvo da:D) er lettere å heller ha en (helst litt sjult) av/på knapp på futte i motoren..

 

 

det jeg har sagt nå er ikke av egne erfaringer, men har blitt "lært" av "områdets-politiets skrekk!" så det er ihvertfall det jeg går ut ifra..har selv heøller ikke funnet noe i kjøretøyforskriftene som kveler denne teorien..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Politiet har vel ingen kompetanse til å si om motoren din er trimmet eller ikke, så de har vel egentlig ingen ting under panseret ditt å gjøre.. så om de gjør noe, så vil jeg tro at de gir deg en mangel lapp å sender deg til biltilsynet hvor det skal være folk med kompetanse til å avgjøre om bilen din er godkjent eller ikke..

- 91 Nissan 200sx s13 (prosjekt)

- 98 Nissan Primera stv (kjerringa sin)

- 87 Nissan King Cab (bruksbil)

- 06 Opel Vectra (solgt)

- 90 Nissan 200sx S13 (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår