Otto von Bismarck Skrevet Mars 27, 2003 Rapporter Share Skrevet Mars 27, 2003 Originally posted by Calib'R åssen komprimerer man en SVCD-film? Jeg har en film som er på ca. 750mb, og da er den jo for stor for en CD. Dersom CD-brenneren støtter overburn, kan mer data få plass på platene enn normalt. Hvor mye ekstra varierer mellom plater og brennere. Plater med kapasitet på 800mb finnes i handelen. Jeg bruker selv slike og får presset inn ca. 790mb data med en billig CD-brenner av merke Memorex. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otto von Bismarck Skrevet Mars 27, 2003 Rapporter Share Skrevet Mars 27, 2003 For å aktivere støtte for overburn i din brenner går du inn på options i brennerprogrammet ditt og krysser av for... ja, resten skjønner du sikkert. I noen tilfeller må du manuelt endre maks tillatt størrelse på platene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mykle Skrevet Mars 27, 2003 Rapporter Share Skrevet Mars 27, 2003 Her ligger en liten howto guide på overbrening(overburn) i Nero: http://www.hardware.no/guider/overbrenn/index.html - Chris Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TG1 Skrevet Mars 27, 2003 Rapporter Share Skrevet Mars 27, 2003 JA MEN han trenger jo ikke å 'overburne' når han har ei SVCD fil på 750meg...... den passer nok fint på en 74min cd,regner jeg med. blah :D jeg har affall brent mange filer på 800meg på 80min cd'er... (som svcd)... uten overburn. Siter snow junkie Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otto von Bismarck Skrevet Mars 27, 2003 Rapporter Share Skrevet Mars 27, 2003 Jeg skjønner at du tar utgangspunkt i de sifrene som vises ved siden av filnavnene i Nero, altså før brenning, mens jeg, og mange med meg, opererer med data etter brenning. Eller de data som vises i statuslinjen. Sånn sett har vi begge rett. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TG1 Skrevet Mars 27, 2003 Rapporter Share Skrevet Mars 27, 2003 i rest my case :D (dette er på en 80min cd) ikke "skjønner" jeg at dette går an,men så er jeg ganske teit også da.... ;) Siter snow junkie Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otto von Bismarck Skrevet Mars 28, 2003 Rapporter Share Skrevet Mars 28, 2003 Originally posted by TG1 i rest my case :D (dette er på en 80min cd) ikke "skjønner" jeg at dette går an,men så er jeg ganske teit også da.... ;) Jeg skjønner... nå. Svcd bruker XA-modus, som ikke følger Phillips' rød bok-standard. Standard cd har satt av 304 bytes per sektor av totalt 2352 til feilretting, mens XA-modus bruker samtlige 2352 bytes per sektor til videofilen, og ingen til feilretting. På den måten blir det bedre plass. Jepp, jeg gir teiten rett i dette. Det er mulig å brenne 800mb video på 700mb plater sålenge formatet er Svcd. Men det er ingen grunn til å deppe. Snarere tvert imot. thumpsup Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hondafan Skrevet Mars 28, 2003 Rapporter Share Skrevet Mars 28, 2003 http://www.dvd.box.sk Siter Vil ha S14a X `93 Honda del sol X `86 Passat Combi :P Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg